استاندار آذربايجان غربي:

مدیریت‌های‌اجرایی استان به دور از نگاه سیاسی‌مآبانه بود

گروه خبر: استاندار آذربایجان غربی گفت: مدیریت های اجرایی دوران چهارساله  ام در استان به دور از نگاه سیاسی مآبانه و حزبی گرایانه بوده  و سعی در خدمت صادقانه داشته ایم.
به گزارش آراز آذربایجان وحید جلال زاده در مراسم تجلیل اقشار مختلف مردم  از خدمات چهارساله وی، با بیان اینکه روحیه همدلی در بین دستگاه های اجرایی استان حاکم شده است، اظهار کرد:در این چهار سال فضای همدلی حاکم بوده و تلاش شد وارد موضوعات حاشیه‌ای سیاسی نشویم و تاکنون نیز هیچ گونه تعرضی صورت نگرفت.
وی با بیان اینکه روحیه خدمت در آحاد عمومی باید بیشتر لحاظ شود، افزود: روزی که وارد آذربایجان غربی شدم با پشتکار، ایمان و جدیت آمدم و سعی کردم روحیه بسیجی وار را در خود حفظ کنم.
وی اضافه کرد: هرکاری که در این سمت انجام دادیم جزء وظایف ذاتی ما بود و سعی بر آن شد که در مدیریت های اجرایی استان نگاه سیاسی مآبانه و حزبی گرایانه نداشته باشیم و از عمق جان خدمت کنیم.
جلال زاده به سخنان مقام معظم رهبری در راستای تاکید ایشان بر اتحاد و خدمت رسانی هر چه بیشتر به مردم بزرگ ایران اسلامی اشاره و تصریح کرد: ارومیه سرآمد مردمان و شهر های ایران زمین  و افتخار می کنم که ۴ سال در این دیار شهید پرور به مردم ولایت مدار آن خدمت کردم.
استاندار آذربایجان غربی در خاتمه سخنان خود عاشورا را سرشار از عزت، شکوه و جلال عنوان کرد که از  امام حسین (ع) و  از اسلام به یادگار مانده است.
*رشد توسعه متوازن و همه جانبه استان در چهارسال گذشته
عیسی قنبری معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی نیز با اشاره به نحوه برگزاری این  مراسم افزود:دو ماه بود که اقشار مختلف مردم به این معاونت مراجعه کرده و درخواست داشتند که یک آیین تجلیل مردمی برگزار شود اما این خواسته بدلیل مخالفت استاندار محقق نمی شد.
وی گفت: بالاخره با اصرار فراوان اقشار مختلف مردم این امکان فراهم شد تا با قید این شرط استاندار پیشین که برگزاری این مراسم موجب اتلاف وقت مدیران دستگاه های مختلف نشده و زمان خدمت به مردم صرف امور این چنینی نشود تا این مراسم برگزار شود.
وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه حرکت به سوی توسعه متوازن در ابعاد مختلف در آذربایجان غربی در دوره خدمت جلال زاده رشد مضاعف گرفته است، افزود: استاندار آذربایجان غربی با اندیشه‌ای پاک و بی ادعا در مدت چهار سال خدمت از هیچ تلاشی دریغ نکرده است به طوریکه با وجود گستردگی آذربایجان غربی و محدودیت‌های موجود، کار در مناطق محروم و روستایی مورد توجه قرار گرفت و در قالب این سیاست بود که مردم از نزدیک تلاش را مشاهده کردند.
وی احیای گفتمان امام و انقلاب، رسیدگی به مسائل و مشکلات مناطق محروم و کم برخوردار و روستاهای استان، حمایت از دستگاههای اجرایی و توفیق در امور زیربنایی را از جمله دستاوردهای مدیریت جلال زاده در طول این چهار سال عنوان کرد.
قنبری به ارتقای شاخصه های فرهنگی استان در طول این مدت اشاره کرد و بیان داشت: دیدار مردم استان با رهبر معظم انقلاب، توسعه مراکز آموزش عالی، سفر آیت الله نوری همدانی به استان، برگزاری کنگره بین المللی شمس تبریزی و تصویب ساخت سریال شهید باکری از جمله اقدامات فرهنگی مثبتی است که در این مدت در استان انجام شد.
وی ادامه داد: راه اندازی دفتر وزارت امور خارجه، برگزاری اجلاس همکاری استانداران مرزی ، برگزاری همایش حمایت از مقاومت مردم و دولت سوریه و ارتقای شاخصه های امنیت پایدار در استان از دیگر اقدامات مهمی است که در طول چهار سال گذشته انجام گرفت.
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: آذربایجان غربی با شاخصه‌های امنیتی خاص خود دارای مباحث مختلفی است که حتی در تشریک افراد با تجربه با مدیریت راهبردی شورای تامین استان مشکلات روبرو با سیاست‌های پیشگیرانه انجام شد.
وی یادآور شد: با مدیریت علمی و تصمیمات اصولی و منطقی در دوره چهار ساله توفیقات امور زیربنایی توسعه حمل و نقل راه آهن، سد سازی، بازگشایی خیابان ارتش، احداث و راه‌اندازی گمرکات، نوسازی مدارس، رونق شهرک‌های صنعتی و… بخشی از خدمات استاندار آذربایجان غربی است.
*محول کردن کارها به افراد کاردان، حل مشکلات مردم را با سرعت پیش می برد
آیت الله سید علی اکبر قریشی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این جلسه با بیان اینکه اگر کارها به افرادی که میان خود و خدای خود حساب و کتاب دارند محول شود کارها به سرعت در راستای سعادت و حل مشکلات مردم پیش خواهد رفت، اظهار کرد: استانداران بسیاری در آذربایجان غربی وجود داشته اما خصوصیاتی که در آقای جلال‌زاده مشاهده کردم این بود که ایشان با تمام توان تلاش خود را در راستای انجام وظیفه انجام دادند.
وی در ادامه بااشاره به شخصیت والای حضرت علی(ع) افزود: امام علی(ع) در دوران خلافت خود، همواره تاکید بر این داشت که زمام امور باید بر عهده کسانی باشد از دنیاپرستی و هوای نفس دوری نمایند و همچنین دارای تقوا و در برابر مردم، مسئول باشند.
وی خدمت صادقانه را از عواملی دانست که هرگز از یادها نخواهد رفت، خاطر نشان کرد: ولایت مداری، پشتکار، عرق دینی و مذهبی، جدیت در امور و پیگیری مسائل و مشکلات استان از جمله مهمترین خصوصیات جلال زاده در طول دوره استانداری‌شان بود که هیچ گاه از حافظه مردم استان پاک نخواهد شد.
آیت الله قریشی با بیان اینکه آنچه در خدمات این استاندار مهم بوده، این است که وقتی به سوابق خود نگاه کند احساس افتخار و غرور کند که کارهای انجام شده مطابق رضای خداوند است، تصریح کرد: جلال زاده در طول دوره چهار ساله خدمتگزاری در آذربایجان غربی خدمات ماندگار و شایان توجهی را از خود به یادگار گذاشت که مردم قدردان این خدمات و تلاش ها هستند.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در خاتمه سخنان خود بااعلام اینکه برای استاندار مردمی آذربایجان غربی در این چهارسال،  آرزوی توفیق در سایر عرصه های خدمتگزاری در نظام مقدس اسلامی را داریمف گفت: برای سعادت، استاندار جدید استان نیز آرزوی موفقیت روز افزون در این مسئولیت حساس و خطیر را داریم و امیدواریم با آمدن ایشان شاهد رشد و توسعه بیش از پیش استان باشیم.
*توسعه شهر ارومیه و استان جز با کمک استاندار امکانپذیر نبود
محمد حضرت‌پور شهردار ارومیه نیز در این آیین توسعه شهر ارومیه و آذربایجان غربی با کمک های جلال زاده فراهم شد، تصریح کرد: بازگشایی امتداد خیابان امام خمینی(ره)، الحاق ۷۰۰ هکتار از اراضی شهر ارومیه به محدوده شهری، افزایش تعداد اتوبوس‌های شهری و حمایت برای شروع و اتمام ۴۲۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در شهرستان ارومیه و پروژه های دیگر در ۱۶ ماه گذشته از جمله اقداماتی است که با حمایت های جلال زاده در طول این مدت انجام گرفت و در کارنامه درخشان مدیریتی وی ثبت شد.
وی با اعلام اینکه ایجاد فضای تفاهم و همدلی در بین مدیران و دستگاههای اجرایی را از جمله مهم ترین اقدامات دیگر استاندار آذربایجان غربی عنوان کرد و گفت: همچنین جلال زاده از حاشیه‌های که برخی از افراد که مانع پیشرفت آذربایجان غربی بودند، جلوگیری کردند  که این امر هرگز از اذهان مردم استان از یاد نخواهد رفت.
حضرت پور گفت: رویکرد جلال زاده در استانداری حمایت از مدیران پرتلاش و کاری بود بنابراین وی خودش را فدای مدیرانی کرد که پرتلاش برای مردم خدمت رسانی می کردند.
کیامرز کیهان فر رئیس اتاق بازرگانی ارومیه، دکتر چگینی رئیس بنیاد کودک استان ، طاهری نایب رییس مجمع امور صنفی استان و دکتر قدسی  نماینده جامعه نخبگان و دانشگاهیان استان نیز در این مراسم مراتب تشکر خود را بیان کردند.
این مراسم با تقدیر و تجلیل از فعالیت های چهارساله جلال زاده استاندار آذربایجان غربی توسط، اقشار مختلف مردم استان، دانشگاهیان، مسئولین استانی و شهرستانی و غیره به پایان رسید.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۳ ق.ظ

دیدگاه


× چهار = 24