شهروندان؛ سرگردان میان وعده مسئولان و افزایش بی‌رویه کرایه‌ها

شهروندان؛ سرگردان میان وعده مسئولان  و افزایش بی‌رویه کرایه‌ها

گروه اجتماعی: افزایش خودسرانه کرایه‌های تاکسی که در این اواخر آغاز شده به ویژه در نزدیکی ایام عید و رفت و آمد زیاد با وضوح بیشتری مردم را درگیر خود کرده است.
در لایحه ارائه شده از سوی مدیریت شهری به شورای شهر برای تعیین نرخ کرایه انواع تاکسی در شهر ارومیه افزایش نرخ پیشنهاد شده و به شورای شهر ارومیه برای اجرایی کردن ابلاغ شده اما هنوز نرخ کرایه‌ها به علت مصوب نشدن از سوی شورا همان میزان قبلی است.
محمد تقی ابراهیمی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی ارومیه در این رابطه به خبرنگار تیار گفت: هیچ راننده‌ای حق افزایش نرخ کرایه را تا زمانی که از طریق مراجع اعلام نشده است، ندارد و با راننده متخلف برخورد می‌شود.
شهروندان، سرگردان میان وعده مسئولان و افزایش بی‌رویه کرایه‌ها
شهروندان ارومیه‌ای با اینکه چند هفته به آغار سال جدید نمانده وعده مسئولان را که قول برخورد با متخلفان را می‌دهند باور کنند! یا کرایه‌های بیشتری که هر روز پرداخت می‌کنند؟
کبری دانش شهروند ارومیه‌ای که از افزایش کرایه‌های تاکسی در سایه غفلت مسئولین گلایه‌مند بود معتقد است: هیچ نظارتی بر عملکرد تاکسیرانان شهر ارومیه انجام نمی‌شود و آنان به تخلف آشکار خود از قانون ادامه می‌دهند.وی ادامه می‌دهد کرایه‌ها افزایش چشمگیری داشته است و این افزایش در حالی است که من دیروز از منزل تا چهارراه دانشکده ۲۵۰۰ تومان پرداخت کرده‌ام و موقع بازگشت از چهارراه دانشکده تا منزل راننده تاکسی دیگری از من ۴۰۰۰ تومان درخواست کرد پس اگر افزایش است چرا این قدر قیمت‌ها با هم برای یک مسیر مشابه مختلف است؟
حیدری راننده تاکسی در مورد کرایه‌های تاکسی می‌گوید:کرایه‌ها در مقابل افزایش قیمت‌ها تغییری نکرده و ما هر چقدر هم که تا شب در شهر مسافر جابه‌جا کنیم نمی‌توانیم از پس مخارج سنگین زندگی برآییم چون باید دو مسیر دربست مسافر جابه‌جا کنیم تا بتوانیم یک و نیم کیلو سیب زمینی که ۳۵۰۰ تومان شده برای خانه بخریم حالا سایر مخارج بماند!
محمد تقی ابراهیمی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی ارومیه با اشاره به افزایش خودسرانه کرایه تاکسی‌ها اعلام کرد: افزایش کرایه برای تاکسی‌ها در نظر گرفته شده منتها به علت اینکه هنوز از طرف شورای شهر مصوب نشده هیچ گونه افزایشی نباید در کرایه‌های تاکسی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه برای کنترل افزایش قیمت‌ها نظارت‌ها را افزایش می‌دهیم، گفت: رانندگان تاکسی اجازه افزایش کرایه‌ها قبل از قانونی شدن نرخ‌ها را ندارند و در صورت اعلام هر گونه گزارشی از سوی شهروندان به شدت با متخلفان برخورد می‌کنیم.
ابراهیمی گفت: امیدواریم هرچه زودتر نرخ کرایه‌های سال ۹۳ نهایی شود تا با ابلاغ به رانندگان و شهروندان و منطقی شدن قیمت‌ها شاهد نارضایتی بین شهروندان نباشیم.
مدیر عامل سازمان تاکسیرانی ارومیه گفت:انشاا… بزودی با مصوب کردن افزایش قیمت‌ها از سوی شورای شهر مشکلات موجود و نارضایتی شهروندان و رانندگان برطرف شود اما در این میان رانندگان تاکسی توجهی نمی‌کنند و قبل از تصمیم شورا قیمت‌های جدید را اجرایی کرده‌اند.
به گزارش تیار؛ در آخر این را نباید از خاطر برد که دود آتش مصوب نکردن افزایش قیمت‌ها نباید به چشم مسافرانی برود که هر روز با نرخ تازه‌ای از سوی رانندگان تاکسی مواجه می‌شوند رانندگانی که خود نیز میان این آتش گرفتارند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۴:۴۶ ق.ظ

دیدگاه


4 × دو =