وزارت‌ بهداشت در حال حاضر جزو فعال‌ترین وزارتخانه‌هاست

وزارت‌ بهداشت  در حال حاضر جزو  فعال‌ترین وزارتخانه‌هاست

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت‌های وزارت‌ بهداشت در حوزه سلامت روند خوبی دارد و در حال حاضر وزارت بهداشت و درمان جزو فعال‌ترین وزارتخانه‌ها بوده که اقدامات خوبی انجام شده است.
عابد فتاحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار آراز آذربایجان اظهار داشت: اخیرا اقدامات اجرایی پزشک خانواده کند بوده و پروژه متوقف شده است.
وی ادامه داد: طرح پزشک خانواده نه تنها در آذربایجان غربی بلکه در کل کشور فعلا حالت اجرایی ندارد و نیمه نخست سال ۹۳ نیز این کار اجرایی نخواهد شد.فتاحی به وضعیت حوزه سلامت اشاره و تصریح کرد: با بودجه‌ای که برای حوزه سلامت در نظر گرفته شده و فرمایشات مقام معظم رهبری وارد فاز جدیدی در حوزه سلامت شده و اقدامات خوبی در این راستا انجام می‌شود.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: طرح پزشک خانواده در آینده جزو اولویت‌ها خواهد بود ولی حالت اجرایی آن فعلا میسر نیست.
فتاحی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح پزشک خانواده فراهم نشده، ادامه داد: باید با تامین بودجه کافی، فرهنگ‌سازی‌های لازم و تامین تعداد پزشکانی که طرح را اجرا کنند، زمینه اجرای طرح پزشک خانواده فراهم شود.
وی متذکر شد: طرح پزشک خانواده مدل آینده بخش سلامت کشور بوده و امکان دارد در ۶ ماه سال ۹۳ و یا سال ۹۳ نتوانیم به شکل اجرایی به پزشک خانواده پرداخت کنیم.
فتاحی افزود: باید روی موضوع کار کارشناسی بیشتری شده و فرهنگ‌سازی برای مردم و جامعه پزشکی انجام شود که در زمان اجرا، طرح با شکست مواجهه نشود.وی ارائه دفترچه‌های همگانی برای همه مردم در کشور را از اقدامات موثر عنوان کرد و ابراز داشت: ارائه دفترچه‌های همگانی برای ۶ میلیون نفری که دفترچه ندارند بالاترین مسئله است که فعلا در اولویت قرار دارد.فتاحی ادامه داد: باید نسبت به تولید دارو در کشور گام‌های موثری برداشته شود، سهم مردم از پرداختی‌های سلامت را به حداقل رسانده و قانون‌مند کنیم و مسئله زیرمیزی‌ها از مراکز درمانی کاهش یابد. وی با بیان اینکه بودجه خوبی در حالت کلی برای حوزه سلامت در نظر گرفته شده، متذکر شد: اولویت‌های وزارت‌خانه در حوزه سلامت روند خوبی دارد و در حال حاضر وزارت بهداشت جزو فعال‌ترین وزارت‌خانه‌ها بوده که اقدامات خوبی انجام شده است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۸:۲۰ ق.ظ

دیدگاه


8 × هفت =