امام جمعه ارومیه عنوان کرد

روز قدس روز همبستگی مسلمانان

روز قدس روز همبستگی مسلمانان

آرازآذربایجان- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مبارزه با ظالم دستور خداوند بوده و وظیفه هر مسلمانی است که به مظلوم کمک کند.
به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه ارومیه با قدردانی از شرکت پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس امسال اظهارداشت: مبارزه با ظالم دستور خداوند بوده و وظیفه هر مسلمانی است که به مظلوم کمک کند تا از شر ظالم رها یابد و کسی که ندا مظلوم را بشنود و به یاری او نرود مسلمان نیست و این امر وظیفه است.

وی با بیان اینکه ملت ایران ندای مقام معظم رهبری در روز قدس را لبیک گفتند، که از مردم همیشه در صحنه تشکر می‌کنم افزود: روز قدس روز همبستگی با ملت مظلوم فلسطین و اظهار انزجار از اقدامات رژیم صهیونیستی است.

حجت الاسلام قریشی به سخنان مقام معظم رهبری در مراسم سالروز ارتحال امام خمینی (ره) افزود: مقام معظم رهبری در سالگرد رحلت امام خمینی (ره) فرموده‌اند که امام راحل همیشه به مردم و مسئولین تأکید کردند با هم دلی با یکدیگر برای حمایت مظلومین تلاش کنند.

وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) در مواقع اضطراری و دشوار هیجان‌زده عمل نمی‌کردند و با اولویت‌ها عمل می‌کردند و هیچ موقع به دشمن اعتماد نمی‌کردند و در مقابل دشمنان ایستادگی می‌کردند و تسلیم نمی‌شدند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: این امر خداوند است مسلمانان در مقابل دشمنان باوجود قدرت دشمنان هیچ‌وقت شکست نمی‌خورند که امام خمینی و مقام معظم رهبری به این اعتقاد داشتند.

حجت الاسلام قریشی در ادامه گفت: یکی از این نمونه‌ها، تکفیری‌های داعشی بودند که تمام جهان در پشت آن‌ها بود و از آن‌ها حمایت می‌کرد در مقابل مسلمانان شکست خورد.

امام جمعه ارومیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حضرت علی (ع) در مقابل دشمنان سرسخت و شجاع بودند ولی روح ایشان بسیار لطیف بود که این لطافت در رفتار ایشان نیز جلوه می‌کرد.

وی ادامه داد: حضرت علی (ع) در اداره مملکت اسلامی مدیریت بسیاری داشتند و ایشان عادل و بزرگوار بودند و در مقابل ضعفا و ایتام بسیار مهربان بودند.

حجت الاسلام قریشی اظهارداشت: دشمنان حضرت علی ۶۰ سال با ایشان دشمنی را نشان دادند و در همه مواقع در خصوص ایشان دروغ گفتند تا بتوانند مقام ایشان را کمرنگ‌تر کنند و ایشان با داشتن قدرت، مظلوم بودند.

نوشته شده توسط admin در جمعه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲:۳۰ ب.ظ

دیدگاه


− 5 = دو