شما به چه چیزی مظلومیت می گویید؟ ۷۰ درصد مردم آذربایجان غربی، قطار را از نزدیک ندیده اند

شما به چه چیزی مظلومیت می گویید؟ ۷۰ درصد مردم آذربایجان غربی، قطار را از نزدیک ندیده اند

درحالی که دربسیاری از کشورها و شهرها بدلیل سرعت پایین و امکانات کم قطارها، مردم سوار قطار نمی شوند، هفتاد درصد مردم آذربایجانغربی در طول عمرشان سوار قطار نشده اند.
عصر حاضر عصر پیشرفت است و تکنولوژی ، عصر امکانات است و رفاه ، عصر زندگی بهتر است با امکانات بیشتر ….
قطار ، وسیله ای که در بسیاری از کشورها چند نسلش از رده خارج شده است ، اما حکایتش برای مردمان این دیار حکایت دیگریست.
اینجا دهها سال است شعار قطار می آوریم ها شعار اول خیلی از بهارستان نشین ها بوده است .
اینجا چه سوت ها و کف هایی که برای وعده های دروغین زده نشده است، اینجا سوار شدن به قطار آرزوی خیلی هاست ….
طی روزهای گذشته آماری بصورت غیر رسمی در برخی شبکه های اجتماعی منتشر شد مبنی بر اینکه ۷۰ درصد مردم استان آذربایجانغربی سوار قطار نشده اند.
شاید این آمار بالا پایین داشته باشد ،اما میزان بالا و پایین بودنش نمی تواند زیاد باشد ، مردمان روستاها و مناطق دورافتاده این استان که هیچ ، حتی بسیاری از ساکنین شهرهای آذربایجان غربی نیز نگاهشان به یک قطار ، تصوراتی است که با دیدن عکس قطار در کتابها یا مجلات دارند. آنها صدای سوت قطار را در فیلم ها و در رویاهایشان شنیده اند . بر اساس آمار ارائه شده ، از تعداد ۳۰ درصد مردمان این استان که سوار قطار شده اند ۲۰ درصدشان برای زیارت مشهدالرضا و از شهر تبریز و ۵ درصد نیز برای سفر به تهران از مراغه یا تبریز سوار قطار شده اند و مابقی نیز اولین سوار شدنشان را فراموش کرده بودند.
جالب است ، خیلی جالب …. درحالی که دربسیاری از کشورها و شهرها بدلیل سرعت پایین و امکانات کم قطارها، مردم سوار قطار نمی شوند، ۷۰ درصد مردم آذربایجان غربی در طول عمرشان سوار قطار نشده اند.
لزومی به تکرار جمله نیست ، با عددش هم کلنجار رفتن لازم نیست ، ۷۰ درصد یا ۶۰ درصد ، مظلومیت است دیگر ، مظلومیتی با اختلاف نظر روی درصدش …
جناب نماینده ، استاد ، بزرگوار ،روح مادرت بیخیال سانتریفیوژ شو، شما که توان مدیریت و ارائه راهکار برای ادامه پروژه راه آهن را ندارید چطور به خودتان اجازه می دهید بگویید حاضرم بعنوان نماینده ایران پیگیر از سرگیری روابطمان با آمریکا باشم ؟
شما که جرات ایستادن در مقابل پاستور نشینها برای احقاق حق همشهریانت را نداری چطور از حل مشکلات جهان با درایتتان سخن به میان می آورید؟
یا شما نماینده محترمی که به حق مجهولترین گزینه جمهوری اسلامی هستید ، وقتی توان حل بدیهی ترین مشکل مردمتان را ندارید برای چه هر روز دهها بار پله های جام جم را بالا پایین می روید؟ جاده ارومیه به تبریز وجب به وجبش به خاطرات تلخ ارومیه ایها تبدیل شده است . هرکدام از مردمانش در نقطه نقطه این مسیر پرخطر عزیزی را از دست داده اند . نگاهی به آمار کشته های جاده ای ارومیه به تهران بیندازید. نگاهی به شماره خودروها در بزرگراه تبریز زنجان و زنجان به تهران بیندازید، ۹۰ درصدشان ماشین های مربوط به مردم این استان است. آقای نماینده ، همه که مثل شما بزرگواران و خادمان ملت کارت طلایی شرکتهای هواپیمایی را ندارند، یا باید با سواری دل به جاده های پرخطر بزنند یا باید در لیست انتظار صبر پیشه کنند تا شاید یکی از شما عزیزان منصرف شوید و جای شما سوار هواپیما شوند ! اما اگر چیزی را که اسمش قطار است می توانستید طی چندین سال گذشته سوتش را به گوش مردم برسانید نه مردم در فرودگاهها مزاحم شما می شدند و نه جناب عزرائیل را در مسیر ارومیه به تبریز و تهران اینقدر معطل می کردند. فریاد بزنید ،بگویید به آذربایجانغربی محروم نگویید که به مسئولانش و مردمش بر می خورد ، جناب نماینده ،جناب استاندار ، اساتید مکرم ، محرومیت در فرهنگ لغت شما معنیش چیست؟ شما به چه چیزی مظلومیت میگویید؟ دولت به دلیل تحریم ها پروژه های عمرانی را تعطیل کرده که برای مردم قطار نمی شود ، پس شغل و وظیفه سازمانی شما چیست؟ تدبیر کنید بخش خصوصی وارد میدان شود.
اصلا درآمد ده ساله پروژه را بدهید به بخش خصوصی تا درقبالش ۶ ماهه قطار را تا میدان انقلاب بکشانند . البته باید گفت بزرگترین درد مردمان این سرزمین فقط شوره زار دریاچه ارومیه نیست ، اینجا دردش درد سوار شدن یا نشدن به قطار نیست ، اینجا دردش شما هستید ، دردش بی تدبیریهایتان و ترسو بودنهایتان است ، اینجا دردش سر مردم کلاه گذاشتن هاست و چاپلوسی هاست ، اینجا دردش محافظه کار بودن بعضی از شماهاست ، اینجا دردش یکی به نعل و یکی به میخ کوبیدن بعضیهایتان است، اینجا دردش غرض ورزیهای شخصی برخی ها و کار بلد نبودن بعضیهای دیگر است. کاش درد مظلومیت اینجا فقط قطار بود و سوتش …..
اینجا آبادیش را مدیون خداست و دعای خیر مردمان نجیبش ، اینجا آباد شده است اما نه با درایت شما ، بلکه با درایت خدا ، باران می بارد ، همه جا سرسبز می شود و آبادانی حاصل می شود لطفا لا اقل کارهای خدا را نیز به قباله خودتان نزنید. …

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۷:۱۰ ق.ظ

دیدگاه


8 × = سی دو