طرح کاداستر در ۶۰۴ هزار هکتار اراضی ملی آذربایجان غربی اجرا شد

طرح کاداستر در ۶۰۴ هزار هکتار اراضی ملی آذربایجان غربی اجرا شد

آراز آذربایجان-مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان غربی از اجرای طرح کاداستر در ۶۰۴ هزار هکتار از اراضی ملی استان طی سالجاری خبر داد.
هادی قاسمی صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه از برنامه‌های مصوب امسال اجرای طرح کاداستر در ۶۰۵ هزار هکتار از اراضی ملی استان بود که تاکنون ۶۰۴ هزار و ۸۱ هکتار تحت پوشش طرح قرار گرفته است.
وی ادامه داد: تا پایان سال ۱۴۰۰ باید تمامی اراضی ملی تحت پوشش طرح کاداستر قرار گیرد افزود: امسال به صورت پایلوت طرح کاداستر در چهار شهرستان سلماس، خوی، چالدران و چایپاره خاتمه می‌یابد.
قاسمی با اشاره به اجرای طرح کاداستر از سال ۹۴ عنوان کرد: از سال ۹۴ تا سال ۹۸ بیش از ۵۴۰ هزار هکتار اراضی ملی استان طرح پوشش کاداستر قرار گرفته که امسال با اجرای طرح در ۶۰۴ هزار هکتار پیش بینی می‌شود تا پایان سال این میزان به ۹۰۰ هزار هکتار برسد.
شناسایی ۸ منطقه بحرانی مستعد آتش سوزی در آذربایجان غربی
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی از شناسایی ۸ منطقه بحرانی مستعد آتش سوزی در استان خبر داد و اظهارکرد: این مناطق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی شناسایی شده است.
قاسمی از ایجاد پایگاه‌های سبز در ۱۷ شهرستان استان برای صیانت از عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۸۰ نفر نیروی حفاظتی در سطح استان مشغول به کار هستند که امسال ۴۲ نیروی جدید نیز برای بکارگیری معرفی شده‌اند که بزودی آغاز به کار خواهند کرد.
۳۷۰۰ هکتار ذخیره گاه جنگلی در آذربایجان غربی شناسایی شد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی از شناسایی سه هزار و ۷۰۰ هکتار ذخیره گاه جنگلی در استان خبر داد وگفت: استان از نظر تنوع ژنتیکی یکی از استان‌های برتر به شمار می‌رود که سال گذشته چهار هزار و۴۰۰ هکتار و امسال نیز سه هزار و ۷۰۰ هکتار ذخیره گاه جنگلی در استان شناسایی شده است.

قاسمی در خصوص تثبیت شن‌های روان در استان اضافه کرد: تاکنون هشت هزار و۹۲۹ هکتار نهالکاری مصوب که هشت هزار و۴۷۴ هکتار نهالکاری شده، اجرای سه هزار و ۱۵۰ هکتار بادشکن زنده، اجرای ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار آبیاری سنواتی در این خصوص اجرا شده است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱:۰۸ ب.ظ

دیدگاه


چهار × = 28