یک مسئول خبرداد

عضویت بیش از۲۰۰ هزار نفر صندوق بیمه اجتماعی آذربایجان‌غربی

عضویت بیش از۲۰۰ هزار نفر صندوق بیمه اجتماعی آذربایجان‌غربی

آرازآذربایجان،مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان‌غربی گفت: بیش از۲۰۰ هزار نفر در استان عضو صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستائیان و عشایر هستند.
سیروس محمودیان افزود: در سال جاری صندوق بیمه اجتماعی استان در ۳بخش جذب بیمه شده جدید، تمدیدی و مستمری بگیر، رتبه نخست کشور را کسب کرده و ارتقای عملکرد نسبت به مدت زمان سال گذشته داشته است.
وی با اشاره به اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، بازوی دولت در گسترش پوشش چتر بیمه ای برای افراد فاقد بیمه است، تصریح کرد: طبق قانون مجلس، تمامی زنان غیر شاغل دارای ۳فرزند و بیشتر ساکن روستا می توانند بصورت رایگان دراین صندوق عضو شوند و از خدمات صندوق بهره مند شوند.
محمودیان با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰هزار نفر در استان عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر هستند، اظهار کرد: از نظر تعداد بیمه شده بعد از آذربایجان شرقی در رتبه دوم قرار داریم و از نظر ضریب نفوذ بیمه ای در جایگاه هشتم کشور هستیم.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۰۰۰ نفر دراستان توسط این صندوق مستمری بگیرهستند، یاد آور شد: از این تعداد حدود ۱۵۰۰ نفر زن و مابقی مرد هستند همچنین بیشترین بیمه شده نیز به ترتیب مربوط به ارومیه، خوی و میاندوآب است.
مدیر کل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان غربی با تاکید به اینکه بانوان می توانند بطور جداگانه عضو این صندوق شوند، اظهار کرد: در حال حاضر فقط یک سوم در حدود ۵۹هزار نفر از جمعیت صندوق را بانوان تشکیل داده اند که با توجه به جمعیت زنان استان این آمار کمتر است.
وی اظهار کرد: با وجود اینکه جمعیت عشایری زیادی در استان ساکن هستند اما تاکنون فقط کمتر از ۲۰۰۰نفر از عشایر استان عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند که نیاز به آگاهی سازی دارد.
محمودیان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۱ کارگزاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در استان فعالیت دارند، خاطر نشان کرد: این بیمه با نرخ پشتیبانی ۴به یک در میان تمام صندوق های بازنشستگی کشور در حال حاضر ایده ال ترین شرایط را دارد.
وی درخصوص چالش های پیش رو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر نیز گفت: عدم اعتماد عشایر و روستاییان به بیمه های اجتماعی، عدم فرهنگ سازی و آگاهی بخشی و عدم تمدید بیمه از جمله چالشهای پیش روی صندوق بیمه اجتماعی در استان است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۲ ق.ظ

دیدگاه


1 × یک =