سلبریتی هایی که باز هم از مردم عقب افتادند

سلبریتی هایی که باز هم از مردم عقب افتادند

احسان رستمیان
گروه جامعه:ویروس کرونا که به یک بحران جهانی تبدیل شده، این روزها آزمون خوبی برای چهره های سرشناسی است که داعیه مردمی بودن دارند و مدام در بوق و کرنا می کنند که ما زبان مردم هستیم.
بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله، طوفان، آتش فشان و … در همه جای جهان خسارات زیادی را به بار می آورند، این مسئله جدا از این که فاجعه جانی و مالی به بار می آورد، یک اتفاق زیبای انسانی را نیز به دنبال دارد و آن هم همدلی و کمک کردن به یکدیگر است که رنگ، نژاد و ملیت هم نمی شناسد.
در این بین چهره های مشهور هم وارد میدان می شوند تا به خاطر محبوبیت و تعداد هوادارانی که دارند توجه مردم را به سمت مناطق حادثه دیده جلب و آن ها را به کمک کردن و امداد رسانی به مردم آسیب دیده ترغیب کنند؛ این اتفاق اما در کشور ما حواشی قابل توجهی را به وجود آورده است.
البته هستند در این بین افراد و چهره هایی که در واقع به دنبال گرفتن ماهی شهرت از آب گل آلود بلایای طبیعی هستند و اینجای ماجراست که مسایل و معضلاتی را با خود به همراه می آورد و چه بسا این نوع عملکردها، بدبینی های مضاعفی را در بین شهروندان نسبت به کمک رسانی به سیل یا زلزله زدگان ایجاد کند.این روزها که یک ویروس تمام جهان را به چالش سختی کشیده است، هستند هنرمندان و چهره های مشهوری که دغدغه ای فراتر از دغدغه شخصی خودشان دارند و برایشان مهم است که مردمشان چگونه روزهای خود را سپری می کنند، برخی از آنان از سرمایه شخصی خود برای کمک کردن به مردم مایه می گذارند و برخی دیگر از طریق پیج های خود در فضای مجازی سعی می کنند مردم را سرگرم کنند تا قدری در خانه ماندن برایشان راحت‌تر شود و برخی دیگر مانند خواننده ها با برگزاری کنسرت آنلاین و پخش مستقیم آن از طریق لایو اینستاگرامشان در همین مسیر گام برداشتند.
در این میان هستند کسانی هم که در چنین مواقعی هیچ خبری از آن ها نیست، در مواقع سختی و مشقتی که همه گیر است و عده زیادی از مردم را درگیر خود می کند برخی از همین افراد مشهور در پستوی خانه های خود نهان می شوند و تا برگشتان اوضاع بر وفق مرادشان رخ نمایان نمی کنند؛ این دسته از افراد که اسم هنرمند و یا ورزشکار مردمی بودن را یدک می کشند تنها از این زاویه مردمی هستند که به دست همین مردم به این جایگاه رسیده اند.
کمترین کاری که از دست این چهره ها بر می_آید یا کمترین انتظاری که می توان از آنها داشت این است که در کنار مردم باشند، مردم را به آرامش دعوت کنند،امید به ادامه زندگی و گذر از این اوضاع بدهند.
این افرادی که در مواقعی خاص، خوب بلد بودند شماره حساب معرفی کنند و کمک های مردمی جمع آوری کنند الان کجا هستند که با همین روش به مردمی که در مناطق محروم هستند و یا دسترسی کمتری به اقلام بهداشتی دارند امداد رسانی کنند، افرادی که بضاعت مالی کمی دارند و به دلیل شیوع ویروس کرونا مجبور به در خانه ماندن شده اند و حتی تهیه مواد غذایی لازم برای گذران زندگی نیز برایشان بسیار سخت است.
در بین جوانمردان و پهلوانان ایران زمین آن چه مرسوم بوده است، کمک به اهالی درد و آلام بوده است بدون آن که کسی از این موضوع خبردار شده باشد.
این گونه بوده است که نام های بزرگی در تاریخ این سرزمین درخشیدن گرفته و بر تارک جوانمردی و رادمردی درخشیده است. اما آنچه امروز بدان عمل می شود انگار رگه هایی از خودنمایی ماجراست و این که از لابلای دردهای مردم، نامی خوش برای خویش غصب کنند و نهایتا برایشان هم اهمیتی ندارد که فرجام آسیب دیدگان از بلایای طبیعی چه می‌شود.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از راه دانا؛ این روزها حضور حساب شده و در چهارچوب مصالح عمومی کشور از سوی سلبریتی های بی حاشیه می تواند تا حد زیادی تحمل شرایط بحرانی این اتفاق را برای مردم ساده‌تر کند که البته دستگاه های مسئول باید برای این مهم برنامه_ریزی مناسب را انجام دهند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۹ ق.ظ

دیدگاه


+ سه = 4