معاون استاندار آذربایجان‌غربی:

عملیات تجاری‌سازی پایانه رازی خوی آغاز شود

عملیات تجاری‌سازی پایانه رازی خوی آغاز شود

آرازآذربایجان،معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: عملیات تجاری‌سازی پایانه مرزی رازی خوی، البته با رعایت موارد مربوط به رویه مسافری آغاز شود تا بتوانیم از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.
جواد کرمی یکشنبه‌شب در جلسه ساماندهی پایانه های مرزی و صادرات غیر نفتی آذربایجان غربی افزود: این استان، ظرفیت قابل توجهی در تجارت مرزی دارد و می توان با استفاده از این ظرفیت، زمینه ارتقای شاخص های اقتصادی را فراهم کرد و مرز رازی هم جزء یکی از مهمترین ظرفیت های استانی است.
وی به دیپلماسی فعال اقتصادی در آذربایجان غربی در مدت فعالیت دولت سیزدهم اشاره کرد و ادامه داد: سفر به کشورهای همجوار و نشست با استانداران چهار استان مرزی ترکیه، نتایج خوبی به دنبال داشت که می تواند در رونق تجارت بین ۲ کشور ایران و ترکیه بسیار موثر باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: بحث عمده ما روان سازی تجاری است و سعی داریم با استفاده از برنامه ریزی های مختلف و هماهنگی با مسوولان ترکیه ای، این روند را روز به روز بهبود ببخشیم.
کرمی اضافه کرد: یکی از برنامه ریزی هایی که در راستای رونق تجارت مرزی در دستور کار قرار دارد، استفاده از ظرفیت کارت‌های پیله وری مرزنشینان است که در معیشت مرزنشینان تاثیر گذار بوده و از اولویت ها به شمار می رود.
در این جلسه در راستای توسعه صادرات غیرنفتی استان و اقداماتی که می توان در این خصوص انجام داد، بحث و تبادل نظر شد.
ساماندهی زیرساخت‌های پایانه مرزی رازی، فعال کردن مسیر ریلی در مرز رازی از جمله موضوعاتی بود که توسط اعضای حاضر درجلسه مطرح شد.
مرز رازی در ۵۵ کیلومتری شهری خوی در شمال آذربایجان غربی قرار دارد که در حال حاضر، یکی از پرترددترین مرزهای مسافری به شمار می رود ولی رویه تجاری در این مرز صورت نمی گیرد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۰ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۸:۲۴ ق.ظ

دیدگاه


− 5 = دو