دبیرکل انجمن اسلامی دانشگاه ارومیه:

مشارکت پر شور توان رایزنی های بین المللی سیاست خارجی را افزایش می دهد

مشارکت پر شور توان رایزنی های بین المللی سیاست خارجی را افزایش می دهد

آرازآذربایجان،دبیرکل انجمن اسلامی دانشگاه ارومیه گفت: مشارکت پرشور در انتخابات و پشتوانه مردمی حاصل از مشارکت، توان رایزنی های بین المللی سیاست خارجی در راستای تحقق منافع ملی کشور را به طور چشمگیری افزون تر می‌کند.
قاضی خانی با اشاره به لزوم مشارکت پر شور در انتخابات به خصوص از سوی دانشجویان افزود: از آنجایی که در اسلام هدف نهایی هر فعالیتی رشد و تعالی انسان است و توسعه انسانی بر هر امری مقدم است؛ مشارکت مردم از اصلی ترین ابزار یادگیری اجتماعی و رشد فردی است، بنابراین امری دینی هم هست.
وی با بیان اینکه در نگاه اسلامی مشارکت و رای دادن صرفا حق نیست که بتوان از آن صرفه نظر کرد بلکه چون هر فردی در مورد رشد و پیشرفت جامعه مسئول است هم حق است و هم وظیفه، گفت: مشارکت فراگیر از آنجا که فرصت رشد همگانی و برابر استعدادهاست، عین عدالت است و چون نظارت جمعی را افزایش می دهد قطعا کاهنده فساد است و قدرت توزیع عادلانه ای پیدا می کند و شفافیت به اوج می رسد.
قاضی خانی ادامه داد: برای اداره بهتر جامعه باید اعتماد عمومی جامعه وجود داشته باشد که لازمه این کار شکل گیری گفت و گوی اجتماعی و مشارکت مردم است.
دبیرکل انجمن اسلامی دانشگاه ارومیه با بیان اینکه با مردمی سازی و مشارکت مردم، اشتباهات و سوگیری تصمیم گیری ها کاهش پیدا می کند، چرا که هر کسی نقطه ضعف دیگری را برطرف می‌کند، اظهار کرد: در فضای مشارکت فرصت برای کاهش تعارضات اجتماعی و افزایش وحدت اجتماعی فراهم می شود. فرصت احساس نیاز به یکدیگر و افزایش هماهنگی و بهره وری پیدا می کند.
وی با اشاره به اینکه سیره امامین انقلاب هم همواره تاکید بر اهمیت مشارکت مردم و برگزاری انتخابات بوده است، گفت: همواره تاکید کرده اند که نه تنها جمهوریت بلکه اسلامیت نظام هم وابسته به انتخابات است و هرگونه تبلیغ علیه مشارکت مردم را مخالفت با ایران، اسلام و جمهوری اسلامی دانسته‌اند.
قاضی خانی با اشاره به نقش جنبش‌های دانشجویی در افزایش مشارکت، با گریزی به دوره قبل از انقلاب و نقش دانشجویان با تشکیل نهضت ها و تحصن ها در پیروزی انقلاب، گفت: بعد از پیروزی انقلاب در همان ماه‌های اول، مسئله‌ی تشکیل سپاه پاسداران و حضور فعال دانشجویان در سپاه و به فاصله‌ی چند ماه، تشکیل جهاد سازندگی به وسیله‌ی خود دانشجوها نشان از تاثیرگذاری این قشر است که یکی از برکات و افتخارات نظام اسلامی، جهاد سازندگی بود.
دبیرکل انجمن اسلامی دانشگاه ارومیه با اشاره به سال ۵۹ و شروع دفاع مقدس و حضور دانشجویان در جبهه و تسخیر لانه‌ی جاسوسی به دست جنبش دانشجویی، اظهار کرد: در تمام دوران‌های مختلف، در طول انقلاب، حوادث گوناگون، لحظه‌های حساس و خطیر، حضور دانشجویان مؤمن، متعهد، عدالتخواه، باگذشت، توانسته فضا را در جهت صحیح هدایت کند.
قاضی خانی اظهار کرد: اگر برای انتخابات برنامه ریزی دقیق طبق بیانات حضرت امام و رهبر انقلاب و آرمان های انقلاب داشته باشند می‌توانند یک انتخابات پر شور را رقم بزنند.
وی در خصوص شاخصه ها و معیارهای یک انتخاب اصلح از نظر دانشجویی افزود: یک نماینده واقعی و اصلح طبق دیدگاه امیرالمومنین باید امانت دار،اهل مشورت، اهل تحمل، مسئولیت پذیر، قاطع و شجاع، مردم شناس، مردم دوست، بنده صالح، میانه رو، شایسته سالار بوده و حریص نباشد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۸:۳۱ ق.ظ

دیدگاه


8 + = سیزده