مدير نگهداري و بهره برداري از تاسيسات سد و شبكه شركت آب منطقه?اي آذربايجان غربي:

کمبودی در میزان آب ذخیره شده پشت سدهای آذربایجان غربی وجود ندارد

کمبودی در میزان آب ذخیره شده پشت سدهای آذربایجان غربی وجود ندارد

گروه خبر: مدیر نگهداری و بهره برداری از تاسیسات سد و شبکه شرکت آب منطقهای آذربایجان غربی گفت: کمبودی در میزان آب ذخیره شده در پشت هیچ‌کدام از سدهای استان به ویژه سد شهید قنبری وجود ندارد.
جواد محمدی در گفت و گو با ایرنا افزود: در آذربایجان غربی۱۲ سد آبگیری شده وجود دارد که این تعداد سد، تا دهم شهریور ماه امسال که آخرین پایش انجام شده است، یک میلیارد مترمکعب آب را در خود جای داده‌اند.
وی اضافه کرد: این میزان آب ذخیره شده در سدهای استان، ?? ۱۰میلیون مترمکعب بیشتر از زمان مشابه سال پیش می‌باشد و این امر نشان می‌دهد، آب ذخیره شده در سدهای استان با کمبودی مواجه نیست.
وی اظهار کرد: سدهای شهرچایی ارومیه شهید قنبری ماکو، باروق میاندوآب، زولا و دریک سلماس، حسنلوی نقده، سد ماکو بوکان، ارس ۲?، آغ چای قره ضیاءالدین، سد مهاباد و قیقاج ماکو سدهای آبگیری شده استان را شامل می‌شوند.
مدیر نگهداری و بهره برداری از تاسیسات سد و شبکه شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: از این سدها، سد بوکان با۳۸۷ میلیون مترمکعب و سد قیقاج ماکو با ?۴/۳ میلیون مترمکعب به ترتیب بیشترین و کمترین میزان آب ذخیره شده در استان را دارند.
محمدی در خصوص سد شهید قنبری ماکو نیز با رد شایعات موجود مبنی بر کاهش حجم آب ذخیره شده در پشت این سد افزود: در حال حاضر ۷/۹میلیارد مترمکعب آب در دریاچه پشت این سد ذخیره شده که این رقم ۱۰۰هزار مترمکعب بیشتر از زمان مشابه سال گذشته می باشد.
وی ادامه داد: در این فصل از سال باید کمترین میزان ذخیره آب در سدها را شاهد باشیم و این آب مانده نیز برای مصرف آب پاییزه کشاورزان در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: حداکثر میزان آب ذخیره شده در سد شهید قنبری ماکو ۴/۲۶ میلیون مترمکعب گزارش شده است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ ساعت ۴:۳۸ ق.ظ

دیدگاه


− چهار = 5