نماينده مردم اروميه در مجلس خبر داد

معرفی «محمد اشتری» به عنوان آخرین گزینه استاندار آذربایجان غربی

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: محمد اشتری توسط مجمع نمایندگان استان به عنوان آخرین گزینه استاندار آذربایجان غربی به وزارت کشور معرفی شده است.
به گزارش آراز آذربایجان نادر قاضی پور در دیدار جمعی کثیری از سیاسیون، نخبگان و خبرنگاران ضمن تائید این مطلب که محمد اشتری به عنوان گزینه استاندار آذربایجان غربی معرفی شده است، اظهار کرد: نمایندگان استان مدتی قبل »اشتری« را به مجمع نمایندگان استان فرا خواندند و پس از شنیدن برنامه های وی به اتفاق آرا وی را به عنوان آخرین گزینه استانداری آذربایجان غربی به دولت معرفی کردند، البته با وزارت کشور نیز درباره استاندار شدن آقای اشتری به توافق رسیده‌ایم چرا که اشتری یک رزمنده معتقد و یک مدیر کارآمد و یک فرد کاملاً پاک به لحاظ مالی و اقتصادی است.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به فراز و نشیب‌های بسیار در انتخاب استاندار آذربایجان غربی افزود: متأسفانه در بحث انتخاب استاندار تمامی دوازده نماینده استان با یکدیگر هم دل و همگام نبوده‌اند که این امر موجب شد در ابتدای کار نمایندگان مردم آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی به اتفاق آراء پنج نفر را به عنوان گزینه‌های پیشنهادی خود برای تصدی پست استانداری این استان به هیئت دولت معرفی کردند.
قاضی پور با بیان اینکه رحمانی فضلی وزیر کشور از فریدون همتی که پیش از این معاون خود وی بود حمایت می‌کرد، اضافه کرد: اگر چه لاریجانی هم موافق با کلیت این موضوع بود، اما حضور همتی در آذربایجان غربی به عنوان استاندار عملا امکان پذیر نبوده، چرا که ایشان یک راست افراطی هستند و یک شبه نمی‌توانستند به عنصری اصلاح طلب یا معتدل تبدیل شوند.
*نظر نمایندگان با علی عبدالعلی زاده هم جهت نبود
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی به عدم هم جهت بودن نظر نمایندگان با علی عبدالعلی زاده نیز به عنوان سمت استاندار آذربایجان غربی گفت: با وجود اینکه عبدالعلی_زاده به عنوان یکی از عناصر تأثیرگذار در دولت اعتدال به دنبال حضور آقای درویش زاده در استانداری آذربایجان غربی بودند، اما نظر نمایندگان با ایشان نیز هم جهت نبود.
*جهانگیرزاده با تغییر نظرات نمایندگان من منصرف شدم!
وی در بخش دیگر سخنان خود جواد جهانگیرزاده را گزینه بعدی مدنظر برای به دست گرفتن سمت استاندار آذربایجان غربی عنوان و تصریح کرد: اخذ رای سه دوره ای از مردم ارومیـه و آشنایی کامل با مسائل سیاسی، امنیتی، قومیتی و فرهنگی استان باعث شده بود تا نمایندگان به دنبال حضور جواد جهانگیرزاده در استانداری آذربایجان غربی باشند اگرچه جهانگیرزاده در ابتدا اصلا زیر بار این پیشنهاد نمی‌رفت و رضایت لاریجانی را شرط قبول این مسئولیت می‌دانست با این وجود در نهایت با کسب موافقت رئیس مجلس، وی در اولویت گزینه‌های احتمالی قرار گرفتند.
*غیبت جهانگیرزاده در مجلس خلاء اساسی برای نمایندگان استان به وجود می‌آورد
قاضی پور به دیدار روز یکشنبه نمایندگان آذربایجان غربی با وزیر کشور اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: روز یکشنبه نمایندگان استان برای بررسی نهایی استانداری جواد جهانگیرزاده به دیدار رحمانی فضلی رفتند، اما متاسفانه در این جلسه به علت تغییر رویکردهای عجیب برخی از نمایندگان استان جلسه متشنج شده و بدون نتیجه به پایان رسید و این قبیل مسائل و تغییر ۱۸۰ درجه ای برخی از نمایندگان موجب انصراف آقای جهانگیرزاده از استانداری آذربایجان غربی شد و در حالی که شانس وی بسیار بالا بود، گفتند منصرف شدم! البته غیبت وی در مجلس هم یک خلاء اساسی برای نمایندگان استان به وجود می‌آورد.
وی در خاتمه سخنان خود اعلام کرد که با وجود این مسائل در حال حاضر محمد اشتری توسط مجمع نمایندگان استان به عنوان آخرین گزینه استاندار آذربایجان غربی به وزارت کشور معرفی شده است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۳ ق.ظ

دیدگاه


7 − شش =