نماينده مردم سردشت درمجلس مطرح کرد

عملکرد ناکارآمد بیمه‌ها در حمایت از هزینه‌های درمان سوختگی

عملکرد ناکارآمد بیمه‌ها در حمایت از هزینه‌های درمان سوختگی

گروه خبر:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه هزینه‌ درمان بیماران سوختگی در کشور بسیار بالا است، گفت: این درحالی است که بیمه‌ها حمایت کافی در این زمینه ندارند.
رسول خضری در گفت وگو با خانه ملت، با بیان اینکه هزینه‌های درمان سوختگی در کشور بسیار بالا است، افزود: واقعیت آن است که در مرحله اولیه درمان سوختگی، باید از پانسمان‌های پیشرفته و مدرن استفاده شود که هزینه آن بسیار بالا است و علاوه بر آن در ایران نیز تعداد محدودی از این پانسمان‌ها وجود دارد.
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در دیگر کشورها از دو نفر سوختگی کمتر از ۹۵ درصد، یک نفر از مرگ نجات پیدا می‌کند اما در ایران سوختگی کمتر از ۶۰ درصد به دلیل کمبود تجهیزات، از هر دو نفر منجر به مرگ یک نفر می‌شود در و سوختگی بیش از ۶۰ درصد هر دو نفر بیمار جان خود را از دست می‌دهند.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه پانسمان‌های مدرن و جراحی پلاستیک زودرس دو اقدام اولیه در درمان سوختگی است، تصریح کرد: همچنین تخت‌های ایزوله نیز در درمان سوختگی از اهمیت بی‌شماری برخوردار است؛ هر اتاق باید دارای یک تخت باشد تا پروسه درمان و تعویض پانسمان‌ها ایزوله و منحصر به یک بیمار سوختگی باشد چراکه شایع‌ترین علت فوت بیماران سوختگی عفونت و نارسایی کلیه است.
وی یادآور شد: بدون‌شک بین ۱۰ تا ۱۵ درصد تخت‌های بیمارستان‌های جنرال در کشور باید مختص بیماران سوختگی باشد این بیمارستا‌ن‌ها علاوه بر ایزوله بودن باید دارای تخت استندبای نیز باشند، استفاده از تخت‌های استندبای بدان معنا است که با توجه به اینکه حادثه سوختگی خبر نمی‌کند لذا باید تخت‌های خالی وجود داشته باشند تا در صورت بروز حادثه بیمار برای پذیرش در بیمارستان معطل نشود.
خضری تاکید کرد: بیماران سوختگی بعد از درمان اولیه و ترخیص از بیمارستان به جراحی‌های متعدد پوستی نیازمندند که هزینه‌های درمان آنها در این شرایط بیش از گذشته افزایش می‌یابد دراین میان حمایت‌های بیمه‌ای نیز بسیار ناکارآمد است و نمی‌تواند نیاز این بیماران را تامین کند.
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس نهم، ادامه داد: برخی ازنمایندگان پیشنهاد داده بودند تا در لایحه بودجه به ازای هر یک درصد سوختگی ۵ میلیون تومان هزینه درمان محاسبه شود که البته هزینه زیادی برای دولت دارد.عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه سالانه ۳ هزار نفر در کشور بر اثر سوختگی جان خود را از دست می‌دهند، افزود: دراین زمینه باید پیشگیری و آموزش در اولویت قرار گیرد تا بار مالی زیادی برای هزینه‌های درمانی بیماران بر دوش دولت سنگینی نکند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۴:۵۶ ق.ظ

دیدگاه


4 × سه =