نماينده ولي‌فقيه در آذربايجان غربي :

سران فتنه مسئول تحریم‌های‌ استکبار علیه جمهوری اسلامی

سران فتنه مسئول تحریم‌های‌ استکبار علیه جمهوری اسلامی

نصیبه نیک‌زاد قوشچی
گروه سیاسی: اینکه دشمنان انقلاب و نظام اسلامی همواره چشم طمع به این مملکت داشته و از هر فرصتی برای سرنگونی آن استفاده می‌کنند، برای همگان ثابت شده است چراکه در طول ۳۵ ساله گذشته انواع و اقسام کودتا، فتنه، جنگ و درگیری و نیز ترور دانشمندان کشورمان را در برنامه‌ خود قرار دادند تا بدین‌ ترتیب کینه عمیق خود را نسبت به اسلام و نظام نشان دهند.
از جمله مهمترین نشانه دشمنی آشکار استکبار جهانی علیه نظام اسلامی، ایجاد فتنه در کوی دانشگاه در سال ۷۸ و پس از آن ایجاد یک فتنه بزرگتر در سال ۸۸ بود در حالی‌که همواره بصیرت و آگاهی ملت ایران و مهمتر از آن پشتیبانی عملی آنان از ولایت فقیه، سبب نجات‌بخشی این کشور از انواع دسیسه‌های شیطانی شده است. از سوی دیگر نتیجه تمامی طمع‌های دشمنان انقلاب به نظام اسلامی همواره ذلالت آنان و بی‌آبرویی بیش از پیش آنان در جهان شده اما با همه این‌ها دشمن هیچ‌گاه بیکار ننشسته‌اند، بنابراین در چنین شرایطی حفظ هوشیاری ملت، بیشتر از هر زمان دیگر ضروری به نظر می‌رسد.گفت‌وگوی پیش رو با حجت الاسلام سیدمهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی در رابطه با حوادث پس از انتخابات ۸۸، نقش نظام سلطه در فتنه، عوامل شکل‌گیری حادثه روز عاشورا ۸۸ و حماسه ۹ دی ملت ایران است.
* با توجه به اینکه ۱۰ سال پس از فتنه ۱۸ تیر ۷۸، فتنه دیگری در خرداد سال ۸۸ آغاز شد، شما ریشه این فتنه جدید را از کجا می‌دانید؟ آیا همان افراد فتنه‌گر مجددا فعال شده بودند و یا جریانات جدیدی وارد ماجرا شدند؟
پس از اینکه انقلاب اسلامی در سال ۵۷ به پیروزی رسید، در ۲۲ بهمن ماه نظام اسلامی تاسیس شد. از آن زمان آمریکا و غرب ‌علیه نظام و انقلاب اسلامی آغاز به فعالیت کردند تا از این راه انقلاب را از بین ببرند و در این زمینه نیز حتی هر آنچه که از دستشان برمی‌آمد دریغ نکردند، اما با لطف پروردگار متعال، انقلاب اسلامی روز به روز مستحکم‌تر شد. بنابراین وقتی آن‌ها دیدند که به صورت سخت نمی‌توانند با انقلاب اسلامی مبارزه کرده و آن را از میان بردارند و از سوی دیگر وقتی دیدند که ایجاد جنگ تحمیلی علیه ایران نیز نتوانست آنان را به اهداف شوم خود برساند، در کل وقتی دیدند هجمه‌های مختلف نتوانست تاثیری در انقلاب داشته باشد، شروع به مبارزه با “انقلاب نرم” علیه نظام کردند تا آن را از درون فرو بپاشند.لذا شاهد بودیم عده‌ای برخی از افراد درون نظام را فعال کرده و حتی بودجه‌های فراوانی توسط دولت آمریکا علیه نظام اسلامی به تصویب رسید، تا جایی که توسط ضدانقلاب و به صورت “نرم” آغاز به یارگیری کردند تا بدین طریق از افرادی که از نظر ایمان و اعتقاد و انقلابی‌بودن، اساس و پایه چندانی نداشتند استفاده کنند، آنان را به‌تدریج به سمت خود کشیده و حتی یک عده را مامور کردند تا بر فکر و اندیشه افراد سست عنصر اثر گذاشته و آنان را مهیای فتنه‌افکنی در جامعه کنند.اینکه فتنه کوی دانشگاه در سال ۷۸ اتفاق افتاد حاصل همان افکار بود چون در آن سال نتوانسته بودند به صورت وسیع کاری را از پیش ببرند، پس از گذشت ۱۰ سال دوباره تلاش کرده و در نهایت فتنه ۸۸ را ایجاد کردند، بنابراین افکار همان افکار بوده و همه آن‌ها از سوی غرب ساماندهی شده بودند.
*در فتنه ۸۸ افراد ریشه‌داری نقش آفرینی کردند، نظر شما در مورد ریزش‌ها و رویش‌های پس از انقلاب اسلامی چیست؟
مسئله ریزش‌ها و رویش‌ها در تمامی انقلاب‌ها و حرکت‌ها و در تمامی طول تاریخ وجود داشته است. برای مثال در آن زمان برخی‌ حتی پیامبر بزرگوار اسلام(ص) را ندیده بودند اما با رویش خود فدایی مکتب و دین ایشان شدند، پس انقلاب اسلامی هم همین گونه بود یعنی یک عده افراد پس از امام راحل(ره) و پس از به رهبری رسیدن آیت‌الله‌ خامنه‌ای، ریزش کردند تا ناخالصی‌ خود را نشان دهند. از سوی دیگر یک عده هم بودند که در آن زمان، امام خمینی (ره) را ندیده و حتی ایشان را درک نکرده بودند اما هم‌اکنون طرفدار امام (ره) و نظام هستند بنابراین این ریزش‌ها و رویش‌ها همواره وجود دارند.
*به‌نظر شما اگر امام خمینی(ره) در سال ۸۸ در قید حیات بودند، با حوادث پس از انتخابات و درخواست‌هایی مانند ابطال آن چه برخوردی می‌کردند؟
به گمان من روش امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی همسو و هم جهت است یعنی اگر امام خمینی(ره) در آن زمان زنده بودند، همانند ولایت فقیه زیر بار این بدعت‌ها و ادعاهای دروغ فتنه‌گران مبنی بر تقلب در انتخابات نرفته و در مقابل آنان مقاومت می‌کردند. البته در زمان امام خمینی(ره) نیز مشابه این اتفاق رخ داد چراکه در زمان ایشان جریان بنی‌صدر و بازرگان و ایجاد اغتشاش در ایران توسط آن‌ها پیش آمد اما بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران با قدرت در مقابل آن‌ها ایستادگی کردند و حتی نحوه برخورد امام راحل(ره) با بنی‌صدر نیز این مسئله را نشان داد.نحوه برخورد امام خمینی(ره) با بنی‌صدر به شکل محکم، قدرتمند و قاطعانه بود تا جایی که بنی‌صدر مجبور شد به صورت پنهانی و با لباس زنانه پای به فرار بگذارد بنابراین اگر امام خمینی(ره) نیز در زمان فتنه سال ۸۸ در قید حیات بودند، یقینا همانند رهبر معظم انقلاب اسلامی با فتنه‌گران برخورد می‌کردند.
*به نظر شما رهبر معظم انقلاب چگونه با بدعت‌ها و دیکتاتوری‌ها مقابله کردند؟
در این باره بزرگترین تدبیری که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی صورت گرفت این بود که اجازه ندادند با سران فتنه به صورت خشن برخورد شده و صدمه‌ای به آنان وارد شود و حتی ایشان فضا را به گونه‌ای ایجاد کردند که در جامعه فضای روشنگری ایجاد شده و ملت به طور کامل متوجه مسائل شوند.در واقع آن‌ها به دست خود ملت ایران از بین رفته و شکستند یعنی وقتی مردم احساس کردند که فتنه‌گران به مملکت خیانت کرده و با دشمنان نظام جمهوری اسلامی و انقلاب هم‌دست هستند، خود آنها را طرد کردند. در حقیقت رهبر معظم انقلاب اسلامی در جریان فتنه ۸۸ دو مسئله بسیار مهم را انجام دادند اولا اینکه در مقابل آنها با قدرت هر چه تمامتر ایستادگی کرده و به خواسته‌های نامشروع آنها تن نداند. دومین مسئله این بود که به مردم بصیرت داده تا جایی که اجازه ندادند فتنه‌گران به عنوان رهبر و »لیدر« مظلوم نمایی کرده و حتی خود را »لیدر« جریان‌های مردمی قرار دهند.
در این باره ایشان این مسئله را اینگونه تدبیر کردند که با روشنگری، آن‌ها خود ساقط شدند چون اگر سران فتنه در آن زمان دستگیر و محاکمه می‌شدند، مردم گمان می‌کردند که آن‌ها مظلوم هستند در حالی که ولایت فقیه اجازه دادند که با روشنگری خویش، مردم بصیرت یافته تا در نهایت در ۹ دی به خیابان‌ها بریزند و حماسه خلق کنند.
* نظر شما در مورد بازگشت عناصر و فعالان فتنه به جایگاه‌های دولتی چیست؟
رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از این هم فرمودند که ۹ دی و بحث فتنه، خط قرمز نظام هستند پس هم اکنون نیز همان “خط فکر” باقی است، درست است که در ۹ دی مردم به صحنه آمدند و با مشت محکم دشمن را از صحنه خارج کردند، اما همان طرز تفکر همچنان باقی است چون طرز تفکر در هر جامعه‌ای به سختی از بین می‌رود. مسئولان و به ویژه دولتمردان باید دقت کافی داشته باشند که این گونه افراد را به مشاغل کلیدی راه ندهند چون آنان زخم‌خوردگانی هستند که از هر فرصتی برای ضربه زدن به نظام استفاده کرده و هیچ گاه ناامید نمی‌شوند.بنابراین دولتمردان باید کاملا به این قضیه توجه داشته و فریب سخنان نرم دشمن را نخورند.
افرادی که در فتنه ۸۸ دخالت داشتند حتی پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه دست بردار نبوده و به فتنه‌گری خود ادامه دادند، بنابراین کسانی که در فتنه نقش داشتند هیچ گاه نباید در مشاغل دولتی حاضر شوند چون آن‌ها به امام راحل(ره) و نظام پشت پا زده و به‌طور عملی نشان دادند که امام(ره) و انقلاب را قبول ندارند.متاسفانه آنان در جریان فتنه ۸۸ عکس امام خمینی(ره) را به آتش کشیده و به ایشان جسارت کردند و از سوی دیگر به ولایت فقیه نیز در این جریان توهین شد پس آیا این مسئله امکان‌پذیر است، کسی که اجازه داده عکس امام(ره) سوزانده شود در نظام جمهوری اسلامی ‌ سمتی را بپذیرد؟
* در حال حاضر برخی معتقدند که سران فتنه باید از حصر خانگی خارج شوند ، نظر جنابعالی در این زمینه چیست؟
در این باره دو مسئله وجود دارد یکی اینکه قضاوت مسائل شرعی بر عهده قاضی و قوه قضائیه است اما اگر بخواهیم خارج از آن حیطه نظر بدهیم به نظر بنده، آزاد کردن سران فتنه از حصر خانگی صحیح نیست چراکه آن‌ها حتی اگر به این نتیجه برسند که حرکتشان صحیح نبوده است ولی درعین حال به نظام جمهوری اسلامی صدمه وارد کردند.حرکت فتنه‌گران حتی سبب طمع‌ورزی دشمن نسبت به نظام و انقلاب اسلامی شد، حتی مسئولیت سنگین تمامی این تحریم‌ها و فشارهایی که هم‌اینک مردم مظلوم ایران متحمل می‌شوند، همه بر عهده سران فتنه است چون اگر آن‌ها دست به فتنه نمی‌زدند آمریکا و غرب در مقابل ایران شکست می‌خوردند، پس این فشارها که به ملت تحمیل شد حاصل عمل زشت و اشتباه آن بود.
*چه دلایلی سبب شد پس از انتخابات ‌۸۸ ‌برخی ‌مردم که در خیابان‌ها تجمع کرده بودند، پس از مدتی به خیل عظیم شرکت‌کنندگان در راهپیمایی ۹ دی بپیوندند؟
این همان نتیجه بصیرتی بود که رهبر معظم انقلاب ‌در خطبه‌های خویش بیان فرمودند و وقتی مردم دیدند که خواسته فتنه‌گران صحیح نیست و آن‌ها به خاطر مطامع دنیوی این تهمت بزرگ یعنی بحث تقلب در انتخابات را مطرح کرده‌اند، با بصیرت خویش صف خود را از آن‌ها جدا کرده و به صف ۹ دی پیوستند.
*حادثه عاشورای ۸۸ چگونه رخ داد و چه نقشی در به وجود آوردن حماسه ۹ دی و برچیدن آشوب‌ها داشت؟
در روایت اسلامی آمده است که “امام حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است” در جریان فتنه ۸۸ نیز عنایت ‌سیدالشهدا(ع) و چراغ هدایت بودن ایشان، علت اصلی روشنگری بسیاری از ملت ایران بود چون وقتی که فتنه‌گران شروع به توهین به پرچم حسینی و مراسم عزای ایشان کرده و حتی به مساجد حمله کردند، مردم فهمیدند که کارهای آن‌ها به خاطر دین نیست بلکه تنها به خاطر هوی نفس و تحریک ضد انقلاب و غرب دست به فتنه و آشوب زده‌اند.بنابراین کاملا برای مردم مشخص شد تا بزرگترین عامل پس از روشنگری رهبر معظم انقلاب اسلامی، جریان و مسئله عاشورا باشد که با آن برخورد کردند چون ملت مسلمان ایران نمی‌توانند از ‌ابا عبدالله الحسین(ع) بگذرند پس در نهایت کاملا برای ملت روشن شد که فتنه‌گران به چیزی اعتقاد نداشته و حتی حاضرند امام حسین(ع) را نیز به خطر رسیدن به مطامع دنیوی خود هزینه کنند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۶:۲۶ ق.ظ

دیدگاه


هفت + 7 =