متکدیان وارداتی معضل تفرجگاه بند ارومیه

متکدیان وارداتی معضل  تفرجگاه بند ارومیه

گروه خبر: دهیار بند گفت: سردسته باند گدایان تفرجگاه بند شناسایی شد.
فرهاد علیزاده در گفت و گو با ایسنا افزود: سردسته باند گدایان صاحب پراید نقره ای بوده و تنها از محل سکونت این فرد اطلاعی در دست نیست.
دهیار بند با بیان اینکه معضل گدایان وارداتی و غیربومی به پدیده آزار دهنده تبدیل شده است اظهار کرد: در جلسه ای که برای رسیدگی به معضل گدایان بند تشکیل شده بود قرار شده با همکاری دهیاری و پاسگاه مرکزی برای دستگیری و جمع آوری کامل گدایان اقدام و به بهزیستی تحویل داده شوند.
وی تصریح کرد: فرد شناسایی شده هر صبح تعدادی از کودکان را سر تفرجگاه بند پیاده کرده و شب هنگام اقدام به جمع آوری آن‌ها می‌کند با اقدامات انجام شده امیدواریم هر چه سریع‌تر این فرد را دستگیر و به مقامات انتظامی تحویل دهیم.
علیزاده با اشاره به اینکه افراد از راه گدایی پول‌های کلان بدست می‌آورند، اظهار کرد: این افراد احساسات عمومی مردم را به خود جلب کرده و از آن سو استفاده می‌کنند.
وی در ادامه افزود:کمک بی دلیل به این اشخاص هیچ فضیلت اخلاقی و شرعی ندارد.
دهیار بند خاطر نشان کرد: گدایانی که در حیطه بند اجتماع کرده‌اند به هیچ عنوان از اهالی آذربایجان غربی نیستند و از شهرها و کشور های تابعه وارد استان شده‌اند.
وی با بیان اینکه حضور گدایان چهره تفرجگاه بند را زشت و نامناسب کرده است افزود: اهالی بند شدیدا مخالف کمک به گدایان بند هستند اما متاسفانه گردشگران و میهمان با کمک به گدایان باعث تشویق این افراد می‌شوند.
،روستای گردشگاهی بند , از توابع بخش مرکزی شهرستان ارومیه، در ? کیلومتری جنوب غربی ارومیه واقع شده است. ارتفاع این روستا از سطح دریا ???? متر می‌باشد. این روستا از شمال به روستای میرآباد، از غرب به روستاهای اوعلی، نوشان علیا و سفلی، از طرف شرق به کلیسای سیرجانوسلو و بزوه و از جنوب به روستای شملکان محدود شده است. آب و هوای این روستا در فصول بهار و تابستان معتدل و در پاییز و زمستان سرد است.
این روستا از دیرباز محل مبادله کالاها و بازار روستایی منطقه ارومیه بوده است و در کنار بستر رودخانة شهرچای به صورت خطی استقرار و امتداد یافته است. قدمت روستای بند به بیش از سه قرن می‌رسد. مردم روستای بند به زبان‌های آذری و کردی سخن می‌گویند. دین رسمی آن اسلام و پیرو مذهب شافعی هستند. درآمد اکثر مردم روستای بند، از فعالیت‌های زراعی و دامداری تأمین می‌شود. زمین‌های زراعی و دامداری تأمین می‌شود. زمین‌های زراعی روستا به صورت قطعات کوچک و پراکنده در جنوب، غرب و شرق روستا گسترده شده‌اند. گندم و جو بیشترین سهم تولیدات زراعی این روستا را تشکیل می‌دهد.
دامپروری نیز رونق قابل توجهی دارد و لذا گوشت، فرآورده‌های لبنی و پشم از محصولات دامی این روستاست. باغات سیب و انگور در دامنه ارتفاعات و حواشی رودخانه گسترش یافته‌اند. گروهی از مردم روستا نیز در امور خدماتی اشتغال دارند.
بند روستایی کوهپایه‌ای با بافت مس ی متمرکز است. خانه‌های روستا در بافت قدیم ساختاری سنتی دارند و از مصالحی مانند سنگ، چوب، خشت، گل و انواع آجر ساخته شده‌اند. در ساخت خانه‌های جدید، از مصالح سیمان و تیرآهن نیز استفاده می‌شود.
خانه‌های روستاییان از فضاهای متنوعی چون آغل، اصطبل، انبار علوفه، اتاق‌های استراحت، سرویس بهداشتی و راهرو یا دالان و حیاط برخوردار می‌باشند. روستای بند یکی از تفرجگاه‌های اصلی مردم ارومیه است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۹:۰۰ ق.ظ

دیدگاه


2 + = ده