همزمان با یوم الله ۱۳ آبان//

فریاد استکبار ستیزی در آذربایجان غربی طنین انداز شد

فریاد استکبار ستیزی در آذربایجان غربی طنین انداز شد

آرازآذربایجان- همزمان با یوم الله ۱۳ آبان فریاد استکبار ستیزی در تمامی شهرهای آذربایجان غربی طنین انداز شد.
امروز مردم، مسئولان، پیر و جوان، دانشجو و دانش آموز شیعه و سنی پا به پای همه با حضور پرشور در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان آمده بودند تا مشت محکمی بر دهان یاوه گویان استکبار به خصوص رئیس جمهور آمریکا بزنند تا نفرت و انزجار خود را از جنایت‌های استکبار جهانی اعلام کنند.
امروز تمامی ادیان وقومیت های مختلف همپای مردم و مسئولان آذربایجان غربی با وجود بارش باران و سردی هوا با حضور پرشور در راهپیمایی روز ۱۳ آبان ثابت کردند تا آخرین قطره خون خود پای آرمانهای والای انقلاب اسلامی و نظام هستند.
با وجود اینکه آغاز راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه آغاز می‌شد اما از اولین دقایق امروز شنبه خیابان‌های محل تجمعی منتهی به مکان راهپیمایی مملو از جمعیت بود و پیر و جوان، زن و مرد در کنار حضور و استقبال گسترده اقلیت‌های دینی آمده‌اند تا بار دیگر ثابت کنند متحد و یکدل تحت امر فرامین مقام معظم رهبری و ارزشهای انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.
حضور پرشور مردم ارومیه زیربارش باران در راهپیمایی ۱۳ آبان
مراسم بزرگداشت ۱۳ آبان، روز دانش آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی همزمان با سایر شهرهای کشور راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان که روز استکبار ستیزی نامگذاری شده است همزمان با سراسر کشور در ۴۲ شهر آذربایجان غربی برگزار شد.
این راهپیمایی در ارومیه از دو مسیر مجزا برای خانم‌ها و آقایان برگزار شد که آقایان ساعت ۹.۳۰ امروز ابتدا در ابتدای خیابان عطایی استاندار فقید آذربایجان غربی تجمع کرده و از ساعت ۱۰ با طی مسیر خیابان امام خمینی (ره) به سمت میدان انقلاب راهپیمایی کرده و شعارهای ضد استکباری از جمله مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر دادند.
بانوان نیز از ساعت ۹.۳۰ در خیابان امام خمینی (ره) ۲ تجمع کرده و مسیر اینم خیابان را با سردادن شعارهای انقلابی به سمت میدان انقلاب طی کردند.
۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار
روز ۱۳ آبان، یادآور حوادث مهمی است که در شکل گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار یعنی آمریکا از ایران نقش اساسی داشتند، در روز ۱۳ آبان ۱۳۴۳، مأموران رژیم شاه، حضرت امام خمینی (ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا، به ترکیه تبعید کردند.
در روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷، دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت‌های آمریکا در ایران، راهپیمایی کردند، ولی دژخیمان رژیم شاه، به آنها حمله و به خاک و خون کشی، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، لانهٔ جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کرده و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند.
به این ترتیب، مبارزه ضد آمریکایی مردم ایران، ابعاد جدیدتری پیدا کرد ونمایندگان مجلس شورای اسلامی، این روز را به روز ‘ ملی مبارزه با استکبار’ نام گذاری کرد.
اجرای سرود، قرائت بیانیه های دانش آموزی و دانشجویی، قرائت قطعنامه و سخنرانی از جمله برنامه های مراسم روز مبارزه با استکبار جهانی درآذربایجان غربی بود.

منبع: مهر

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۲ ق.ظ

دیدگاه


3 − یک =