متهمان پرونده کرسنت جای مدعیان نشسته اند

متهمان پرونده کرسنت جای مدعیان نشسته اند

گروه خبر:وزیر پیشنهادی نفت گفت: کسانی که متهمان پرونده کرسنت هستند تبدیل به مدعیان این پرونده شده اند. بیژن نامدار زنگنه در فراکسیون نظارت بر اجرای برنامه توسعه کشور اظهار داشت: در قرارداد با توتال بزرگ ترین کاری که کرده ایم این است اگر تحریم ها برگشت اسنپ بک صورت نمی گیرد؛ یعنی تمام بدهی_های ما به طرف مقابل حال نمی شود.
وی افزود: تا زمانی که این طرح به تولید برسد هیچ پرداختی نمی کنیم و خسارت هم نمی دهیم و بابت تأخیر نیز جریمه ای پرداخت نمی کنیم.
زنگنه ادامه داد: اگر تحریم ها برگردد ما می_توانیم یک سری برنامه ها داشته باشیم اما نصف ماجرا ما هستیم و نصف دیگر ماجرا دست ما نیست و طرف های مقابل هستند که باید تمایل به خرید از ما را داشته باشند.وزیر پیشنهادی نفت اظهار داشت: در زمان تحریم چند کشور با آمریکا توافق کرده بودند که روزی یک میلیون بشکه نفت از ایران ببرند که این کشورها چین، کره، ژاپن هند و ترکیه بوده اند.
وی افزود: در حال حاضر دو کشور از اعضای شورای امنیت با ما قرارداد بسته اند که اگر تعداد این کشورها به ۵ برسد و میزان سرمایه گذاری آن_ها به ۷۰ میلیارد دلار برسد در این شرایط به سادگی نمی توانند ما را تحریم کنند.
زنگنه گفت: وقتی در سال ۷۶ وارد وزارت نفت شدم تولید مواد پتروشیمی ۱ میلیارد دلار بود و بعدا که بیرون آمدم این رقم به ۳۰ میلیارد دلار رسیده بود، اگر در زمان تحریم ها پتروشیمی ها نبودند تراز ارزی ما نمی توانست جواب بدهد و در حال حاضر می توانیم درآمد حاصل از تولید پتروشیمی ها را به ۶۰ میلیارد دلار برسانیم.وی افزود: سالانه بیش از ۵۰ میلیارد دلار یارانه انرژی می دهیم که این رقم معادل ۲ سوم بودجه کشور است و با این شرایط صرفه جویی محقق نمی_شود.
زنگنه در پاسخ به قاضی پور پیرامون پرونده کرسنت اظهار داشت: متهمان جای شاکیان نشسته اند، کسانی که متهمان این پرونده هستند مدعیان پرونده شده اند و بعدا من می توانم صحبت کنم که چه فاجعه ای را ایجاد کردند.وزیر پیشنهادی نفت بیان کرد: گاز را به جای اینکه بفروشند سوزاندند و بحرانی را به وجود آوردند که ۱۰۰ آدم عاقل هم نمی توانند به این سادگی درستش کنند./

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۵:۲۳ ق.ظ

دیدگاه


+ هشت = 10