سکولاریسم خطرناک‌ترین تهدید در جامعه امروز است

سکولاریسم خطرناک‌ترین تهدید در جامعه امروز است

گروه خبر: رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب قم گفت: سکولاریسم و بی دینی خطرناک‌ترین تهدید در جامعه امروز است.
حجت الاسلام والمسلمین ابوالحسن نواب در جمع نخبگان مسیحی ارومیه در کلیسای شرق آشور ارومیه افزود: هر دین الهی، مبنای اخلاقی و خانوادگی دارد و این امر منادی آرامش، صلح و انسانیت است و این در حالی است که بی دین‌ها، توجهی به مکارم اخلاقی ندارند.وی اضافه کرد: اعتقاد به خدا، نقطه مشترک پیروان ادیان الهی است . وی اظهار کرد: دین یعنی تسلیم بودن و مسیحیت، یهود، زرتشت، اسلام و سایر ادیان الهی در جوهر واحد بوده و تنها در شریعت با هم فرق دارند.
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب قم ادامه داد: پیامبر مکرم اسلام (ص) برای کامل‌تر کردن مکارم اخلاقی مبعوث شده‌اند و این امر نشان می‌دهد ما باید توجه ویژه‌ای به اخلاق و رعایت آن در جامعه داشته باشیم.نواب گفت: نام حضرت عیسی (ع) مقدس است و نام مریم یکی از پرکاربردترین اسامی در میان مسلمین به شمار می‌رود که این موارد نیز نشان از احترام مسلمانان به دین الهی مسیحیت دارد.کشیش داریاوش عزیزیان کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه نیز در این نشست از حضور رییس دانشگاه ادیان و مذاهب قم در بین مسیحیان ارومیه‌ای قدردانی کرد.
* حجت الاسلام حسنی نماد پایداری مردم آذربایجان استرئیس دانشگاه ادیان و مذاهب قم همچنین به همراه هیئتی با حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی دیدار و گفت و گو کرد. وی در این دیدار گفت: حجت الاسلام والمسلمین حسنی نماد پایداری و اقتدار مردم ایران مخصوصا آذربایجان است.نواب حجت الاسلام حسنی را نماد اقتدار، پایداری و شجاعت ملت ایران مخصوصا آذربایجان و سردار امام خمینی (ره) نامید و افزود: مجاهدت‌ها و مبارزات شما در دوران رژیم پهلوی و انقلاب قابل تحسین است.وی با اشاره به وجود اقوام، ادیان و مذاهب مختلف در آذربایجان غربی بر لزوم حفظ وحدت تاکید کرد.حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی نیز در این دیدار با تقدیر از حضور رییس دانشگاه ادیان و مذاهب قم و هیئت همراهشان، برای آن‌ها آرزوی توفیق کرد.
*دانشگاه ادیان آماده همکاری برای توسعه زمینه‌های ایجاد وحدت بیشتر است
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب قم در ادامه سفر خود به ارومیه در دیدار با نخبگان سیاسی اهل سنت آذربایجان غربی با تبریک هفته وحدت و ایام میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفرصادق (ع) گفت: این دانشگاه آماده همکاری برای توسعه زمینه‌های ایجاد وحدت بیشتر در جامعه است.
وی اظهار کرد: حل اختلافات در حوزه فرهنگی بدون گفت و گو با یکدیگر انجام نمی‌گیرد و گفتمان را می‌توان گامی بلند در راستای ایجاد وحدت بیشتر در جامعه اسلامی دانست.رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب قم افزود: اهانت به مقدسات دینی مذاهب مختلف حرام است و این امر باید مد نظر پیروان تمامی مذاهب اسلامی باشد.نخبگان سیاسی اهل تسنن آذربایجان غربی در ادامه این دیدار به بیان مشکلات خود پرداختند.
*رژیم صهیونیستی عامل تمام جنایات و ترورها در کشورهای اسلامی است
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب قم همچنین در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قرشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه و آیت الله سید علی اکبر قرشی نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: رژیم صهیونیستی عامل اصلی جنایات و ترورها در کشورهای اسلامی و مسبب تفرقه و تشتت در میان مسلمانان است.
نواب افزود: کشورهای استکباری به ویژه رژیم صهیونیستی با تمام توان در صدد بر هم>زدن وحدت میان مسلمانان و حتی شیعیان هستند که لازم است مسلمانان در مقابل توطئه‌های دشمنان متحد و یکپارچه باشند. رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب قم همچنین با اشاره به تالیفات آیت الله قرشی در طول سالیان متمادی، ادامه داد: عمر پر برکت شما به عنوان سمبلی از معنویت و اقتدار دینی شما بوده و باید به عنوان یادگاری ارزشمند گرامی داشته شود.
نواب اظهار کرد: وجود شهرهای فرهنگی در آذربایجان غربی و علمای بنام و مشهوری همانند آیت الله قرشی می‌تواند زمینه ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و دینی در این استان را فراهم سازد و این استان را به عنوان مرکز اتحاد امت اسلامی معرفی کند.در این دیدار، آیت الله سید علی اکبر قرشی نماینده مردم آذربایجان>غربی در مجلس خبرگان رهبری نیز با قدردانی از حضور رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در استان، بر لزوم همکاری این دانشگاه با مذاهب اسلامی تاکید کرد.
*بصیرت مردم، عامل شکست دشمنان در برهه‌های مختلف است
استاندار آذربایجان غربی گفت: بصیرت مردم ایران اسلامی، عامل اساسی شکست دشمنان در برهه‌های مختلف است.قربانعلی سعادت در دیدار با رییس دانشگاه ادیان و مذاهب قم افزود: امروز نیز، بصیرت مردم ایران در پشتیبانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی ستودنی است.وی اضافه کرد: دولت توجه ویژه‌ای به اقدامات عمرانی در حوزه‌های دینی دارد که امیدواریم این توجه زمینه ساز توسعه عمرانی فضاهای دینی در آذربایجان غربی شود.
وی اظهار کرد: در حال حاضر این فعالیت‌ها با مشکلاتی مواجه است که امیدوار به رفع این مشکلات هستیم.ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب قم نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در آذربایجان غربی گفت: این استان، خدمات ارزنده‌ای در حوزه‌های مختلف دینی انجام داده است و مفاخر زیادی را نیز تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۲ ساعت ۹:۴۷ ق.ظ

دیدگاه


× 6 = هجده