مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي استان :

طرح‌های توسعه منابع آبی در اطراف دریاچه ارومیه متوقف شد

طرح‌های توسعه منابع آبی در اطراف دریاچه ارومیه متوقف شد

گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: در حوضه آبریز دریاچه ارومیه بنا به مصوبه ستاد احیای دریاچه ارومیه کلیه طرح‌های توسعه منابع آبی متوقف شده است.
کیومرث دانشجو با اشاره به حجم اب ورودی آب به سدهای استان تصریح کرد: سد چپرآباد اشنویه با هدف انتقال آب سد سیلوه به دریاچه ارومیه و دارای پیشرفت فیزیکی ۸۹٫۳۶ درصد، در صورت تامین اعتبار در سال جاری به بهر برداری می‌رسد.
وی افزود: مجموع آب ورودی به سدهای استان از اول تا ۱۰ اردیبهشت سال‌جاری ۱۱۰ میلیون مترمکعب بوده که از این میزان ۱۲ میلیون مترمکعب مربوط به سد شهرچایی است.دانشجو با بیان اینکه در سال گذشته ۱۵۹۴ حلقه چاه غیرمجاز در استان مسلوب المنفعه شدند تصریح کرد: ۳۶۸ حلقه چاه غیرمجاز نیز در سطح شهرستان ارومیه مسدود شدند که از انسداد چاه‌های فوق الذکر به ترتیب ۲۱٫۵ میلیون مترمکعب و ۴٫۱۳ میلیون مترمکعب آب صرفه جویی شده است.
دانشجو با اشاره به برنامه‌ها و طرح‌های شرکت آب منطقه‌ای استان در سه حوزه آبریز ارس، دریاچه ارومیه و مرزی غرب در راستای اجرای طرح های نیمه تمام این شرکت تصریح کرد: طرح های در حال اجرای این شرکت در حوزه آبریز ارس شامل سد کرم اباد، شبکه قنبرکندی شبکه قیقاج، شبکه آغ چای و غازان است که پیش_بینی می‌شود در صورت تامین اعتبار لازم طرح‌های مذکور در سال‌جاری به بهره برداری برسد.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایسنا وی ادامه داد: همچنین طرح های نیمه تمام و دردست مطالعه شرکت در حوزه ابریز ارس شامل سدهای کوتاه شهرستان چالدران، سد فشل، غازان و طرح ابرسانی شهرستان خوی از سد آغ چای است که پیگیری های لازم جهت اتمام مطالعات و یا شروع عملیات اجرایی در سال جاری در دستور کار شرکت قرار دارد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۱ ق.ظ

دیدگاه


8 + پنج =