عضو منتخب پنجمين دوره شوراي شهر اروميه:

شرایط فراهم شود در انتخابات مجلس شرکت می کنم

شرایط فراهم شود در انتخابات مجلس شرکت می کنم

رقیه قربانی
گروه خبر: عضو منتخب پنجمین دوره شورای شهر ارومیه در واکنش به اینکه آیا به قصد شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی وارد شورا شهر شدید، گفت: چنانچه شرایط و متقضیات زمان برای شرکت در انتخابات مجلس فراهم باشد شرکت خواهم کرد.
به گزارش آرازآذربایجان، در شرایطی که به انتخاب شهردار ارومیه نزدیک می شویم اوضاع شورای شهر ارومیه رنگ و بوی خاصی به خود گرفته و اعضا جنب و جوش بیشتری انجام می_دهند.
لیستی به نام خادمان پیشرفت ارومیه در راستای ابقای محمد حضرت پور در سمت شهرداری بوده و در این جهت تلاش ها و ترفندهای مختلفی به کار می برند.
حسین پناهی، منتخب پنجمین دوره شورای شهر ارومیه و عضو سابق شورای شهر ارومیه در گفت وگوی اختصاصی با آراز آذربایجان روند انتخاب شهردار ارومیه از بین ۲۳ گزینه منتخب را تشریح کرد.
منتخب پنجمین دوره شورای شهر ارومیه در گفت وگو با آراز آذربایجان، با انتقاد از سخنرانی شهردار ارومیه در خصوص ارائه برنامه های خود را در زمان انتخابات شهردار جدید ارومیه، گفت: در چنین زمانی که انتخابات شهرداری در حال آغاز است حضور ایشان و تبلیغ خود و همچنین وجود پرسنل شهرداری در نماز جمعه اقدام درستی نیست.
وی ادامه داد: با تک گزینی انتخاب شهردار ارومیه مخالف هستم، شهردار ارومیه یکی از گزینه های مدنظر بوده و در تلاش هستیم تا شهردار اصلح انتخاب کنیم.
حسین پناهی گفت: زمانی که اعلام کردیم قصد انتخاب نامزد برای شهردار شدن را داریم ۱۹ نفر در دوره اول، ۲۳ نفر در دوره دوم و ۲۶ نفر در دوره سوم اعلام آمادگی کردنداز این افراد رزومه کاری را خواستار شدیم و از بین این افراد ۹ نفر واجد شرایط انتخاب شده و با توجه به رای گیری سه نفر به عنوان نامزدهای شهرداری تعیین شدند.
این مسئول گفت: محمد حضرت پور، جواد شریف نژاد و سید جواد محمودی گزینه های مطرح شده اعضای شورای شهر برای شهردار شدن هستند.
پناهی افزود: از بین گزینه های نامزدی محمد حضورت پور نسبت به ارائه برنامه های خود اقدام کرده و با توجه به اینکه برخی از اعضای هواردار شهردار ارویه قصد تشکیک را داشتند و از نامزدهای بعدی خواستند از ارائه برنامه های خود منصرف شوند این موضوع با مخالفت ما روبرو شد و مورد نقد قرار گرفت.
پناهی افزود: اعضای شورای شهر به این افراد اعلام کرده بودند که عدم ارائه برنامه های آنان به نفع خودشان خواهد بود و این موضوع در واقع نوعی تهدید است.
* برنامه¬های حضرت پور نامزد شهردار قابل قبول نبود
وی در خصوص برنامه های ارائه شده محمد حضرت پور، گفت: ایشان به جای ارائه برنامه گزارش عملکرد ارائه دادند و برنامه مشخصی برای دوره پنجم بیان نکردند ، ارائه اظهارات ایشان قابل قبول نبود، فلذا ارائه بیانات وی با سوالاتی از سوی برخی از اعضای شورای شهر مواجه شد.
چگونگی روند خروج شهرداری ارومیه از بحران مالی، پرداخت بدهی پیمانکاران، طرح_های تفصیلی، ساماندهی سد معبر شهرداری ساماندهی مشاغل، شایسته سالاری، دلیل جذب نیرو در شرایط بحران مالی، پروژه های سرمایه_گذاری که با مشکل مواجه است چگونگی ساماندهی زمین های شهرداری که در زمین های مستاجری مستقر هستند، ایجاد پارکهای بانوان،ارائه برنامه های در مسائل فرهنگی، از جمله سوالاتی هستند که از شهرداری ارومیه پرسش شده و برنامه درخور توجهی ارائه نکردند.پناهی گفت: در حال حاضر وضعیت زمین های قولنامه ای برای ساخت و ساز دچار مشکل شده و لازم است برنامه های مهمی برای سروسامان دادن به وضعیت نابسامان مدیریت شهری ارائه شود.
*اجازه انتخاب انتصابی شهردار را نخواهیم داد
وی گفت: اگرچه برخی از اعضای شورای شهر با استدالال اینکه حضرت پور برنامه های خود را ارائه داده و دیگر نیازی به شخص دیگری نیست قصد داشتند وی را به عنوان شهردار جدید انتخاب کنند ولی این کار با مخالفت ما مواجه شد و اعلام کردیم که دیگر اجازه انتخاب حضرت پور را به صورت انتصابی نخواهیم داد.
عضو منتخب شورای شهر ارومیه تاکید کرد: فضای رقابتی برای حضور نامزدهای شهرداری را باز کرده و اجازه انتخاب انحصاری را به کسی نخواهیم داد.این مسئول در واکنش به اینکه آیا به قصد شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی وارد شورا شهر شدید، گفت: چنانچه شرایط و متقضیات زمان برای شرکت در انتخابات مجلس فراهم باشد شرکت خواهم کرد.پناهی افزود: در دوره چهارم شورای شهر ظرفیت بالقوه برای شرکت در مجلس را داشتم ولی به دلیل اینکه مردم به بنده اعتماد کرده و رای دادند لذا به رای مردم پشت نکردم و در شورای شهر ارومیه به مردم خدمت کردم.
وی خاطرنشان کرد: در زمانی که دو دوسال از زمان انتخابات مجلس سپری نشده بیان اینکه کاندیدای شورای شهر در دوره بعدی مجلس شورای اسلامی منطقی نبوده ولی بنده در هر شرایط و زمانی آماده خدمت به مردم هستم و اگر گزینه های قابل و دلسوز نظام در دوره آتی در اتخابات مشارکت نکنند در مجلس شرکت خواهم کرد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۴:۲۳ ق.ظ

دیدگاه


هفت − 2 =