مشکلات رانندگان خودروهای استیجاری شهرداری ارومیه باید هرچه سریع‌تر حل شود

مشکلات رانندگان خودروهای استیجاری شهرداری ارومیه  باید هرچه سریع‌تر حل شود

گروه گزارش: با توجه به شرایط کنونی حاصل از کاهش درآمدها، مشکلات مالی و اقتصادی در کمین مدیریت شهری است و در این وانفسا اگر شهردار ارومیه و شورای شهر به فکر حل مشکلات رانندگان نباشند، معضلات آنان چندین برابر شده و این یک زنگ خطر برای شهر است.
چند روزی است که بار دیگر شاهد تحصن رانندگان خودروهای استیجاری شهرداری در مقابل ساختمان شهرداری ارومیه بودیم و با توجه به شرایط کنونی حاصل از کاهش درآمدها، مشکلات مالی و اقتصادی در کمین مدیریت شهری است و در این وانفسا اگر شهردار ارومیه و شورای شهر به فکر حل مشکلات آنان نباشند، معضلات آنان چندین برابر شده و این یک زنگ خطر برای شهر است.
با توجه به‌ اینکه تعداد زیادی از رانندگان به صورت استیجاری در شهرداری به صورت ناعادلانه با حقوق بسیار کم و بدون تعطیلی در واحدهای اجرایی با خودروهای خود مشغول به کار هستند این رانندگان از یک نیروی شرکتی که حتی سابقه بعضی از آنها یک ماه هم نمی‌شود کمتر حقوق را دریافت می‌کنند و از مزایای و خدمات هم بهره‌مند نیستند.
بنابراین باید سیاستی اتخاذ شود تا این‌گونه غیر عادلانه با نیروهای انسانی برخورد نشود و در این راستا در نظر گرفتن حداقل حقوق برای رانندگان استیجاری به دور از انصاف است و در این زمینه باید تدابیری اندیشیده شود چرا که رانندگان از دریافت مزایایی همچون بیمه، حق بنزین و غیره محروم هستند اما به خاطر ترس از بیکار شدن سکوت کرده و روزگار را به‌سختی می‌گذرانند.
رانندگان خودروهای استیجاری با ۱۵ سال سابقه کاری به صورت شرکتی فعالیت دارند
مرتضی محمدی از رانندگان خودروهای استیجاری درباره درآمد کم خود این چنین گفت: بنده چندین سال است که از رانندگان استیجاری شهرداری هستم و در زمان شهرداری حضرت‌پور وعده‌های زیادی در خصوص تبدیل وضعیت رانندگان استیجاری شنیده بودیم که متاسفانه وعده‌های شهردار سابق همانند سایر مسئولان پوچ و تو خالی بود‌.
وی افزود: رانندگانی با ۱۵ سال سابقه کار هنوز به صورت شرکتی کار کرده اما آقازاده‌هایشان بدون چون و چرا وارد سیستم شهرداری شده‌اند.
این شهروند با ابراز گلایه از مدیریت شهری و شهردار اظهارداشت: درخواست رانندگان خودروهای استیجاری از شهردار این است که بعد از چندین سال سابقه کاری تکلیف این رانندگان را روشن کرده و قراردادها با خود شهردار بسته شود.
یوسف بیداردل نیز در خصوص مشکلات خود گفت: با حقوق دریافتی حتی نمی‌توانیم اقساط خود را پرداخت کنیم.وی بیان کرد: در حال حاضر به دلیل درآمد کم به سوپرمارکت محله، نانوایی و فروشگاه‌ها بدهکار هستیم و متاسفانه این حقوق کفاف زندگی رانندگان را نمی‌دهد.
مشکلات رانندگان خودروهای استیجاری شهرداری ارومیه هرچه سریعتر رفع شود
حجت‌الاسلام محمد خلیل‌پور عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر ارومیه بیان کرد: مشکلات رانندگان خودروهای استیجاری شهرداری ارومیه از سال‌های گذشته مورد پیگیری شورا بوده است اما متاسفانه به نتیجه نهایی نرسیده و امروز شاهد پایمال شدن حق و حقوق عده‌ای از رانندگان استیجاری شهرداری هستیم که این مشکلات باید هرچه سریعتر رفع شود.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از تسنیم، حسین پناهی رئیس مرکز پژوهش‌های ‌شورای شهر ارومیه در این خصوص گفت: مشکل نیروهای قراردادی شهرداری از مسیر قانونی انجام می‌شود.وی افزود: قرارداد خودروهای استیجاری شهرداری رفع شده اما برخی مشکلات هستند که نخست باید آنها حل شوند.
Arazazarbaijankhabarname@gmail.com

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱:۵۶ ب.ظ

دیدگاه


دو + = 10