سرپرست نظارت اداره کل حفاظت محيط زيست استان تاكيد كرد:

لزوم چاره اندیشی مسئولان کشوری در مورد آلودگی هوای ارومیه

لزوم چاره اندیشی مسئولان کشوری در مورد آلودگی هوای ارومیه

گروه خبر : سرپرست نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: وضعیت آلودگی هوای ارومیه ناسالم بوده و در برخی ساعات به مرز خطرناک نیز رسیده است.
سعید موسوی دلیل بالا بودن آلودگی هوای ارومیه را پدیده گرد و غبار عنوان کرد و افزود: بر اساس اعلام کارشناسان هواشناسی استان این پدیده در ارومیه و شهرهای جنوبی استان ادامه خواهد داشت.وی با اشاره به مشاهده ذرات معلق ۱۰میکرون و ۲٫۵ میکرون به عنوان آلاینده شاخص در هوای شهر ارومیه گفت: بیشترین میزان این آلاینده ۱۰ میکرون در شهر ارومیه گزار ش شده است.
موسوی با اعلام اینکه هم اکنون پدیده گرد و غبار در شهرهای جنوبی استان از جمله پیرانشهر، سردشت و بوکان نیز گزار شده است عنوان کرد: وضعیت شهرهای جنوبی استان نیز همانند ارومیه مناسب نبوده و از مردم می خواهیم نکات ایمنی را رعایت کنند.وی عمده دلیل آلودگی هوا را گرد و غبار ناشی از منشا خارجی اعلام کرد و یادآور شد: ادامه این روند موجب بروز مشکلات بهداشتی در بین مردم شده که باید مسئولان کشوری چاره اندیشی اساسی در این خصوص داشته باشند.
سرپرست نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با هشدار جدی به عموم مردم به خصوص گروه های سنی حساس گفت: متاسفانه هم اکنون آلودگی هوای شهر ارومیه و شهرهای جنوبی برای تمامی عموم مردم به ویژه بیماران قلبی و ریوی مناسب نیست.
وی از مردم خواست تا حد امکان از حضور در خارج از منزل خودداری کرده و در صورت اجبار با رعایت نکات ایمنی از جمله داشتن ماسک در شهر تردد داشته باشند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۶:۰۷ ق.ظ

۱ نظر

نظر -49 - 0 از 1اولین« قبل بعد  » آخرین 
  1. 0

    اورموگؤلونون قوروماسینین سونوجلاریندان بیری

نظر -49 - 0 از 1اولین« قبل بعد  » آخرین 

دیدگاه


سه + = 11