نماينده مردم اروميه در مجلس:

عملکرد ۱۰۰ روزه دولت در سیاست خارجی تحسین برانگیز است

عملکرد ۱۰۰ روزه دولت در سیاست خارجی  تحسین برانگیز است

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت : عملکرد ۱۰۰ روزه دولت دکتر روحانی در سیاست خارجی بسیار مطلوب و تحسین برانگیز است.
عابد فتاحی درگفت و گوی اختصاصی افزود : سیاست خارجی دولت دکتر روحانی در ۱۰۰ روز اخیر بالاترین نمره را گرفته و دیدگاه مثبت جامعه جهانی نسبت به جمهوری اسلامی حاصل دیپلماسی موفق تیم کاری دولت یازدهم است.
وی اضافه کرد : دولت روحانی با حرکت در چارچوب منویات رهبر معظم انقلاب، توانست توجه جهانی را به سوی خود جلب کرده و بسیاری از کشورهای جهان را برای برقراری روابط دوستانه با ایران ترغیب کرده است.
فتاحی یاد آور شد : ناکارآمدی سیاست های خصمانه رژیم صهیونیستی علیه نظام جمهوری اسلامی در صحنه های جهانی، دلیل روشنی بر موفقیت دیپلماسی ایران است ، امروز نه تنها جمهور اسلامی منزوی نیست بلکه این دشمنان نظام هستند که منزوی شده اند.
وی گفت : دولت هایی که قبلا در کنار دشمنان علیه ایران اسلامی موضع گیری می کردند ، امروز در کنار ایران قرار گرفته اند و در جهت پیاده شدن سیاست های معقول و منطقی دولت دکتر روحانی تلاش می کنند.
فتاحی افزود: دولت دکتر روحانی با پرهیز از هرگونه حاشیه سازی، بر مبنای تعامل و گفت و گو با جهان گام بر می دارد و همین امر جذابیت ایران را برای دیگر کشورها دو چندان کرده است.
وی کاهش تعداد دشمنان و افزایش تعداد دوستان ایران را نتیجه تلاش دکتر روحانی دانست و اظهار داشت: انبوه تقاضا برای ملاقات و دیدار با مقامات ایران از سوی دولتمردان کشورهای مختلف، موید توفیق دکتر روحانی در حوزه سیاست خارجی است.
نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی ، سمت و سوی سیاست های داخلی و اقتصادی دولت را نیز موفقیت آمیز و در خور تقدیر اعلام کرد و گفت : تعامل خوب رییس جمهور با مجلس و دستگاه قضایی و قانونمداری مجموعه دولت ، نوید بخش توسعه و پیشرفت کشور در چارچوب اصول و قوانین نظام است .
فتاحی اضافه کرد : دولت روحانی در ۱۰۰ روز اخیر توانست در داخل کشور، هیجان ها و تب و تاب انتخابات و رقابت های سیاسی را به تعامل و دوستی ها تغییر داده و فضای کشور را برای کار و فعالیت های اقتصادی و سیاسی معقول و منطقی آماده کند.
وی اضافه کرد : برای حل مشکلاتی چون گرانی ، تورم و بهبود وضعیت اقتصادی، دولت یازدهم در۱۰۰ روز اخیر زمینه ای مناسب فراهم کرده که بدون شک در آینده ای نزدیک با پیاده شدن برنامه های ایشان این مشکلات یکی پس از دیگری حل خواهند شد .
به گفته فتاحی، عقلانیت ، تاکید بر کار کارشناسی و دوری از تصمیم گیری های عجولانه و هیجانی از جمله رویکردهای دولت دکتر روحانی در ۱۰۰ روز اخیر است که در دولت گذشته از آنها غفلت شده بود.
نماینده مردم ارومیه درمجلس طبع و منش دکتر روحانی را متعارف و لطیف اعلام کرد و افزود: همین امر دولت یازدهم را از افراط و تفریط های بی دلیل دور خواهد ساخت .

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۹:۰۳ ق.ظ

۲ نظر

نظر -49 - 0 از 2اولین« قبل بعد  » آخرین 
  1. 0

    عالیه

  2. 0

    خوبه

نظر -49 - 0 از 2اولین« قبل بعد  » آخرین 

دیدگاه


یک − = 0