معاون سياسي امنيتي استاندار:

سرانه ورزشی ارومیه باید به استاندارد کشوری برسد

سرانه ورزشی ارومیه باید به استاندارد کشوری برسد

گروه خبر: معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان ‌غربی گفت: باید سرانه ورزشی ارومیه را به استاندارد کشوری برسانیم. مصطفوی درسومین جلسه شورای ورزش همگانی که در استانداری آذربایجان غربی برگزار شد افزود: با توجه به شرایط ویژه استان توجه به دیپلماسی ورزشی با کشورهای همسایه برای توسعه همه جانبه ورزش استان و کشور توجه ویژه ای شود.
وی با تاکید بر احداث خانه های ورزش روستایی درسراسر استان اظهار کرد: تعداد خانه_های ورزش روستایی دراستان در راستای مبارزه با آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد باید افزایش یابد. معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ب اتاکید بر تاسیس باشگاه های ورزشی خصوصی دراستان اظهار کرد: در برخی باشگاه ها شاهد استفاده نادرست وبی رویه از مکمل های دارویی هستیم که باید برخورد جدی انجام شود. وی ادامه داد: قهرمانان ورزشی هر شهرستان شناسایی و برای اشتغال آنها اقداماتی انجام شود.
معاون سیاسی امنیتی واجتماعی استاندارآذربایجان ‌غربی افزود: با مطالعات و برنامه ریزی لازم باید سرانه ورزشی ارومیه را به استاندارد کشوری و جهانی برسانیم. مصطفوی بااشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: همه دستگاه های اجرایی استان مردم را درجریان دستاورد های چهل ساله خود قرار دهند.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: سهم بانوان از امکانات ورزشی استان بسیار کم است. شهلا تاجفر نیز در این جلسه افزود: امکانات ورزشی بانوان استان در مقایسه با امکانات ورزشی که دراختیار آقایان قرارگرفته، بسیار محدود است. تاجفر بااشاره به اینکه در قانون برنامه ششم توسعه آمده باید ۲۷ صدم درصد از مالیات ارزش افزوده استان به ورزش بانوان اختصاص یابد؛ خاطرنشان کرد: متاسفانه تا به امروز سهم بانوان ازاین اعتبار ناچیز بوده،‌ لذا باید برای ایجاد نشاط در بین بانوان نگاه ویژه ای به توسعه امکانات ورزشی بانوان داشت. مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی باتاکید بر اینکه بانوان استان به ویژه در مرکز استان دسترسی کمتری به سالن های ورزشی دارند تصریح کرد: بانوان استان بویژه بانوان شاغل در برخورداری از استخرها و سالن های ورزشی بامشکل مواجه هستند. تاجفر اظهارکرد: جامعه سالم در گرو خانواده سالم وخانواده سالم درگرو وجود مادران سالم است باید برای داشتن خانواده سالم برای ورزش بانوان هزینه کرد. وی باتاکید براینکه ورزشکاران معلولان استان بامشکلات عدیده ای مواجه هستند تاکید کرد: امکانات ورزشی بانوان معلول استان بسیار محدود است بنابراین در این حوزه نیازمند نگاه ویژه توسط بخش خصوصی و دولتی هستیم. تاجفر باشاره به اینکه دختران نوجوان ما دارای استعداد های بالای ورزشی هستند؛ادامه داد: برای رشد استعداد های دختران نوجوان و رفع مشکلات عدیده بین دانش آموزان دختر استان باید نگاه ویژه به ورزش درسطح مدارس داشته باشیم.
همچنین مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان_غربی گفت: ۱۲ ‌پروژه عمرانی ‌درحوزه ورزش دهه فجر امسال در استان به بهره_برداری می رسد.
عبدالله چمن گلی در این جلسه افزود: در دهه فجر امسال در حوزه عمرانی ۱۲ پروژه ورزشی در استان افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.
چمن گلی بااشاره به اینکه بزرگترین معضل ورزشی کشور ما نداشتن اخلاق ورزشی است تصریح کرد: باید به آموزش و اخلاق ورزشی توجه جدی شود چرا که برای داشتن ورزش قهرمانی به این دو مورد نیاز جدی داریم. وی ‌باتاکید بر اینکه درحوزه آموزش در کشور کم کاری شده است خاطرنشان کرد: اداره کل ورزش استان این آسیب را شناسایی کرده و درسال جاری کلاس های آموزشی باحضور کارشناسان ورزشی کشور برای تمامی مربیان ورزشی استان برگزار کرده است. مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی با بیان اینکه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هیچ پروزه راکد ورزشی در استان وجود ندارد اظهار کرد: تمامی پروژه_های ورزشی استان با وجود مشکلات مالی همچنان در حال انجام هستند. وی ادامه داد: ‌سالن ورزشی آکادمیک والیبال ارومیه با۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی فروردین سال ۹۸ افتتاح خواهد شد.
چمن گلی با اشاره به اینکه در سال های گذشته ورزش های همچون کشتی،،‌بوکس و کاراته در استان جایگاهی نداشتند تاکید کرد: خوشبختانه بااقدامات انجام شده پیشرفت های چشمگیری در حوزه ورزش های انفرادی،گروهی،‌ بانوان و همگانی آذربایجان_غربی انجام شده و درحال حاضر کاراته استان درجایگاه برتر کشوری بوده و چند کشتی گیر استان به تیم ملی دعوت شده اند.
وی ادامه داد:‌استادیوم سلماس، سالن های ۵ هزار نفری بوکان،‌ خوی،‌ مهاباد، چالدران و پیرانشهر و سالن تیراندازی مهاباد سال آینده افتتاح خواهند شد. چمن گلی بااشاره به اینکه امکانات ورزشی استان قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست اظهار کرد: قبل از انقلاب تنها۳۰ سالن ورزشی در استان فعال بود که اکنون به ۳۹۳ سالن ورزشی رسیده است. همچنین مدیرکل امور شهری استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: شهرداران با جمعیت ۲۰۰ هزار نفر با مصوبه جدید موظف هستند سازمان فرهنگی ورزشی ایجاد کنند و بقیه شهرداری ها هم باید واحد فرهنگی و ورزشی دایر کنند.
سیف الله مطلبی اظهارداشت: سال آینده اعتبارات خوبی در شهرداری ها برای ترویج ورزش به خصوص ورزش همگانی در نظرگرفته شده و از شهرداران می خواهیم این امر را مورد توجه قرار دهند.
وی اضافه کرد: یکی از چالش های اصلی در حوزه ورزش نبود اشتغال قهرمانان ملی سطح استان است که این موضوع نیز باید در دستور کار شورا قرار گرفته و چاره اندیشی شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این نشست افزود: اتفاقات خوبی در حوزه ورزش دانش آموزی استان در حال اجراست و درحال حاضر در اکثر مدارس ورزش صبحگاهی انجام می_گیرد.ولی حسینی اظهارداشت: ۱۷ بهمن جاری اجلاس مشترک هیئت های ورزشی و انجمن های ورزشی برگزار می شود و تفاهم نامه مشترکی بین این اداره و اداره کل ورزش و جوانان امضا می شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به بزرگداشت ایام الله دهه فجر عنوان کرد: به مناسبت دهه چهلم انقلاب همایش پیاده روی دانش آموزی در سطح استان برگزار می شود.
قائم مقام شهرداری ارومیه نیز در این جلسه گفت: امسال مجموعه مدیریت شهری ارومیه حدود ۲۰۰ میلیارد ریال برای ورزش همگانی و قهرمانی هزینه کرده است.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایسنا، علیرضا عدل دوست افزود: سال آینده از بودجه ۱۶ میلیارد ریالی سازمان فرهنگی ورزشی ارومیه بیش از ۷۰ درصد به بخش ورزش همگانی و ارتقای شاخص های سلامت حوزه ورزش شهر هزینه می شود.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۹:۲۵ ق.ظ

دیدگاه


هفت + = 14