معاون استاندار آذربايجان غربي:

مهم‌ترین هدف کارگروه اشتغال خروج از رکود است

مهم‌ترین هدف کارگروه اشتغال خروج از رکود است

گروه خبر:معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار آذربایجان غربی گفت: مهم‌ترین هدف کارگروه اشتغال خروج از رکود است تا منجر به رونق اقتصادی کشور شود.
به گزارش آرازآذربایجان، تقی کهوریان در چهاردهمین جلسه کار گروه اشتغال که در سالن جلسات معاونت برنامه‌ریزی استانداری برگزار شد، اظهار داشت: دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها در ارائه گزارش عملکرد باید جدیت بیشتری داشته باشند.
وی به عملکرد بانک‌های عامل عضو کار گروه اشتغال اشاره کرد و افزود: طرح‌های ارائه شده به صندوق تسهیلات بانک‌های عامل معرفی شده تا اقدامات لازم برای حل مشکلات آنان اقدام شود.معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری آذربایجان غربی تصریح کرد: بانک ملی با تخصیص اعتبار ۵۸ میلیارد ریال اعتبار هنوز اقدامی برای راه‌اندازی و معرفی واحدهای نیمه فعال نکرده است.
کهوریان بیان داشت: بانک ملت با تخصیص اعتبار ۶۳۹ میلیارد ریال اعتبار تا کنون سه طرح به مرحله اجرا گذاشته که مبلغ پرداختی ۱۱۵ میلیون ریال و ۱۸ درصد پرداختی داشته است.این مسئول با بیان اینکه پست بانک، سپه و تجارت در حمایت از واحدهای راکد ضعیف عمل کرده‌اند افزود: از این سه ارگان انتظار بیشتری برای مساعدت داریم.
معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری آذربایجان غربی گفت: بانک صادرات با تخصیص اعتبار ۴۹۰ میلیارد ریال اعتبار به تعداد چهار واحد ۱۶٫۵ درصد مبلغ پرداختی تسهیلات واگذار کرده است.کهوریان به میزان تسهیلات واگذار شده از سوی بانک رفاه اشاره کرد و اضافه کرد: بانک رفاه با تخصیص اعتبار ۴۱۷ میلیارد ریال اعتبار به ۵ واحد با مبلغ پرداختی ۶۷٫۸ درصد ارائه تسهیلات کرده است.
وی به مهم‌ترین هدف کار گروه اشتغال اشاره کرد و اذعان داشت: مهم‌ترین هدف کار گروه اشتغال خروج از رکود است تا منجر به رونق اقتصادی کشور شود.
معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی گفت: کارگزاران دولت از منابعی دولت برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی نیمه راکد یارانه تعیین کرده که سرمایه در گردش این واحدها به تفکیک بانک‌ها آماده‌سازی می‌شود.
*لزوم حمایت بانک‌ها از واحدهای تولیدی آذربایجان غربی
رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: واحدهای تولیدی راکد نیازمند حمایت هستند و در صورت عدم حمایت راکد می‌مانند.اسماعیل کریم‌زاده در این جلسه اظهار داشت: واحدهای تولیدی راکد نیازمند حمایت هستند در صورت عدم حمایت راکد می‌مانند.
وی افزود: از ۱۸۸ میلیارد تومان اختصاص یافته ۱۹ میلیون تومان برای راه‌اندازی واحدهای نیمه فعال هزینه شده که شامل ۱۱ درصد با همکاری بانک‌های عامل می‌شود.رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: بالابودن سود بانکی برای پرداخت تسهیلات یکی از دلایل عدم حضور واحدهای تولیدی برای راه‌اندازی مجموعه خود هستند.
کریم‌زاده افزود: در حال حاضر نرخ سود بانکی در بانک‌های کشور ۳۶ درصد بوده که این امر موجب جمع شدن بسیاری از پرونده‌ها و رکود واحدهای تولیدی شده است.وی به لزوم راه‌اندازی کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری در ذیل کارگروه اشتغال اشاره کرد و گفت: با ایجاد چنین کارگروهی بسیاری از سرمایه‌های در گردش برای حمایت واحدهای تولیدی حل می‌شود.
رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار داشت: با راه‌اندازی سرمایه در گردش نرخ سود بانکی کمتر شده و مردم رغبت بهتری برای مراجعه به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات خواهند داشت.
کریم‌زاده تصریح کرد: مشکل واحدهای تولیدی سرمایه در گردش بوده که باید توسط دستگاه‌های دولتی حل شود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۵:۵۷ ق.ظ

دیدگاه


شش − 1 =