معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار :

عملکرد بانک های استان در پرداخت تسهیلات رضایت بخش نیست

عملکرد بانک های استان در پرداخت تسهیلات رضایت بخش نیست

گروه خبر:معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: عملکرد بانک ها در پرداخت تسهیلات برای طرح ها و واحدهای تولیدی رضایت بخش نیست.
به گزارش آرازآذربایجان ، رضا حسینی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که در خصوص اجرای اهداف برگزارشد، اظهار داشت: در بحث کلی عملکرد بانک ها در پرداخت تسهیلات برای طرح ها و واحدهای تولیدی رضایت بخش نیست.
این مسئول در ادامه افزود: وقتی بانکی مجوز حضور و ایجاد شعبه در استان را اخذ کرد می بایست درموضوعات منطقه ای به طور جد عمل کند.
وی در خصوص اقدامات و فعالیت بانک ها در استان گفت: بانک مسکن باید در بحث مسکن و بافت فرسوده ورود پیدا کند و پروژه هایی که به آن محول می‌شود را به طور کامل تسهیلات پرداخت نماید، بانک صنعت و معدن نیز نسبت به سطح ملی انتظارات استان را برآورد نکرده است.حسینی در ادامه افزود: در منطقه آذربایجان غربی بانک ها، شرکت ها و هولدینگ های بسیار قوی وجود دارند که متاسفانه در راستای اهداف و پیشرفت استانی ورود نکرده اند، مسئولان بانک ها بدانند این استان متعلق به ماست و ما در این استان وظیفه داریم،
وی در ادامه گفت: لازم است بانک ها ظرفیت اعتباری خود را در راستای پیشرفت استان صرف کنند.
همچنین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ۶۰ درصد پیش بینی ها در بخش واحدهای بهره مند و ۵۸ درصد در بخش تسهیلات پرداختی در حوزه رفع موانع تولید طی سال گذشته در استان محقق شده است، بیان کرد: در این مدت پنج هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار ۳۷۶ واحد راکد، نیمه فعال و طرح نیمه تمام صنعتی، کشاورزی، معدن و گردشگری قرار گرفته است.
جعفرصادق اسکندری گفت: بخش عمده این تسهیلات در حوزه های کشاورزی و صنعت اعطا شده و بخش های گردشگری و معدن نتوانسته است به خوبی از این تسهیلات بهره_برداری کند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه از اختصاص یکهزار و ۶۲۰ میلیارد ریال یارانه تحت عنوان کمک های فنی اعتباری در قالب نقدی و اسناد خزانه برای بهبود فضای کسب و کار طی سال جاری در استان خبر داد و افزود: این میزان یارانه برای کاهش نرخ تسهیلات اعطایی بانک ها در اختیار این نهادها قرار می گیرد که در صدد هستیم بهترین گزینه را در این خصوص انتخاب کنیم.
ناصر حضرتی اضافه کرد: می توان از این ظرفیت یارانه ای در راستای بهبود عملکرد آذربایجان غربی در حوزه رونق تولید و اشتغال پایدار روستایی و فراگیر بهره برد.در آذربایجان‌غربی ۸۰۵ واحد صنایع معدنی با اشتغالزایی ۲۱ هزار و ۷۳۷ نفر وجود دارد و عمده صنایع معدنی بزرگ موجود در این استان شامل صنایع استحصال طلا، نقره، جیوه و سیانور سدیم، صنایع سیمان، صنایع تولید آجر، صنایع تولید سفال، واحدهای شستشو و دانه بندی شن و ماسه، تولید آسفالت، تولید انواع محصولات بتنی و سیمانی و صنایع دانه‌بندی و فرآوری سیلیس است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۹:۴۲ ق.ظ

دیدگاه


چهار × 8 =