نماينده مردم نقده در مجلس مطرح کرد

لزوم توجه جدی مجلس و دولت به رفع کمبودهای مالی زیست محیطی

لزوم توجه جدی مجلس و دولت به رفع کمبودهای  مالی زیست محیطی

گروه خبر:نایب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس بر لزوم توجه جدی مجلس و دولت به رفع کمبودهای مالی زیست محیطی در برنامه ششم توسعه تاکید کرد.
عبدالکریم حسین زاده در گفت وگو با خانه ملت، با یادآوری نقش بالای عوامل انسانی در آتش‌سوزی جنگل‌های کشور، گفت: جلوگیری از این معضل مستلزم تشدید مجازات متخلفان حمایت اقتصادی از نیروی انسانی و تجهیز آنها به امکانات پیشرفته، آموزش و فرهنگ سازی مناسب و فعال کردن سیستم جامع هوشمند و لجستیکی است.
نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی، از کمبود امکانات برای مهار و مدیریت آتش سوزی جنگل ها انتقاد و بر لزوم تامین امکانات لازم برای اطفای حریق جنگل ها تاکید کرد وافزود: دولت و مجلس باید به رفع کمبودهای مالی و اقتصادی زیست محیطی کشور در برنامه ششم توسعه توجه جدی داشته و این موضوع را به عنوان یک دغدغه جدی در دستور کار قرار دهند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه زیست محیطی کشور اتلاف منابع نیست، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در این رابطه وظیفه ملی و به منزله توسعه زیربنای اقتصادی و اجتماعی کشور است.
حسین‌زاده بر لزوم حمایت اجتماعی و اقتصادی از محیط بانان و جنگل‌بانان برای حفاظت بهتر از منابع طبیعی تاکید کرد وافزود: تا زمانی که به ارزش وجودی محیط بانان و جنگل بانان پی نبرده و حمایت مناسب اجتماعی و اقتصادی از قشری که تمام هستی خود را برای حفاظت از منابع طبیعی کشور به کار می برند نداشته باشیم دلگرمی چندانی برای حفاظت از منابع طبیعی در آنها ایجاد نمی شود از این رو حفظ منابع طبیعی مستلزم حمایت اجتماعی و اقتصادی از محیط بانان وجنگل بانان کشور است در کنار این موضوع باید سیستم های هوشمند برای سنجش نوع و میزان نظارت در محدوده عرصه های بکر و طبیعی طراحی و قدرت حضور نیروی انسانی را افزایش دهیم.
نایب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار در مجلس دهم، ادامه داد: باید در تمام ابعاد لجستیکی، امکاناتی، زیرساختی، اقتصادی و اجتماعی نیروی انسانی را برای حفاظت از منابع طبیعی و جنگل های کشور تجهیز کرد تا بهتر بتوانند از منابع طبیعی کشور حفاظت و حضور بهتر و پررنگ‌تری در این حوزه داشته باشند.
وی فرهنگ سازی، آموزش و ایجاد حساسیت در مردم به ویژه جوامع محلی را در زمینه لزوم حفاظت و حراست از منابع طبیعی حائز اهمیت خواند وگفت: از آنجایی که منابع طبیعی سرمایه ملی کشور محسوب می شود و عوامل تخریبی محیط زیست روز به روز در حال افزایش هستند بنابراین باید اهمیت آن را در قالب فرهنگ سازی به مردم آموزش داد از این رو با ارتقا آموزش مردم به ویژه جوامع محلی باید آنها را حفاظت از منابع طبیعی کشور دخالت دهیم زیرا در زمان بحران جوامع محلی به صورت خودجوش و داوطلبانه می توانند برای حفاظت از محیط زیست اقدام و همکاری لازم را با نیروهای یگان حفاظت داشته باشند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: زمانی که مدیریت بحران به درستی صورت نمی‌گیرد باعث از دست دادن و تخریب وسعت زیادی از منابع طبیعی کشور و همچنین به خطر افتادن جان نیروی انسانی می شود.
حسین زاده عمده مشکل محیط زیست کشور را کمبود امکانات مناسب برای حفاظت از محیط زیست کشور دانست و یادآور شد: در صورت امکان برای حفاظت بهتر از منابع طبیعی کشور باید تیم های ویژه ای به صورت شیفتی در مکان_هایی که امکان وقوع آتش سوزی بالا است مستقر شوند تا در مواقع وقوع آتش سوزی از گسترش آتش جلوگیری و زودتر اطلاع رسانی کنند.
وی با تاکید بر اینکه امکانات و تجهیزات برای مقابله با آتش سوزی جنگل ها باید به روز رسانی شود، تصریح کرد: لازمه مهار و مدیریت درست آتش سوزی جنگل ها ارائه امکانات به روز و پیشرفته به محیط بانان و جنگل بانان و تقویت تجهیزات آنها است.نماینده مردم نقده واشنویه در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه با شعار نمی‌توان مشکلات زیست محیطی کشور را رفع کرد گفت: با شعار، تخلفات زیست محیطی کشور کاهش نمی‌یابد بنابراین اگر خواستار رفع مشکلات زیست محیطی کشور هستیم باید به فکر ارائه راهکارهای موثر و عملی و همچنین مدیریت و استراتژی مناسب برای کاهش مخاطرات و تخلفات زیست محیطی و حفاظت بهتر از محیط زیست باشیم.
نایب رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، بر لزوم تشدید مجازت عاملان آتش سوزی جنگل‌ها تاکید کرد و ادامه داد: آتش سوزی پیاپی جنگل ها و افزایش مشکلات زیست محیطی نشانه عدم بازدارندگی مجازات های فعلی است بنابراین برای جلوگیری از تخریب محیط زیست باید مجازات کسانی که به طور عمدی اقدام به آتش سوزی منابع طبیعی کشور اقدام می کنند افزایش یابد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۵:۰۲ ق.ظ

دیدگاه


نُه × = 81