محقق و سياستمدار اهل ترکيه:

توطئه دشمنان تفرقه بین شیعه و سنی است

توطئه دشمنان تفرقه بین شیعه و سنی است

گروه سیاسی: محقق و سیاستمدار اهل کشور ترکیه گفت: نباید بگذاریم دشمنان بر طبل تفرقه بین شیعه و سنی بکوبند، چرا که سالها توطئه دشمنان ایجاد تفرقه بین مسلمانان است.
نجلا سایدام در همایش بین المللی نقش قرآن در وحدت مسلمین در ارومیه اظهار کرد: با توجه به اینکه همگی زیر لوای اسلام هستیم نباید بگذاریم دشمنان بر طبل تفرقه بکوبند و تا می‌توانیم وحدت شیعه و سنی را حفظ کنیم که یکی از ویژگی‌های اصلی اهل کتاب است، همگی در زیر لوای اسلام عقد اخوت و برادری بسته ایم و نباید بگذاریم دشمن خدشه‌ای به این عقد اخوت وارد کند.
وی با بیان اینکه اسلام در روی زمین صلح و آشتی و برادری را می‌خواهد، اما اگر این برادری و آشتی و صلح زیر سوال برود دشمنان خوشحال می‌شوند و ما نباید بگذاریم این اتفاق افتد، افزود: ما باید ریشه‌های فساد ایادی استکبار را که همواره در صدد اختلاف افکنی و جنگ افروزی بین مذاهب اسلامی بخصوص شیعه و سنی هستند را شناسایی و اجازه تفرقه افکنی را به آنها ندهیم.
سایدام ادامه داد: با توجه به اینکه در طول تاریخ این فتنه‌ها و فسادها همواره بوده است به همین دلیل اگر بخواهند ببن ما تخم تفرقه شیعه و سنی بکارند و فرقه‌های مختلف را درجهت دشمنی با اسلام ناب درست کنند باید بگوییم خدا و پیامبرمان در زیر لوای اسلام یکی است.
این محقق و سیاستمدار اهل ترکیه افزود: ما باید بیشتر با هم در ارتباط باشیم تا کمتر بتوانند میانمان تفرقه بیاندازند و نگذاریم تفاوت‌های ظاهری را معیار اصلی تفرقه قرار دهند چراکه یکی از اصلی ترین ویژگی‌های ما حفظ وحدت بین شیعه و سنی و اسلام است.
سایدام خاطرنشان کرد: در طول ۴۱ سال عمر انقلاب اسلامی دشمنان همواره درصدد متزلزل ساختن وحدت بین شیعه و سنی هستند و در این راه هم از هر حربه‌ای استفاده می‌کنند اما با هوشیاری و درایت و وحدت بین شیعه و سنی همواره این توطئه‌ها با شکست مواجه شده و به حول و قوه الهی رسوایی و بی آبرویی نصیب دشمنان اسلام و مسلمین شده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی نیز در این همایش گفت: یکی از ویژگی‌های بارز امت قرآنی اقتدار و شکست ناپذیری در برابر ظلم و ستم است، قرآن کتاب حقیقت است و انسان را در طول زندگی به حقیقت و برهان دعوت می‌کند.
حجت الاسلام منصور امامی با بیان اینکه قرآن چنان به خود می نازد که مخالفین خود را به تحدی و آوردن کتابی مثل خود دعوت می‌کند، ادامه داد: مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره) و تاسی از آموزه‌های قرآنی ۴۱ سال قبل انقلاب بی بدیلی را در جهان انجام دادند که در نوع خود منحصر بفرد است و هنوز چنین انقلابی در هیچ جای جهان تکرار نشده است.
وی با اشاره به اعمال تحریم‌های کمر شکن توسط دشمنان علیه مردم انقلابی کشورمان افزود: با عمل به موازین و دستورات قرآنی در هر عرصه‌ای حتی با وجود تحریم و بی تدبیری برخی مسئولین توانسته ایم در عرصه‌های جهانی خود را اثبات کنیم.
وحدت میان مذاهب اسلامی ریشه های فساد و ظلم را خشک می کند رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مذاهب اسلامی اگر ید واحده شوند می توانند با اتحاد کاخ های ظلم و فساد را شکسته و ریشه های آن را خشک کنند.حجت الاسلام عبدالعلی گواهی نیزدر این همایش اظهار کرد: قرآن چراغ راه و نوری است که همواره بر موضوع وحدت میان مذاهب اسلامی تاکید کرده است.وی ادامه داد: یکی از راه‌های وحدت میان مذاهب اسلامی که قرآن نیز بر آن تاکید مؤکد دارد جامعیت و کاملیت دین مبارک اسلام است برای همین منظور هم پیامبران مبعوث می‌شدند تا فضای جامعه و اذهان مردم را برای پذیرش دین کامل اسلام توسط حضرت محمد آماده کنند.رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: اقوام در اسلام موضوعیت ندارد و همه زیر لوای آن برادر و زندگی سراسر آرامش را بر پایه صلح دارند اما در سال‌های قبل از انقلاب اسلامی این یکپارچگی و وحدت میان مذاهب اسلامی وجود نداشت.
حجت الاسلام گواهی ادامه داد: انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس سبب شد تا همه اقوام در کنار هم قرار بگیرند و برای دفاع از کیان و خاک وطن در برابر باطل بجنگند تا به جهان استکبار ثابت کنند که وحدت میان آنها گسستنی نیست.وی اظهارکرد: حکام منطقه بدانند که ایران تهدید نیست بلکه همیشه دنبال صلح و آرامش بوده است و ایران توانست با اقتدار مثال زدنی خود و با تاسی از وحدت و یکپارچگی دشمن تا دندان مسلح را خلع سلاح کند.
قرآن یکی از محورهای اساسی وحدت در جامعه است نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: یکی از محورهای اساسی که وحدت میان مسلمین را برقرار می کند قرآن است. حجت الاسلام سید مهدی قریشی نماینده نیز ، اظهار کرد: قرآن یک محدث و سخنگویی است که جای هیچ دروغی در آن وجود ندارد و هر کس با آن همنشین باشد هدایتش بیشتر و ضلالت و گمراهی اش کاهش می‌یابد.وی بیان کرد: یک منادی روز قیامت ندا می‌دهد که هر کسی که کاری کرده باشد روز قیامت درگیر کار و عملش است مگر کسانی که خدوم قرآن بوده اند روز قیامت راحت هستند از کسانی باشید که در راه قرآن فعالیت می‌کنند.
امام جمعه ارومیه ارومیه افزود: قرآن کریم یکی از محورهای اساسی وحدت است و در جای جای قرآن بر مسئله وحدت بین مسلمین تاکید مؤکد شده است تا جایی که در قرآن آمده اعتصام بکنید به ریسمان الهی تا دشمنان نتوانند تفرقه‌ای بین شما بیاندازند.حجت الاسلام قریشی اظهار کرد: بین پیامبر و رهروان راه پیامبر مودت و برادری حاکم است در حالی که شدیدترین برخوردها را با تفرقه افکنان دارند چرا که قرآن همواره ما را به برادری و صلح دعوت می‌کند.به گزارش آراز آذربایجان به نقل از مهر، وی گفت: ما با مذاهب اسلامی بیشترین مشترکات را داریم و باید حول محور مشترکاتی که داریم قدم برداریم تا استکبار و ایادی و اذناب آنها نتوانند بر طبل تفرقه بنوازند که آنها با تفرقه افکنی فقط اصل وحدت و اسلام را نشان گرفته اند.
Arazazarbaijan.siyasi@gmail.com

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۸:۲۳ ق.ظ

دیدگاه


چهار − = 3