مشکلی در تولید برق در نیروگاه های آذربایجان غربی وجود ندارد

مشکلی در تولید برق در نیروگاه های آذربایجان غربی  وجود ندارد

گروه خبر: مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان غربی گفت: نیرو گاه های استان با ظرفیت ۱۵۳۴ هزار مگا وات درحال فعالیت هستند.
به گزارش آرازآذربایجان، ابراهیم یکانی مطلق در جلسه بررسی قطعی آب وبرق ارومیه که در سالن جلسات شورای اسلامی شهر ارومیه برگزار شد: در حال حاضر در استان ۳ نیروگاه تولید برق با ظرفیت تولید ۱۵۳۴ هزار مگا وات در حال فعالیت هستند.وی با اشاره به اینکه مصرف روزانه برق استان ۱۱۱۷مگاوات است، تصریح: مصرف برق روزانه ارومیه در روز پیک مصرف ۴۱۷ مگاوات ثبت شد.
یکانی مطلق در خصوص علت قطعی برق نیز یاد آور شد: به دلیل اینکه تولید تمامی نیروگاه های برق کشور وارد شبکه توزیع برق شده و از آنجا بین استان ها توزیع می شود و هر استان سهمیه مشخص خود را دارد که با عبور از سهمیه قطعی ها رخ می دهد.
مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان غربی اظهارکرد: در حال حاضر هیچ مشکلی در تولید برق در نیروگاه های استان وجود ندارد.وی ادامه داد: مصرف برق با توحه به افزایش دما افزایش یافته است که نیازمند فرهنگ سازی و صرفه جویی در مصرف است.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: ۶۰ درصد مردم استان زیر الگوی مصرف، آب مصرف می کنند. لطیف خوش سیرت نیز در این در جلسه افزود: در حال حاضر ۵۷۰۰ خانوار مشترک آب قانونی در استان وجود دارد که ۶۰درصد از آنها زیر الگوی مصرف آب مصرف می کنند. وی با اشاره به اینکه استاندارد مصرف آب روزانه هر شهروند در کشور ۱۵۰ لیتر شرب است، تصریح کرد: در ارومیه متوسط مصرف آب هر شهروند در شبانه روز ۲۱۰ لیتر است .
خوش سیرت با تاکید به اینکه روزانه ۳۱۰۰ لیتر از منابع آبی استان آب برداشت می شود، خاطر نشان کرد: ۲۶ درصد از آب شرب برداشتی به دلیل اسراف و فرسودگی شبکه آب هدر رفت می شود.مدیر عامل شرکت آب و منطقه آذربایجان غربی با تاکید به اینکه ۳۵ درصد از شبکه انتقال آب ارومیه نیازمند اصلاح شبکه است ، اظهار کرد: در سال جاری تنها ۷۰۰میلیون تومان اعتبار برای این امر تخصیص یافته که بسیار ناچیز است.
وی با تاکید به اینکه ۷۶ درصد از ارومیه تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار گرفته، یاد آورشد: ۴۲ میلیارد تومان برای توسعه شبکه انتقال فاضلاب اردمیه در سال جاری اختصاص یافته است. خوش سیرت با اشاره به اینکه ۲۳ مخزن ذخیره آب با ظرفیت ۷۵ هزار متر مکعب آب در استان فعال هستند یاد آور شد: طبق استاندارد که به ازای هر مشترک باید یک متر مکعب ظرفیت مخزن ذخیره آب باید باشد در حال حاضر باید ظرفیت مخازن آب استان باید ۲۲۰ هزار بود که نیست بنابراین باید نهضت مخزن سازی را ادامه دهیم.وی ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت مخازن آب ارومیه ۱۰ هزار متر مکعب است که اگر مخازن آب را توسعه ندهیم با کوچکترین نوسانات دچار مشکل خواهیم شد.مدیر عامل شرکت آب و منطقه آذربایجان غربی افزود: مدول سوم تصفیه خانه فاضلاب ارومیه در ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شده که در صورت رفع برخی مشکلات با پیمانکار در چند ماه آینده به مدار خواهد پیوست و ۸۵۰ هزار نفر را تحت پوشش خود قرار خواهد داد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۴ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۴ ب.ظ

دیدگاه


− 3 = یک