نماينده مردم پيرانشهر در مجلس شوراي اسلامي:

طرح نهضت ملی مسکن شکست خورده است

طرح  نهضت ملی مسکن  شکست خورده  است

گروه خبر:عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: نهضت ملی مسکن یک طرح شکست خورده است.
به گزارش آراز آذربایجان،کمال حسین پور ، در خصوص وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن، اظهارداشت: به نظر من نهضت ملی مسکن یک طرح شکست خورده است؛ بعد از گذشت ۲ سال هنوز نمی دانیم آمارهایی که وزارت راه از پیشرفت این طرح ارائه می دهد، کجا است؟
مردم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی همه از این وضعیت گله دارند. بنده در حوزه خودم به عنوان یکی از شهرستان های مرزی و محروم نه تنها هنوز یک واحد از نهضت ملی مسکن ساخته نشده، بلکه زمینی هم هنوز اختصاص نیافته است؛ حتی مردم در شهرستان پیشرانشهر ثبت نام کردند اما دولت در شهرستانی که ۳۰ کیلومتر دورتر از پیرانشهر است، قرار است خانه بسازد؛ مگر قرار است مردم را جابجا کنیم؟
وی بیان داشت: درطرح نهضت ملی مسکن ، نه مباحث اعتباری طرح مشخص شده و نه بانک ها وام‌ها را پرداخت می‌کنند اگر واحدی هم تحویل داده شود، مردم توان پرداخت اقساط ۱۹ میلیون تومانی را ندارند؛ به کارگر ۷ میلیون تومان حقوق می‌دهیم پس چطور اقساط ۱۹ میلیون تومانی را پرداخت کنند؟
حسین پور در خصوص آمارهای دولت مبنی بر پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن، گفت: متاسفانه نهضت ملی مسکن یکی از وعده هایی بود که بدون برنامه ریزی و بدون اینکه توان دولت سنجیده شود، داده شد؛ آمارهایی هم که دولت از اجرای این طرح می‌دهد، شامل مسکن هایی که کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی و حتی خودم مردم هم می سازند، می‌شود لذا از دولت می خواهیم صادقانه به مردم اعلام کند که در قالب طرح نهضت ملی مسکن چه تعداد واحد ساخته است؟

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۷:۵۶ ق.ظ

دیدگاه


− دو = 1