گزارشات مردمي //

لزوم بررسی کیفیت کالاهای عرضه شده در نمایشگاههای فصلی

لزوم بررسی کیفیت کالاهای عرضه شده در نمایشگاههای فصلی

گروه گزارش : به گزارش آراز آذربایجان، همه ساله تمامی شهرهای ایران شاهد برگزاری نمایشگاه های متعدد عرضه مستقیم کالاهای پرمصرف خانگی به بهانه‌های مختلف و خصوصا فصلی است.
نمایشگاههایی که پارک جنگلی ارومیه در آذربایجان غربی میزبانی آنها را برعهده دارد. این نمایشگاه ها باهدف تعادل و تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش کاذب قیمت ها، تحت نظارت سازمان صنعت، معدن و کشاورزی برگزار می شود. در این نمایشگاه ها که معمولا فصلی می باشند تولیدکنندگان و صاحبان صنایع درحوزه های مواد غذایی ، پوشاک، کیف و کفش، لوازم لوکس دکوری، مبلمان منزل، آرایشی و بهداشتی، فرش و منسوجات و لوازم خانگی، محصولات خود را به نمایش می گذارند.
در واقع آنچه که همیشه جز اهداف چنین نمایشگاههای ذکر می شود ارتقاء سطح آگاهی‌های عمومی شهروندان و خانواده ها در زمینه کیفیت و بسته بندی مناسب کالاها، کالاهای استاندارد ، معرفی توانمندیهای تولیدی کارخانجات از لحاظ کمی و کیفی و عرضه مستقیم کالا به شهروندان میباشد.در چنین شرایطی تنها توقع مردم از برگزاری این چنین برنامه هایی عرضه مستقیم و بدون واسطه و به تبع آن قیمت مناسب تر و البته کیفیت خوب محصولات به دلیل امکان نظارت همه جانبه بر محصولات است. موضوعی که با اهمال صاحبان امر گاه می تواند برای مصرف کننده عمومی و حتی تولید کننده ای که تمامی استانداردهای کیفیت را کسب کرده است، بسیار گران تمام شود.چندی پیش یک شهروند با مراجعه به دفتر روزنامه در پی ارائه کالاهای بی کیفیت و بدون استاندارد در نمایشگاه بهار پارک جنگلی و حتی ارائه محصولاتی که فاقد هرگونه نشان استاندارد و حتی ایران کد بود خواستار انعکاس و پیگیری آن در رسانه جمعی که وظیفه آن اطلاع رسانی در جامعه است نمود.
پاک کننده هایی که با پیشوند نانو در نمایشگاه بهاره پارک جنگلی ارائه و حتی پس از اطلاع شهروندان به مراجع ذیربط هیچ کونه پیگیری صورت نگرفته بود و احتمالا در دوره جدید نمایشگاه ماه رمضان نیز حاضر خواهند بود.این شهروند در گفت‌و‌گو با خبرنگارما گفت: پس از مشاهده کیفیت و نوع محصول چندین بار به سازمانهای مختلفی که مسئول برگزاری و تائید کیفیت کالاهای حاضر در نمایشگاه هستند اطلاع دادم ولی متاسفانه هیچ گونه اقدامی صورت نگرفت.وی افزود: در صورتی که همین محصول با اینکه در نمایشگاههای فصلی چندین شهر کشور عرضه شده بود اما با مطلع شدن مسئولین مبنی بر غیراستاندارد بودن محصولات این پاک کننده به سرعت جمع آوری و با پلمپ کردن غرفه مورد نظر از پخش آنها جلوگیری به عمل آمده بود در حالی که مسئولین ارومیه هیچ عکس العملی در این خصوص از خود نشان ندادند و این جای تعجب دارد.
آنچه که به چشم می آید استقرار اکیپ‌های نظارت و بازرسی در محل نمایشگاه‌ها برای رسیدگی به شکایت‌های مردمی است اما سوالی که در ایین میام مطرح می شود این است که آیا این اکیپ ها نظارت دقیق روی محصولات ارائه شده دارند؟ به واقع محصولاتی که در این نمایشگاهها عرضه می شوند به دلیل استقبال گسترده همشهریان به صورت وسیع مورد استفاده قرار می گیرند و به عبارتی بستگی کامل به سلامت افراد جامعه دارند و نباید نادیده گرفته شوند.
به گزارش آراز آذربایجان، اعتماد مردم به مسئولین برگزاری این گونه نمایشگاههای فصلی باعث می شود تا برای خرید از چنین مراکزی استقبال کنند و در صورت سلب این اعتماد قطعا هم تولید کننده های محصولات استاندارد و هم مصرف کننده ها جایی در نمایشگاههای پر فروش فصلی و مناسبتی نخواهند داشت.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۴:۵۰ ق.ظ

دیدگاه


× 6 = چهل هشت