امام جمعه اهل سنت اروميه:

شکل گیری داعش نشان عدم وحدت بین مسلمانان است

شکل گیری داعش نشان عدم وحدت بین مسلمانان است

گروه خبر:امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: وجود داعش و شکل گرفتن آن نشان می‌دهد بین مسلمانان وحدت نیست.
ماموستا عبدالقادر بیضاوی در گفت‌وگو با آرازآذربایجان، اظهار داشت: شکل گرفتن داعش در منطقه و جولان دادن آن نشان می‌دهد که بین مسلمانان وحدت به معنای واقعی کلمه وجود ندارد.
وی ضمن تاکید بر لزوم تلاش برای برقراری اتحاد و یکدلی بین مسلمانان، اضافه کرد: در این صورت به طور قطع هیمنه دشمن و استکبار از هم‌ می‌پاشد، بنابراین لازم است به این مقوله بیش از پیش بها دهیم.
این مسئول با بیان اینکه جهاد در برابر کفر به شهادت انجامیده و یا سبب غلبه و پیروزی بر دشمن می‌شود، اضافه کرد: مهمترین موضوعی که در دین مبین اسلام بر آن تاکید شده مسئله وحدت و حفظ انسجام همچنین همبستگی است.
امام جمعه اهل سنت ارومیه با بیان اینکه برادران اهل سنت و تشیع با وحدت و همبستگی خودشان می‌توانند سیلی محکمی به گوش دشمنان اسلام بزنند، گفت: وجود داعش و طالبان در منطقه نشان‌دهنده کمرنگ بودن وحدت است.
بیضاوی با اظهار اینکه بدون شک وجود جریانات تکفیری و تروریستی در منطقه ناشی از ضعف و نبود وحدت‌کلمه در میان مسلمانان است، خاطرنشان کرد: خداوند متعال در سوره انفال خطاب به مسلمانان توصیه می‌کند با یکدیگر نزاع نکرده و باهم متحد شوید.
این مسئول به کلام خدا مبنی بر »پیش از این شما با یکدیگر دشمن بودید اما خداوند متعال با نزول قرآن شما را نجات داد که این نعمت بزرگی است«، اضافه کرد: زمانی که در دوران جاهلیت نخستین سوره قرآن بر پیامبر (ص) نازل شد تحول زیادی در جوامع بشری به وجود آمد.بیضاوی بر لزوم قرائت قرآن کریم و مانوس شدن با آن تاکید کرد و افزود: باید تا جایی که می‌توانیم خودمان، دوستان و اقوام همین طور فرزندان‌مان را با این کتاب آسمانی آشنا کنیم.
امام جمعه اهل سنت ارومیه بر ضرورت استفاده از ظرفیت نهفته در این ایام برای وحدت‌آفرینی در بین جوامع و امت‌ها تاکید کرد و ادامه داد: در برهه کنونی ملت ایران اسلامی به وحدت نیاز دارند تا مقابل استکبار بایستند.
*همبستگی اسلامی موضوعی شعاری نیست
امام جمعه شاهین‌دژ گفت: همبستگی اسلامی به هیچ عنوان یک موضوع شعاری صرف نیست.
حجت‌الاسلام نقی باقری درهمایش بزرگداشت هفته وحدت و انقلاب اسلامی که با حضور جمعی از جوانان در شاهین‌دژ برگزار شد اظهار داشت: باید برای تجلی همبستگی اسلامی گام برداشت، چراکه این موضوع یک مسئله شعاری صرف نیست.وی با اشاره به اینکه قبله بهانه‌ای برای وحدت مسلمانان است، ادامه داد: از این رهگذر تجلی همبستگی و یگانگی را می‌توانیم در جهان شاهد شویم، بنابراین باید از همه ظرفیت‌های موجود برای تحقق این موضوع حداکثر استفاده را کنیم.
این مسؤول کلام خدا مبنی بر »همگی به ریسمان الهی چنگ زنید و از هم فاصله نگیرید« را یادآوری کرد و ادامه داد: رسول خاتم (ص) برای تکمیل دین گام برداشتند به طوری که تجلی نهایی وحدت را در مبنای اسلام مشاهده می‌کنیم.
امام جمعه شاهین‌دژ با بیان اینکه حج گسترده‌ترین تابلوی حضور در عرصه یکرنگی به شمار می‌رود، افزود: واجبات این دین آسمانی در حالی که فردی هستند جلوه کاملی از اجتماع‌گرایی را در متن خود دارند و نمی‌توان از آن غفلت ورزید.
وی نقش رسانه‌های جمعی به ویژه صدا و سیما را در هفته وحدت مورد اشاره قرار داد و یادآوری کرد: صدا و سیما به عنوان عظیم‌ترین و کارآمدترین رسانه در میهن اسلامی می‌تواند در این زمینه برای ایفای نقش قدم بردارد.
این مسؤول بر لزوم تلاش برای پیگیری حرکت‌‎های موردنیاز در »هفته وحدت« و توجیه افکار عمومی برای حمایت از ایده منطقی و سرنوشت‌ساز وحدت امت اسلامی تأکید کرد و گفت: رسانه‌ها در این زمینه رسالت سنگینی برعهده دارند.امام جمعه شاهین‌دژ بر لزوم تلاش اصحاب رسانه برای روشن کردن اهمیت حساسیت و گستردگی این موضوع بنیادین اسلامی تأکید کرد و بیان داشت: همه ابعاد و جوانب این موضوع باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.
باقری با بیان اینکه رسانه‌های جمعی به ویژه صوتی و تصویری می‌توانند برای شتاب بخشیدن به این تحول فرهنگی عمیق در جوامع اسلامی قدم بردارند، گفت: از این ظرفیت عظیم و مهم درست نیست که غفلت کنیم به ویژه اینکه استان ما به رنگین کمان اقوام و ادیان نیز معروف است.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۶:۴۸ ق.ظ

دیدگاه


2 + شش =