نماينده مردم مهاباد در مجلس:

محصولات زراعی وارداتی اغلب آلوده به قارچ‌ و آفت هستند

محصولات زراعی وارداتی اغلب آلوده به قارچ‌ و آفت هستند

گروه خبر:عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه محصولات زراعی وارداتی اغلب آلوده به قارچ‌ و آفت هستند گفت: متاسفانه تا کنون رعایت استانداردهای بهداشتی و ممنوعیت واردات محصولات تراریخته رعایت نشده است.
به گزارش آرازآذربایجان ، جلال محمود زاده عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی ، در خصوص واردات محموله تراریخته به کشور و میزان نظارت بهداشتی بر واردات، گفت: در زمینه واردات کالاهای اساسی و نهاده‌های کشاورزی عدم رعایت استانداردهای بهداشت وجود دارد، و محصولات زراعی وارداتی معمولا آلوده به قارچ‌ها و آفات هستند که نشان می‌دهد مجموعه دولت در این زمینه حساسیت بالایی ندارد.
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان ملی استاندارد و وزارت جهاد کشاورزی باید رعایت استانداردهای بهداشتی را در زمینه واردات کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی مد نظر قرار دهند، تصریح کرد: عدم رعایت اصول بهداشتی باعث می‌شود تا محموله‌های آلوده محصولات کشاورزی و نهاده‌های دامی وارد کشور کنند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه علی رغم اینکه در برنامه ششم توسعه واردات محصولات تراریخته به صورت کلی و مطلقا ممنوع شده بیشتر محصولات مانند ذرت، سویا و روغن تراریخته هستند، ادامه داد: واردات محصولات تراریخته مغایر قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است و دولت باید با این موضوع برخورد جدی داشته باشد.
محمود زاده با بیان اینکه متاسفانه تا کنون رعایت استانداردهای بهداشتی و ممنوعیت واردات محصولات تراریخته رعایت نشده است تصریح کرد: تعدادی از محصولات تراریخته وارداتی فاقد برچسب و لگوی تراریخته هستند و خریداران اطلاعی از تراریخته بودن آن ندارند.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه مصرف محصولات تراریخته برای انسان زیان دارد، خاطرنشان کرد: در صورت مصرف محصولات تراریخته توسط دام باعث انتقال مضرات آن از طریق گوشت به انسان می‌شود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۳ ب.ظ

دیدگاه


نُه − = 5