فواید جالب و باورنکردنی دعوای زن و شوهر چیست

فواید جالب و باورنکردنی دعوای زن و شوهر چیست

گروه خانواده و سلامت:اگر چه ممکن است دوست نداشته باشید با همسرتان بحث و مشاجره کنید اما گاهی ناخواسته این اتقاق رخ می دهد. ممکن است زوجینی را بشناسید که دائما با یکدیگر دعوا می کنند و برعکس ، آن هایی که با یکدیگر اختلافی ندارند. اما دلایلی وجود دارد که گاهی این دعواهای زن و شوهری می تواند برای رابطه شما خوب باشد. در حقیقت براساس یک مطالعه آنلاین که در میان ۹۷۶ نفر انجام شد نشان داد، زوج هایی که دعوایی سالم داشته اند، ۱۰ برابر بیشتر از کسانی که بحث هایی سنگین داشته اند، رابطه شادتری دارند.
فواید جالب دعوای زن و شوهری
۱٫ دعوا کردن به شما امکان می دهد تا نیازهای خود را با همسرتان در میان بگذارید
همان طور که ممکن است از رابطه عاشقانه خود ، گذشته یا حال صحبت کنید باید بدانید که بحث کردن درباره هر موضوع و به هر شکلی وجود دارد. کارشناسان توصیه می کنند خشم خود را به همسر تان نشان دهید زیرا عصبانیت راهی برای تخلیه خشم است و از این طریق شما نیازهایتان را با همسرتان در میان می گذارید. این دعواها لزوما مخرب و بی رحمانه نیست و می توانید دوستانه ودلسوزانه با یکدیگر بحث کنید. عصبانیت یک احساس طبیعی است اما باید همسر خود را ازچیزی که برایتان احساس خوبی ندارد، آگاه کنید و البته در این زمان از کوره در نروید.
۲٫ دعواکردن مانع از سرخوردگی شما می شود
البته که اگر دوست ندارید درمورد موضوعی که باعث ناراحتی شما شده با شریک زندگی خود صحبت کنید برای خود ارزش قائل شده اید اما بدانید هنگامی که نگرانی های خود را ابراز نکنید به مرور روی هم تلمبار می شوند و ازجای دیگر بیرون می زنند که ممکن است منجر به انزجار یا بی ادبی شود . راه حل این است که آن را به روشی صادقانه، صریح و محترمانه بیان کنید.
۳٫ دعوا به شما کمک می کند تا با انگیزه های همسرتان آشنا شوید
هنگامی که با همسرتان دعوا می کنید ممکن بابت موضوعی باشد که باعث ناراحتی شما شده اما همسرتان از این بابت حتی خبر هم نداشته باشد. براساس نظر کارشناسان روانشناسی ، بحث و گفتگو به شرطی که بدون تحقیر، انتقاد و دفاع از خود انجام شود می تواند در واقع یک رابطه عاشقانه را حتی تقویت هم کند.از طریق حل تعارض منافع (که هر رابطه ای دارد) می توان از انگیزه های شریک زندگی خود مطلع شد. برای بهره مندی از این مزیت ، مهم است که هنگام دعوا بی طرف بمانید. تحقیقات نشان می دهد که وجود شخص ثالث و بی طرف می تواند به شما کمک کند تا در مورد بحثی که داشته اید بیشتر بیاندیشید. در این شرایط شما و همسرتان در مورد یکدیگر اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد و مسلما راه هایی را برای حل و سازش تعارض پیدا می کنید که روابط تان را تقویت خواهد کرد. با گذشت زمان، حل تعارضات دانش بیشتری را درباره یکدیگر به شما می دهد که باعث می شود تعارضات در آینده، مکرر و آسیب رساننده به رابطه نباشد.
۴٫ دعوا به شما کمک می کند تا بفهمید مسئله “واقعی” چیست
دعوا به شما کمک می کند تا بدانید مسئله مورد بحث شما چیست؟ با این وجود هر چه بیشتر صحبت کنید بیشتر به واقعیت آن چه می گذرد ، می رسید. در واقع برای کشف علت دعوا باید صحبت کنید. هنگامی که به دلایل خاص و ترجیحات همسر خود پی بردید خواهید دانست که چگونه می توانید مشکلات را حل کنید . با دانستن دلایل یکدیگر می توانید راحت تر راه حلی بیابید.
۵٫ دعوا به شما کمک می کند تا رشد کنید
اگرچه بحثی که کوتاه مدت باشد راحت تر است و موضوع بحث را می توان نادیده گرفت، دراین شرایط به تکامل شما و همسرتان کمک بزرگی می شود. مزیت دعوا این است که شما باید در طی آن رشد کنید، خواه این کار با عوامل محرک خود یا همسرتان باشد یا کشف یک آسیب اساسی و یادگیری درمورد نحوه رفع دعوا. تکامل در زمان باعث می شود به طور سازنده برای ترمیم رابطه خود قدمی بردارید. به عنوان مثال، بگویید:” من نمی دانستم چگونه آرام شوم و دیگر صحبت نمی کنم. این باعث می شود شما را نادیده بگیرم. قصد من این نبود و از این بعد، می توانم هر زمان که احساس خستگی کردم کمی تنها باشم تا شما را نادیده نگیرم”.
استدلال های خوب در دعوا شامل سواستفاده، بی اعتنایی و توهین نمی شود. اگر هر دو توافق کنید که چنین رفتاری را متوقف کنید حتی می توانید از پس سخت ترین استدلال ها هم رشد کنید.
۶٫ دعوا می تواند رابطه شما را حفظ کند، به جای آنکه از بین ببرد
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از سلامت نیوز،تحقیقات نشان می دهد که هرچه بیشتر از یک دعوا عقب نشینی کنید روابط شما آسیب پذیر تر می شود . وقتی از همسر خود ناراحت هستید ، سکوت شما باعث می شود تا همسرتان بداند که مشکلی پیش آمده است و شما معمولی به نظر نمی رسید . کارشناسان روانشناسی می گویند:سکوت کردن ارزش طلایی ندارد زیرا هنگامی که زوجین از گفتگو اجتناب کنند و نتوانند نگرانی های خود را بیان کنند، باعث می شود روی یکدیگر تلمبار شده و غیر قابل بحث شوند. به مرور زمان شدت میابند و ممکن است رابطه تان را از بین ببرند. مشاجره به زوجین این فرصت را می دهد که یکیدگر را به عنوان ” خود واقعی” ببینند و نشان دهند که هنوز یکدیگر را دوست دارند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۷ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۸:۲۱ ق.ظ

دیدگاه


× نُه = 36