معاون استاندار آذربايجان غربي:

مراسم غبارروبی از مزار شهدا دراستان برگزار می‌شود

مراسم غبارروبی از مزار شهدا دراستان برگزار می‌شود

گروه خبر: معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: ۳۰ اردیبهشت ماه نیز مراسم غبارروبی از مزار شهدا در استان برگزار می‌شود.
به گزارش آرازآذربایجان، علیرضا رادفر در جلسه هماهنگی سی و سومین سالروز حماسه سوم خرداد در سالن همکف استانداری ترتیب یافت، اظهار داشت: بحث بزرگداشت سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر، شهری که بنا به فرموده امام خمینی خدا آن را آزاد کرد، باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: در این جمله حرف‌های زیادی نهفته است و در حال حاضر ضرورت دارد ناگفته‌های دفاع مقدس و فتح خرمشهر برای نسل جوان تبیین شود.
وی تصریح کرد: وقتی برمی‌‌گردیم و شرایط آن روز خرمشهر را نظاره می‌کنیم و با توجه به پشتیبانی که نظام سلطه و استکبار داشتند، اما در این پیروزی الطاف الهی است که به عینه قابل مشاهده است.
رادفر یادآور شد: سوم خرداد ماه امسال مصادف با مناسبت‌های روز جانباز و پاسدار بوده و در این راستا میزبانی مراسم بزرگداشت سوم خرداد بر عهده سپاه شهدا گذاشته شده است و باید مراسم بزرگداشت سوم خرداد با توجه به مناسبت‌های پیش رو روز جانباز و روز پاسدار برنامه‌ریزی شود.
وی ادامه داد: باید چند برنامه فاخر و شاخص برای بزرگداشت سوم خرداد برنامه‌ریزی و برنامه‌ها به صورت منسجم ارائه شود و بهره‌گیری از فضای سوم خرداد مدنظر باشد تا اقتدار نظام را تبیین کرد و در واقع یکی از موارد اوج دفاع مقدس بحث سوم خرداد بوده که باید به درستی به نسل جوان تبیین شود.
رادفر با بیان اینکه باید به لحاظ رسانه‌ای به این موضوع در استان پرداخته شود و تبلیغات محیطی گسترده‌ای صورت گیرد، افزود: اداره ارشاد در راستای برگزاری شب شعر فاخر با موضوع دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر هماهنگی‌های لازم را داشته باشد.
وی بر ضرورت جمع‌آوری اسناد در خصوص دفاع مقدس و فتح خرمشهر با همکاری صدا و سیما و اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کرد و متذکر شد: جمع‌آوری و حفظ اسناد دفاع مقدس باید مورد توجه قرار گیرد و با توجه به اینکه ناگفته‌های زیادی در خصوص هشت سال دفاع مقدس داریم باید به این موضوع بیشتر پرداخته شود.
رادفر تصریح کرد: قهرمانان و حماسه‌آفرینان هشت سال دفاع مقدس در دفاع از آب و خاک و ارزش‌های معنوی همواره انسانیت و ارزش‌های اخلاقی را در نظر گرفته و با همه کمبودها توانستند افتخار برای کشور بیافرینند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی بر انجام اقدامات لازم در راستای تبلیغات محیطی به مناسبت روز سوم خرداد توسط شهرداری تاکید کرد و ادامه داد: ۳۰ اردیبهشت ماه نیز مراسم غبارروبی از مزار شهدا در استان برگزار می‌شود.
*ضرورت تبیین حماسه سوم خرداد برای نسل جوان
فرماندار ارومیه با بیان اینکه حماسه سوم خرداد ماندگارترین حماسه دفاع مقدس بوده، گفت: باید دستاوردهای حماسه سوم خرداد برای نسل جوان تبیین شود و لازم است به نسل جوان القا کنیم این پیروزی در مقام دفاع به‌دست آمده است.
عباس حسن‌خانی دراین اظهار داشت: در دنیا کشورها با تهیه فیلم‌ها به دنبال اسطوره‌سازی و شخصیت‌سازی هستند در حالی که در کشور، ما با این تاریخ و تمدن اسطوره‌های خوبی برای معرفی به نسل جوان داریم که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
فرماندار ارومیه ادامه داد: به موضوع حماسه‌سازی‌ها در تاریخ کشور کمتر پرداخته شده و یا از طریق کشورهای دیگر و نویسندگان دیگر صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه حماسه فتح خرمشهر در مقام دفاع بوده است، خاطرنشان کرد: کشور ما همواره در معرض تهدید بوده و در واقع نقطه عطف درگیری ۲۰۰ سال گذشته فتح خرمشهر بوده و لازم است به نسل جوان القا کنیم این پیروزی در مقام دفاع به‌دست آمده است و باید در برنامه‌هایی به این موضوع پرداخته شود.
حسن‌خانی با بیان اینکه حماسه سوم خرداد ماندگارترین حماسه دفاع مقدس بوده، تصریح کرد: باید این باور را به نسل جوان منتقل کنیم این حماسه ملی در مقام دفاع بوده و امید است ایثار و فداکاری‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس به نسل جوان منتقل شود.
این مسئول با بیان اینکه حماسه سوم خرداد نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس محسوب می‌شود، افزود: باید تلاش شود با برگزاری برنامه‌های باشکوه و فاخر نسل جوان با مفاهیم و دستاوردهای حماسه سوم خرداد بیشتر آشنا شود و در این راستا تشریح و تبیین آثار و دستاوردهای حماسه سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر برای نسل جوان ضروری است.
*لزوم برگزاری برنامه‌های ماندگار به مناسبت بزرگداشت حماسه سوم خرداد
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی بر ضرورت برگزاری برنامه‌های فاخر و ماندگار به مناسبت بزرگداشت حماسه سوم خرداد و پرهیز از برنامه‌های سطحی تأکید کرد.
مصطفی رضوی نیزدراین جلسه ، اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس تجلی اراده و غیرت ملت ایران است و حماسه سوم خرداد ماه روز مقاومت، ایثار پیروزی در واقع پیروزی اسلام علیه کفر است.
وی با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر نشانه‌ای از حفظ تمامیت ارضی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است، ادامه داد: دستورالعمل بزرگداشت سی و سومین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر ابلاغ شد و هدف حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ولایت‌مداری، ایثار و فداکاری است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی بر تبیین نقش همه اقوام در مقابل استکبار جهانی و نهادینه‌سازی روحیه ایثار تاکید کرد و ابراز داشت: سیاست‌های اجرایی بهره‌گیری از دستاوردهای سوم خرداد به منظور تقویت روحیه استکبارستیزی است.
وی برنامه‌ریزی برای بزرگداشت سی و سومین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر، بهره‌گیری از ظرفیت و مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مردم‌نهاد برای تحقق حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و تعامل با مراکز فرهنگی به منظور ایجاد انگیزه خودباوری و… است.رضوی ادامه داد: رویکرد خلاق، مبتکرانه و اثرگذار و فناورانه به منظور ایجاد زمینه مشارکت اقشار و اقوام در اجرای برنامه‌ها، برگزاری مسابقات فرهنگی، علمی و هنری مرتبط با موضوع از جمله وبلاگ نویسی، شعر، عکس و فیلم، بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها در تشریح حماسه سوم خرداد، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، تالیفات و آثار هنری مرتبط با موضوع و… را از دیگر برنامه‌های مورد نظر عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: تجدید میثاق با شهدا و ایثارگران از جمله برنامه‌های مورد نظر به مناسبت گرامیداشت حماسه سوم خرداد بود که دیدار با خانواده معزز شهداء، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا و… در استان انجام خواهد شد.مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی بهره‌گیری از ظرفیت پیشکسوتان در مباحث دفاع مقدس را از جمله برنامه‌های مورد نظر عنوان کرد و افزود: بهره‌گیری از فضای گفتمان‌محوری با موضوع دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های مورد نظر است.
وی تصریح کرد: باید برنامه‌ها به صورتی برنامه‌ریزی و اجرا شود که از برنامه‌های سطحی پرهیز و به برنامه‌های ماندگار و فاخر فرهنگی در حوزه دفاع مقدس توجه شود.
رضوی برگزاری مراسم صبحگاه مشترک، سخنرانی مسئولان و فرماندهان قبل از خطبه، دعوت از سازمان‌ها و نهادها برای حضور باشکوه در نماز جمعه روز اول خرداد ماه و… را از جمله برنامه‌های مورد نظر در استان عنوان کرد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی در پایان خواستار شد: تندیس و نمادهای دفاع مقدس و افتخارآفرینان و قهرمانان هشت سال دفاع مقدس در پارک موزه دفاع مقدس آذربایجان غربی جانمایی شود.
به گزارش فارس، در ادامه جلسه ادارات و سازمان‌ها به تشریح برنامه‌ها در راستای گرامیداشت روز سوم خرداد در استان پرداختند؛ فعال نمودن ستاد بزرگداشت حماسه سوم خرداد، اجرای برنامه‌های فرهنگی، سخنرانی فرماندهان دفاع مقدس به عنوان سخنران پیش از خطبه، برگزاری یادواره شهدای شهرها و روستاها، مراسم شب خاطره با حضور ایثارگران و مردم، دیدار با خانواده‌های شهدا به ویژه در نقاط دوردست و روستا‌ها و… از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده سپاه شهدای استان مطرح شد.
برگزاری برنامه‌های محتوایی و پخش فیلم‌های مستند در خصوص هشت سال دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر و تجزیه و تحلیل اثر، حضور در کلاس توسط رزمندگان با جلسات پرسش و پاسخ و … از جمله برنامه‌های پیشنهادی دانشگاه ارومیه بود.
حوزه هنری استان برنامه‌هایی از قبیل برگزاری نمایشگاه در گالری حوزه هنری، برنامه نمایش‌های خیابانی در شهر ارومیه، اکران اختصاصی فیلم سینمایی و… را از برنامه‌های مورد نظر خود عنوان کرد و کتاب بوی باران بوی باروت که قسمتی از حضور رزمندگان استان در حماسه سوم خرداد بوده به صورت تابلو کتاب آماده شده است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۵:۰۲ ق.ظ

دیدگاه


هفت × = 35