عوارض الکل عوارض جبران ناپذیر مصرف نوشیدنی‌های الکلی تن‌تان را خواهد لرزاند!

عوارض الکل عوارض جبران ناپذیر مصرف نوشیدنی‌های  الکلی تن‌تان را خواهد لرزاند!

گروه خانواه وسلامت:عوارض الکل در علم امروزی بر کسی پوشیده نیست.
مصرف الکل چه به صورت کوتاه مدت و چه بلند مدت می‌تواند تاثیرات بسیار مخربی را برای بدن انسان در بر داشته باشد. مشکلات و بیماری هایی که از طریق مصرف الکل به بدن وارد می‌شود را بسیار دشوار و سخت می‌توان درمان کرد. چرا که الکل در طول زمان آسیب هایی را به صورت نهان بر اعضای درونی بدن وارد می‌کند و زمانی بیماری‌ها آشکار می‌شوند که تخریب به صورت کلی آن عضو را از کار انداخته است.
عوارض الکل بر بدن جبران ناپذیر است!
•خستگی در حین انجام کارهای عادی روزانه ممکن است از یک کم خونی نشأت گرفته باشد ولی اگر نوشیدنی الکلی مصرف می‌کنید بی شک از آن می‌باشد.•کبد در مرور زمان با مصرف الکل آسیب پیدا کرده و بعید نیست که مصرف طولانی مدت منجر به برداشت این عضو شود.پانکراتیت مزمن با مصرف الکل به وجود می‌آید. مشکلات مرتبط با روده و معده همانند اسهال و یا یبوست به دردهایی مزمن تبدیل خواهد شد.•ناباروری و اختلال در نعوظ از مسائلی است که افراد الکلی را حتما درگیر خود خواهد کرد.•ابتلا به سرطان به خصوص سرطان پستان در مصرف کنندگان الکل بالا می‌رود.افرادی که نوشیدن الکل را به امری همیشگی تبدیل می‌کنند سیستم ایمنی بدنشان در مبارزه با باکتری‌ها و ویروس هایی همچون سل و پنومونی حساس و بسیار ضعیف عمل می‌کند.
آسیب به کبد
کبد نخستین عضوی است که عوارض مصرف الکل را خواهد دید!کبد ارگانی است که تجزیه و تحلیل و حذف مواد مضر بدن را به عهده دارد. مصرف الکل فعالیت کبد را مختل کرده و یا اینکه زخم هایی در این عضو به وجود می‌آورد. التهابات ناشی از زخم در کبد که به سیروز معروف است سبب پیدایش بافت اسکار در کبد می‌شود.به این ترتیب کبد عملکرد درستی نخواهد داشت و مواد سمی از بدن با تاخیر و بی دقتی دفع می‌شوند. سموم در بدن افزایش پیدا کرده و انواع بیماری‌ها بدن را درگیر می‌کند.در ضمن زنان بسیار بیشتر و سریعتر از مردان به آسیب‌های کبدی مبتلا می‌شوند.
عدم تعادل قند خون
غدد داخلی به خصوص غده پانکراس نقش بسیار مهمی در تنظیمات داخلی بدن به عهده دارند.پانکراس وظیفه تنظیم میزان استفاده از انسولین بدن و پاسخ به گلوکز را به عهده دارد. با مصرف الکل، پانکراس به درستی کار نمی‌کند و تولید انسولین کافی با اختلال روبه رو خواهد شد. این عملکرد منجر به هیپرگلیسمی یا بالا رفتن قند خون می‌شود.بدن نمی‌تواند میزان قند خون را کنترل کند و تعادل قند در خون به هم می‌ریزد و عوارضی که یک فرد دیابتی را درگیر می‌کند فرد الکلی را نیز دچار خواهد کرد.
اختلال در سیستم عصبی
از شایع ترین عوارض الکل مشکلاتی است که بر سیستم عصبی وارد می‌شود.نوشیدن الکل می‌تواند ارتباط مغز و بدن را کاهش دهد. ناهماهنگی که بعد از مصرف الکل بر عملکرد مغز ایجاد می‌شود نه تنها به روحیه بلکه به اعصاب بدن نیز آسیب می‌رساند.احساس سوزش در دست‌ها و پاها از بین رفتن خاطرات طولانی مدت و همچنین ضعف در تمرکز و تفکرهای منطقی از آسیب‌های جدی الکل به شمار می‌رود.
علاوه بر این آسیب‌ها مصرف الکل بیماری‌های دایمی نیز ایجاد می‌کند. مانند سندرم Wernicke-Korsakoff که یک اختلال مغزی است که بر حافظه آسیب می‌رساند.
عوارض الکل در زمان استراحت مغز
محققان دانشگاه مینو در پرتغال آزمایشاتی در زمینه تخریب حاصل از الکل در زمان استراحت مغزی انجام داده اند.مصرف نوشیدنی‌های الکلی در مغز افراد بزرگسال که در حال انجام وظایف مختلف کاری بودند و همچنین مغز آن‌ها در فرآیند‌های شناختی مانند توجه و استفاده از حافظه به سر می‌برد، اختلالاتی ایجاد کرد.
با این حال به سختی می‌توان از مطالعات به این نتیجه دست یافت که مغز افرادی که نوشیدنی‌های الکلی مصرف می‌کنند در زمان استراحت مغزی یا زمانی که بر روی هیچ مسئله‌ای تمرکز ندارند با اختلال مواجه می‌شود.ولی نتایج آزمایشات نشان می‌دهد که تفاوت این افراد با افراد عادی در این است که افرادی که نوشیدنی الکلی مصرف می‌کنند زمانی که مغزشان در حالت استراحت است، نمی‌توانند روی هیچ مسئله‌ای تمرکز داشته باشند.طبق تحقیق پژوهشگران ?? دانشجوی سال اول مقطع کارشناسی از یک دانشگاه واقع در اسپانیا مورد آزمایش قرار گرفتند.به این ترتیب مطالعات نشان می‌دهد که مرور زمان در مصرف بیش از حد الکل تاثیرات مخربی بر روی مغز به خصوص مغز جوانان دارد. به نحوی که این تغییرات در طولانی مدت زمان سبب عدم پیشرفت‌های مغزی خواهد شد.تخریب‌های مغزی در مغز افرادی که به صورت مزمن و مستمر از الکل مصرف می‌کنند به طور علمی ثابت و نشان داده شده است که هشدارهای سلامتی را برای افراد مختلف به خصوص جوانان در بر دارد.
کاهش طول عمر از عوارض الکل
یکی از مضرات بسیار خطرناکی که این نوشیدنی برای افراد به خصوص برای آقایان دارد این است که می‌تواند عامل کاهش طول عمر انسان باشد. طبق برآوردهای انجام شده هر ۱۰ الی ۱۵ نوشیدنی الکلی در طی هفته بین یک تا دو سال عمر انسان را کوتاه می‌کند.
افزایش بیماری‌های قلبی
به گزارش آراز آذربایجان به نقل ازمعاونت غذا و دارو، دیگر مطالعات نشان می‌دهد که ابتلا به دیابت نوع ۲ نیز ارتباط بسیار نزدیکی با نوشیدن الکل بین ۳ الی ۴ مرتبه در هفته دارد. یکی از پزشکان قلب و عروق در این تحقیقات می‌گوید که : ” طبق مطالعات هیچ گونه مزیتی در تعادل نوشیدن الکل وجود ندارد و هر گونه مصرف آن منجر به از دست دادن سلامتی و کاهش طول عمر می‌شود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۸:۱۴ ق.ظ

دیدگاه


9 × = چهل پنج