فرماندار سلماس:

معلمان بازنشسته به سختی امرار معاش می کنند

معلمان بازنشسته به سختی امرار معاش می کنند

گروه خبر: فرماندار سلماس گفت: بیش از ۲۰۰ هزار نفر معلم بازنشسته در کشور وجود دارند که با سختی معیشت دست و پنجه نرم می کنند و این زیبنده کشور ما نیست.
به مرتضی اصغری در مراسم تجلیل از بازنشستگان فرهنگی نیکوکار عضو صندوق خیریه نیکوکاری سلماس ک هبا حضور فرهنگیان بازنشسته فرهنگی سلماس برگزار شد، با گرامیداشت مقام شامخ معلم و یاد و خاطره استاد مطهری گفت: جایگاه معلمان در جامعه بسیار رفیع است چراکه معلم اول انسان خداست و پیامبر اسلام معلم دوم انسان است بطوریکه خود پیامبر می فرماید برای اموختن مکارم اخلاق فرستاده شده است.
اصغری بیان کرد: حضرت علی نیز معلمی تمام عیار برای نسل های بشر است بطوریکه ادیان دیگر بیشتر از ما مسلمانان از کرامات و علم حضرت علی(ع) و نهج البلاغه وی بهره مند شده اند . وی افزود: خدماتی که معلمان به جامعه ارائه داده اند در هیچ ترازویی قابل سنجش نیست چراکه انسانها را از جهالت رهانیدند تا به مکارم اخلاق برسانند .
فرماندار سلماس تصریح کرد: علم و دانش مولفه مهم قدرت در دنیای کنونی است و اکنون خوشحالیم که در بین کشورهای منطقه رتبه های برتر علمی را در زمینه های مختلف داریم . وی با اشاره به بومی سازی دانش هسته ای در کشور تصریح کرد: هر سانتریفیوژ ۳هزار قطعه دارد که حتی یک قطعه ان را هم به ما ندادند، اما ۹ دانشمند بومی ما با توان و علم خودشان توانستند این دانش پیچیده را بومی سازی کنند و ایران اسلامی را وارد باشگاه دارندگان فناوری هسته ای در دنیا نمایند. اصغری با بیان اینکه توسعه کشور در گرو تحول فرهنگ است و کلید این کار هم اموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: لازمه قدرت اقتصادی توان افزایی علمی است و برای این امر باید زیرساختهای لازم فراهم شود و مهمترین زیرساخت دانش و علم معلمان هستند که با عشق تمام اشاعه دهنده فرهنگ و علم هستند .
وی با بیان اینکه معلمان بازنشسته از تفاوت ها نمی نالند بلکه تبعیض ها را بر نمی تابند؛ خاطرنشان کرد: بیش از ۲۰۰ هزار نفر معلم بازنشسته در کشور وجود دارد که با سختی معیشت دست و پنجه نرم می کنند و این زیبنده کشور ما نیست و لازم است توجه جدّی به تامین کافی معیشت این قشر نیک اندیش به عمل آید . فرماندار سلماس اظهار کرد: پیوند بین بازنشستگان و شاغلین فرهنگی منجر به عملیاتی شدن تجارب ارزنده در مسیر کسب موفقیت های بیشتر می شود.
همچنین موسی زاده مدیر اموزش و پرورش سلماس دراین مراسم گفت: هزار و ۲۴۸ فرهنگی سلماسی شامل ۳۵۲ بازنشسته فرهنگی و ۷۹۵ نفر همکار شاغل عضو انجمن نیکوکاری شهرستان هستند که ماهانه حدود ۷ میلیون و ۹۰۰ هزارتومان به حساب انجمن واریز می کنند .موسی زاده افزود: از انجمن خیریه تقدیر میکنیم که این مبالغ به خود مدارس بازگردانده می شود تا درپایان هرسال خرج دانش اموزان بی بضاعت همان مدرسه شود .
وی افزود: صندوق درمان بیماران فرهنگی به همت فرهنگیان سلماس تشکیل شده و امروز اکثریت ۲هزار و ۶۸ همکار فرهنگی مبلغ ثابتی به این صندوق واریز می کنند و ماهانه حدود ۷الی ۸ میلیون تومان از این محل برای درمان بیماران فرهنگی جمع اوری می شود .
مدیر آموزش و پرورش سلماس خاطرنشان کرد: تابه امروز ۸۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به بیماران فرهنگی صعب العلاج شهرستان از محل این صندوق پرداخت شده است و هم اکنون نیز ۲۰۰ میلیون تومان سرمایه در این صندوق درمانی سرمایه وجود دارد و خوشحالیم که با وجود این صندوق دیگر هیچ همکار فرهنگی شاغل یا بازنشسته ای دغدغه هزینه در مان بیماری خود را ندارد. به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایسنا ، موسی زاده با اشاره به مشکل نبود فضای مناسب برای گردهمایی فرهنگیان بازنشسته در شهرستان، تصریح کرد: به زودی شاهد دراختیارگذاری فضایی مناسب و جدید برای کانون بازنشستگان جهت استفاده همکاران فرهنگی بازنشسته در سطح شهرستان خواهیم بود .

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۸ ب.ظ

دیدگاه


6 + = پانزده