رييس شوراي اسلامي شهر اروميه هشدار داد

فاجعه‌ای بدتر از متروپل در انتظار مساکن کوهپایه ای پارک جنگلی ارومیه

فاجعه‌ای بدتر از  متروپل در انتظار  مساکن کوهپایه ای  پارک جنگلی ارومیه

گروه خبر: رییس شورای اسلامی شهر ارومیه هشدار داد: فاجعه‌ای بدتر از متروپل در انتظار منازل قولنامه‌ای جبهه جنوب شرقی پارک جنگلی ارومیه در پیش است.
به گزارش آراز آذربایجان،نقی کریمی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به خطرات رانش زمین در منطقه پارک جنگلی ارومیه گفت: در صورت عدم اقدام فوری فاجعه‌ای بدتر از متروپل در انتظار منازل قولنامه‌ای که توسط سودجویان دلال با حفاری در دامنه کوهپایه‌های جبهه جنوب شرقی پارک جنگلی ایجاد کرده اند. عامل بروز این بحران می‌باشند.
رییس شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: میلیون‌ها تن خاک لغزشی واقع در بالا دست خانه‌های قولنامه‌ای واقع در پایین دست پارک جنگلی هست و در صورت حرکت، کل منطقه را به تلی از خاک تبدیل خواهد کرد.
وی تاکید کرد: خانه‌های قولنامه‌ای واقع در محدوده خطر باید هرچه سریعتر با هماهنگی مسئولین و مراجع قضائی تخلیه شوند.
کریمی افزود: شهرداری در تثبیت اراضی رانشی، باید با تمام توان فنی و مهندسی و ماشین آلات سنگین خود در تثبیت اراضی رانشی پارک جنگلی تحت امر مسئولین ذیربط اقدام نماید تا از بروز خطرات احتمالی جانی ومالی جلوگیری شود.رییس شورای اسلامی شهر ارومیه ادامه داد: هرچه سریعتر با عقدقرارداد با مهندس مشاور مربوطه طرح تثبیت لایه‌های لغزشی تهیه و اقدام عاجل بدون وقفه صورت گیرد.وی گفت: اطلاع رسانی اولین وظیفه شورای شهر و شهرداری به شهروندان ساکن در محدوده خطر است.
رییس شورای اسلامی شهر ارومیه ضمن اشاره به مشکلات شهروندان در حوزه زمین‌های قولنامه‌ای و ضرورت برون رفت از شرایط موجود خاطرنشان کرد: هیئتی از سوی شورای شهر و شهرداری با سفر به سایر شهر‌هایی که این مشکل را حل کرده اند بروند تا اقدامات مشابه در خصوص زمین‌های قولنامه‌ای در ارومیه پیاده سازی شود.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۹:۰۰ ق.ظ

دیدگاه


8 − چهار =