نماينده ولي‌فقيه در آذربايجان غربي:

مخالف انقلاب اسلامی نباید صاحب سمت در این نظام شود

مخالف انقلاب اسلامی نباید صاحب سمت در این نظام شود

گروه خبر: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: کسی که به انقلاب اسلامی اعتقادی ندارد نشستن او بر مسند مدیریت و مسئولیت در این نظام حرام است.
به گزارش آرازآذربایجان ، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی در جلسه اخلاق با مدیران که به صورت ماهیانه برگزار می‌شود، اظهار داشت: ما به ایام دهه فجر و شکل‌گیری انقلاب اسلامی نزدیک می‌شویم و باید با برگزاری مراسم بزرگداشت این ایام به مردم یادآور شویم که ارزش‌های اسلامی و انقلابی از بین نرفته است.
وی اجرای مراسم جشن پیروزی انقلاب را امری قانونی برای مدیران نهادهای مختلف دانست و افزود: ایام دهه فجر اهمیت زیادی دارد و ما باید این ایام را زنده نگه داریم و بزرگداشت سالروز پیروزی انقلاب‌ها در همه جای دنیا اجرا می‌شود و مختص کشور ما نیست.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به شرعی بودن جشن پیروزی انقلاب اسلامی گفت: خدای متعال در قرآن کریم می‌فرماید که ما موسی(ع) را با آیات و نشانه‌هایی فرستادیم تا قوم خود را از ظلمت‌ها و گمراهی‌ها به سمت نور و هدایت دعوت کند و ایام الهی را باید به قوم خود تذکر دهد، چون در یادآوری این ایام علتی وجود دارد.
وی ادامه داد: برخی ایام به خدای متعال تعلق دارد، مانند مکانی که به آن بیت‌الله الحرام می‌گویند؛ چون وقتی انسان به آن می‌نگرد اولین چیزی که به ذهن‌ انسان می‌آید خدای متعال است و یا مانند شتری که برای قوم ثمود فرستاده شد که به آن ناقة‌الله می‌گویند؛ چون وقتی این شتر مورد توجه قرار می‌گرفت مردم به یاد خدا می‌افتادند.
امام جمعه ارومیه اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) را آل‌الله معرفی و اضافه کرد: نگرش در زندگانی اهل‌بیت(ع) انسان را به یاد خدا می‌اندازد و از عالم مادی و شهوانی دور می‌کند.
وی گفت: امام خمینی(ره) ۲۲ بهمن ۵۷ را به عنوان ایام‌الله معرفی فرمودند، چون در این روز همه شاهد قدرت‌نمایی خدای متعال در ایران بودند و در این روز همه به سمت خدا روی می‌آوردند.قریشی تصریح کرد: در ایام الله نشانه توحید وجود دارد و هر کس به این روزها دقت کند ایمان او به خدای متعال بیشتر می‌شود.وی افزود: در قرآن کریم خدای متعال به ایام الهی اشاره می‌کند و نجات قوم موسی(ع) را از چنگ فرعون که مردان آن‌ها را به قتل می‌رسانند و زنان‌شان را به اسارت می‌برند، از ایام‌الهی و نشانه‌ای به سمت خدای منان معرفی‌می‌کند.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی گفت: به مرور زمان نعمات الهی از یاد انسان می‌رود ولی باید این نعمت‌ها یادآوری شوند، در ۲۲ بهمن و دهه فجر خدای متعال این سرزمین را از شر انسان‌های جلاد و بوالهوس نجات داد که ما را برده غرب و آمریکا کرده بودند.
وی اجرای برنامه‌های دهه فجر را وظیفه شرعی و قانونی مسئولان عنوان و اضافه کرد: کسی که به این انقلاب اعتقادی ندارد بر اساس بیان مقام معظم رهبری نشستن او بر مسند مدیریت و مسئولیت در این نظام اسلامی حرام است، چون او به اعتبار این انقلاب و نظام صاحب مسئولیت شده است.
امام جمعه ارومیه با اشاره به توهین برخی از افراد به مقدسات دین اسلام و ارزش‌های الهی گفت: مردم ما فراموش کرده‌اند که در روزگاری انسان حتی از نزدیکان خود هم می‌ترسید که علیه حکومت وقت حرفی بزند، اما امروز آزادانه بر همه ارزش‌ها می‌تازند و کسی جلودار آن‌ها نیست.
این مسئول گفت: باید تمام مراسم و جشن دهه فجر را به عنوان یک وظیفه اخلاقی و شرعی تصور کنیم و همه اعمال این ایام را با قصد قربت انجام دهیم.
قریشی با اشاره به جایگاه نماز، اظهار داشت: واقعیت نماز را درک نکرده‌ایم و به اهمیت آن پی نبرده‌ایم این که خدای متعال به انسان که ذره‌ای بی‌مقدار در برابر وجودی بسیار عظیم است اجازه سخن گفتن با خود را داده است، از لطف و رحمت اوست.
وی افزود: اگر انسان درک کند که در مقابل چه بلندمرتبه‌ای قرار گرفته است از راز و نیاز و عبادت او دست بر نمی‌دارد و اجازه آوردن نام خدای متعال بر زبان را بر اساس روایات رسیده از معصومین(ع) بزرگترین نعمت می‌داند.استاد حوزه و دانشگاه ارومیه خاطرنشان کرد: اگر همه بودجه‌های فرهنگی را جمع کرده و برای تبیین اهمیت و جایگاه نماز هزینه کنند، همه فحشا و منکر در جامعه ما که علت هزینه کردهای فرهنگی است، از سطح جامعه حذف می‌شود.
وی گفت: برخی از مدیران در طول سال حتی یکبار هم در نماز جماعت شرکت نمی‌کنند که این عمل از یک مسلمان قابل قبول نیست.
قریشی تصریح کرد: اگر انسان اعمالش را با نیت یاری الهی انجام دهد، خدای متعال او را بر اساس وعده‌ای که در قرآن کریم داده است، کمک می‌کند.
وی افزود: بر اساس آیه قرآن کریم کسانی خدا را یاری می کنند که اگر پروردگار عالم به آن‌ها فرصت و قدرت دهد در زمین نماز را به پا داشته زکات می‌دهند و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند؛ چنین افرادی یاران الهی محسوب می‌شوند و وعده نصرت الهی به آنان تعلق دارد.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی اذعان داشت: انسان مسلمان برای عزیز شدن و به عزت رسیدن تنها یک راه و چاره دارد و آن خدمت به دین است، با پول خرج کردن، شعار دادن و حیله کردن به ارزش نمی‌رسد و به زودی همه زنده بادها به مرگ بر او تبدیل می‌شود.
وی اقامه نماز در محیط زندگی به ویژه ادارات را یکی از راه‌های خدمت به دین دانست و افزود: متاسفانه در برخی از نهادها جلسات در وقت نماز و هنگام بلند شدن صدای اذان برگزار می‌شوند که نشان از توجه نکردن به این تکلیف شرعی است.
این مسئول ادامه داد: اگر نماز احیا شود دیگر احکام و مسایل دینی هم احیا می شود و امام علی(ع) با صراحت به محمد بن ابوبکر نوشتند: »همه اعمال تو تابع نماز تو است، اگر قبول شود باقی اعمالت هم قبول می شود و اگر رد شود همه اعمال دیگران رد می‌شود«.
امام جمعه ارومیه با اشاره به اهمیت انس با قرآن کریم و جاری و ساری کردن این کتاب آسمانی در زندگی، گفت: ختم قرآن در ایام عمر را وظیفه خود کنید و سعی کنید روزانه حداقل با خواندن ۵۰ آیه از قرآن کریم از این کتاب هدایت‌گر دور نشوید.وی افزود: پیامبر اکرم(ص) سلمان فارسی را به خواندن قرآن کریم دعوت می_کرد و قرائت قرآن را به عنوان کفاره گناهان معرفی می‌فرمود که انسان را از آتش جهنم نجات می‌دهد.
قریشی به عدم توجه برخی از مسلمانان به قرآئت قرآن کریم اشاره و اضافه کرد: برخی از افراد حتی در خانه‌شان یک قرآن هم ندارند و هنگام نیاز از دیگران قرآن طلب می‌کنند، اما برای کلاس‌های زبان و غیره چه هزینه‌ها که نمی‌کنند.
وی گفت: بر اساس روایات معصومین(ع) قاری قرآن کریم را فرشتگان شفاعت می‌کنند و بهشت منتظر او بوده و خدا از او راضی است.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: امام باقر(ع) فرمودند: »هر کس قرآن را قرآئت کند، اگر در حال ایستاده و در نماز است خدای متعال برای هر کلمه‌اش ۱۰۰ حسنه به او می‌دهد و اگر در حالت نشسته بخواند ۵۰ حسنه و اگر در حالت غیر نماز قرآن بخواند خدای متعال برای هر حرفش ۱۰ حسنه به او می‌دهد«
امام جمعه ارومیه تصریح کرد: فرد مسلمان باید در خانه خود حتما قرآنی داشته باشد که همه روزه آن را قرائت کند تا فضای خانه و خانواده او با قرائت قرآن کریم و انس با این کتاب آسمانی آشنا شوند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۷:۲۸ ق.ظ

دیدگاه


× 1 = دو