نماينده مردم آذربايجان غربي در مجلس خبرگان رهبري :

عزاداری امام حسین باید رنگ مردمی و سنتی خود را حفظ کند

عزاداری امام حسین باید رنگ مردمی و سنتی خود را حفظ کند

گروه خبر:نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) باید رنگ مردمی ، مذهبی و سنتی خود را حفظ کند.
حجت الاسلام و المسلمین جواد مجتهد شبستری با اشاره به اینکه عزاداری امام حسین(ع) موجب تزکیه و تطهیر جان و روح انسان می شود، گفت: عزاداری امام حسین(ع) و عزاداری برای ایشان باید به شکل سنتی و عادی خود باشدو از هرگونه بدعت گزاری در این موضوع جلوگیری شود.
وی افزود: عزاداری حسینی باید موجب تقرب به خداوند باشد نه دوری و گناه بدعت گذاری ها تنها موجب دوری انسان ها از خدا می شود و این از اهداف قیام امام حسین(ع) نیست.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، با بیان آسیب های بدعت بر دین اسلام افزود: بدعت ها باعث سست شدن پایه ها و اصول اعتقادی و جایگزینی باورها و انگاره های فاسد و غلط به جای باورهای ریشه دار دینی می شوند و قالبی دروغین از دین را به جامعه عرضه می دارند.
حجت الاسلام شبستری، تصریح کرد: بدعتگذاری در دین، آثار و پیامدهای ناگوار فراوانی دارد که در روایت اسلامی به برخی از آنها اشاره شده است. از جمله این آثار؛ تباهی دین، ترک سنت ها، گمراهی، باطل شدن عمل ها، پیدایش فتنه ها و بر دوش کشیدن بار گناه دیگران است.
وی، اضافه کرد: استکبار جهانی در صدد آن است که از شیعیان، سنتها و مراسم تنفرانگیز به مردم دنیا نشان داده و نسبت به شیعه تنفر ایجاد کند تا تشیع در دل سایر مذاهب و ادیان گرایش نداشته و مردم از شیعه متنفر شوند، بنابراین کاری که می تواند در دل انسانهای غیرشیعه تنفر ایجاد کند، عاقلانه است که از آن پرهیز شود.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، تاکید کرد: مسئولین و متولیان بر امور عزاداری ها توجه داشته و مسیر آن را مسیری مشروع و صحیح برگزینند تا به انحراف از مسیر دچار نشده و از خطرات احتمالی دوری کنند.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از راه دانا؛ حجت الاسلام شبستری، همچنین گفت: روحانیون آشنا به مسائل و مواضع دینی در هیئت ها حضور داشته و برنامه ریزی متاسب با فرمایشات دین مبین اسلام و با هدف بالاتر بردن فهم مردم ،هدایت افزایی و روشنگری قدم بردارند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۶:۰۸ ق.ظ

دیدگاه


× 8 = بیست چهار