نماينده مردم اروميه در مجلس :

متولی واحدی برای مدیریت سواحل وجود ندارد

متولی واحدی برای مدیریت سواحل وجود ندارد

گروه خبر:نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه هدف از تشکیل سازمان توسعه و عمران دریا و سواحل باید آزادسازی سواحل باشد نه منبع درآمدی برای افراد خاص، از تصاحب سواحل شمالی از سوی اشخاص با نفوذ و سازمان_های دولتی انتقاد کرد.
نادر قاضی پور در گفت وگو با خبرن خانه ملت، با بیان اینکه سواحل متعلق به تمامی مردم است نه قشری خاص، گفت: متاسفانه اشخاص بانفوذ و برخی ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی سواحل شمال کشور را میان خود تقسیم کرده‌اند به طوری که با اندکی توجه به وضوح شاهد این موضوع در شهرهای شمالی کشور هستیم.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از تصاحب سواحل آستارا تا ترکمن از سوی افراد خاص و برخی ارگان ها انتقاد کرد وگفت: این افراد با تصاحب سواحل، مردم را از استفاده آن محروم کرده اند.این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر لزوم آزاد سازی سواحل، گفت: دریا و سواحل متعلق به تمامی مردم بوده و همه باید از زیبایی آن لذت ببرند نه اینکه قشری خاص با تصاحب آن این حق عمومی را از مردم سلب کنند.
وی با انتقاد از اینکه متولی واحدی برای آزادسازی سواحل وجود ندارد، وضعیت سواحل را در استان های شمالی بسیار نامطلوب خواند و گفت: در حالی افراد خاص و با نفوذ به حریم دریا نفوذ و اقدام به ویلاسازی کرده اند که وزارت نیرو در خواب غفلت به سر می برد.
قاضی پور تاکید بر اینکه وزارتخانه‌های نیرو و راه و شهرسازی باید با طراحی برنامه ای ۵ الی ۱۰ ساله نسبت به آزادسازی سواحل اقدام کنند یادآور شد: به دلیل سوء مدیریت دریاچه ارومیه خشک شد بنابراین نباید بگذاریم دریای خزر هم زیر سایه بی توجهی دستگاه های ذی ربط زیبایی و ظرفیت های خود را از دست بدهد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس دهم، با بیان اینکه دریا متعلق به آیندگان است و سودجویان نباید به حریم دریا متعرض شوند، درباره تشکیل سازمان توسعه و عمران دریا و سواحل، گفت: این سازمان در جهت آزادسازی و جلوگیری از تعرض به سواحل باید تشکیل و تمامی سازمان ها آن تبعیت کنند نه آنکه منبع درآمدی برای افراد خاص باشد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: بهتر است با اذن و اجازه از مقام معظم رهبری، نیروهای مسلح هم نسبت به آزادسازی سواحل اقدام کنند مگر بنادر مخصوص، که حد و حدود این بنادر هم بهتر است مشخص شود.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۶:۴۹ ق.ظ

دیدگاه


پنج × 8 =