مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب خبرداد

فعالیت ۶۷ داروخانه گیاه‌پزشکی در میاندوآب

فعالیت ۶۷ داروخانه گیاه‌پزشکی در میاندوآب

آرازآذربایجان،مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب از فعالیت تعداد ۶۷ داروخانه توزیع سموم نباتی مجوزدار در سطح شهرستان خبرداد.
رضا مقدم با تاکید بر ساماندهی و تشدید نظارت‌ها بر نحوه فعالیت داروخانه‌های گیاه‌پزشکی و جلوگیری از توزیع سموم منسوخ شده، غیرمجاز و تاریخ گذشته، گفت: با توجه به‌ اینکه نوع و نحوه استفاده از سموم کشاورزی ارتباط مستقیم با سلامت جامعه و محیط زیست دارد؛ ترویج و فرهنگ‌سازی در خصوص تولید محصول سالم، کاهش مصرف سموم و آگاه‌سازی در زمینه آثار سوء باقیمانده سموم شیمیایی در محصولات کشاورزی با برگزاری کارگاه‌های آموزشی- ترویجی در سطح روستاها ضروری است.
وی براجرای کامل آیین نامه نظام صدور مجوز و پروانه فعالیت واحدهای گیاه‌پزشکی (صرفا با داشتن مدرک تحصیلی گیاه‌پزشکی) در راستای شایسته گزینی، تاکید و خواستار اعمال دقت و حساسیت بیشتری در ارزیابی ملاک‌های مورد نیاز جهت صدور مجوز فعالیت داروخانه‌های گیاه‌پزشکی شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان با اشاره به فعالیت تنها یک واحد کلینیک گیاه‌پزشکی در سطح شهرستان، خواستار انجام پیگیری‌های لازم جهت اخذ مجوز و افزایش تعداد واحدهای کلینیک گیاه‌پزشکی در میاندوآب شد.
وی بر رسیدگی به مسائل و مشکلات داروخانه‌های سموم کشاورزی از جمله پیگیری مشکل بیمه و پرداخت تسهیلات بانکی سرمایه در گردش این واحدها تاکید کرد.
مقدم خواستار برقراری تعامل و مشارکت سازنده بین داروخانه‌های گیاه‌پزشکی و جهاد کشاورزی و استفاده از بهره‌گیری از ظرفیت علمی محققین مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی در شناسایی آفات جدید با توجه به تغییرات اقلیمی منطقه شد.
وی عنوان‌کرد: استفاده از تجربیات فنی مسئولین داروخانه‌های گیاه‌پزشکی می‌تواند در صدور دقیق اطلاعیه‌های پیش آگاهی حفظ نباتات مفید واقع شود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۹:۱۰ ق.ظ

دیدگاه


+ 3 = پنج