مدير کل منابع طبيعي و آبخيزداري آذربايجان غربي:

مشارکت مردمی در حفاظت ازعرصه‌های ملی ضروری است

مشارکت مردمی در حفاظت ازعرصه‌های ملی ضروری است

گروه خبر:مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی گفت: نیاز به مشارکت آحاد مردم در حفاظت ازعرصه های ملی بیش از گذشته ضرورت دارد.
رحمان وهاب زاده درجریان بازدید از طرحهای آبخیزداری در منطقه سیلوانا در شهرستان ارومیه گفت: برای آبادانی و پویایی هر نقطه از ایران اسلامی با حمایت و همراهی مردم خواهیم توانست گامهای موثرتری برداریم تا نسلهای آینده از موهبت‌های الهی بهره مند شوند. آنچه که دراحیاء عرصه‌های ملی بیش از هر زمان دیگرضروری به نظر می‌رسد ، مشارکت مردمی است که بدون این مهم پویایی عرصه های ملی امکان پذیر نخواهد بود. وهاب زاده افزود:بهره برداران عرصه های ملی در روستاها باید فرهنگ حفاظت و احیاء را با جدیت و با همکاری نیروهای منابع طبیعی ارتقاء دهند تا بهترین و مطلوبترین عرصه های ملی را داشته باشند.
وی ادامه داد: مراتع خوب حتما با مشارکت مردم بازدهی خوب هم خواهد داشت بشرطی که همه افراد جامعه نسبت به اهمیت آن آگاه باشند. وی خاطر نشان کرد:هم اینک اجرای طرح‌های آبخیزداری که در منطقه سیلوانای شهرستان ارومیه به انجام رسیده نتایج خوبی را برای این منطقه به ارمغان داشته و تلاش همه همکاران منابع طبیعی این است که بهره برداران و روستاییان بهترین مراتع را داشته باشند تا به خوبی به تولیدات روستایی و چرخه معیشتی خود بپردازند.
وهاب زاده تصریح کرد: حضور دامداران و بهره برداران دردوره های آموزشی برگزار شده توسط اداره کل منابع طبیعی بسیارحائز اهمیت است که امیدوارم تمامی بهره برداران در این دوره ها که با هزینه های بالایی نیزبرای روستاییان عزیز اجرا می شود، حضور یابند و نسبت به ارتقاء دانش و آگاهی خود تلاش کنند. به گزارش آرازآذربایجان به نقل ازایسنا؛ بیش از ۱۰۰هزار بهره بردار و مجری طرح‌های مرتعداری درآذربایجان غربی وجود دارد که آموزش و ترویج فرهنگ منابع طبیعی برای این قشر از مهم‌ترین اهداف سازمانی بشمار می رود. همچنین با توجه به چهار برابری دام استان نسبت به مراتع موجود که بالغ بر دومیلیون پانصد هزار هکتار است ترویج فرهنگ مشارکت، احیاء مراتع و عرصه های ملی ضروری ترین اقدام می تواند باشد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۵:۴۶ ق.ظ

دیدگاه


+ شش = 12