زمان بندی برنامه های احیای دریاچه ارومیه اعلام شود

زمان بندی برنامه های احیای دریاچه ارومیه اعلام شود

گروه خبر: نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: در موضوع دریاچه ارومیه فعالیت تبلیغاتی کافی است و کارها برای احیای دریاچه ارومیه را آغاز و برنامه های زمان بندی مشخص برای اجرای آن اعلام شود.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از ایرنا، محمد حسین فرهنگی در نطق میان دستور جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با تبریک روز خبرنگار خواستار حمایت بیشتر از بخش فرهنگی و خبرنگاران در کشور شد.
وی در ادامه گفت: جهان شاهد جنایات رژیم صهیونیستی است و بی تفاوتی نهادهای بین‌المللی به این جنایات وحشیانه و حمایت برخی کشورهای مدعی از جانیان جای تأسف دارد.
نماینده مردم تبریز در مجلس افزود: در حوزه های مختلف شاهد تبدیل توجیه ناتوانی‌ها به فرهنگ عمومی تقلیل گرایی هستیم، شناسایی سوژه و نسبت دادن ناکارآمدی‌های اقتصادی به تحریم‌ها و آمریکا و یا جهت دادن همه مشکلات به سوی مسایل اقتصادی حاکی از آن است که تقلیل گرایی وجود دارد.
وی با بیان اینکه نسبت دادن تمامی مشکلات به مسائل اقتصادی ناشی از تقلیل گرایی است، افزود: اگر رهبر معظم انقلاب کارشناسانه می‌گوید اقتصاد و فرهنگ در کنار مدیریت جهادی، لازمه آن پرهیز از تقلیل گرایی است.
فرهنگی افزود: به عنوان مثال وزارت ورزش و جوانان تبدیل به وزارت ورزش و نهایتا برای جوانان آن هم عمدتا در حد قهرمانی مسابقه ای شده است و مسائل گروه های مختلف سنی پیگیری نمی‌شود. ورزش باید برای همگان باشد و این در حالی است که ورزش میان سالان و بالاتر مورد غفلت واقع شده است.
این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: در حوزه جوانان نیز موضوعات مهمی مانند بار تکفل، افزایش سن ازدواج، بالا بودن نرخ طلاق، بالا بودن سربار جمعیتی از موضوعات مهم کشور است.
فرهنگی گفت: بار تکفل در ایران ۳٫۷ دهم است یعنی هر یک نفر ۳٫۷ نفر را اداره می‌کند. این در حالی است که در شرایط مناسب بار تکفل ۲٫۶ دهم است یعنی حدود ۳۰ درصد جمعیت کشور که باید جمعیت فعال باشند سرباران جمعیتی هستند به خانواده‌ها فشارهای اقتصادی و فرهنگی وارد می‌کنند. عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: در موضوعات اقتصادی، ناکارآمد شورای عالی رقابت در نرخ گذاری حوزه های مختلف از جمله کالای پرتقاضای خودرو کاملا آشکار است که این موضوع باعث نابسامانی، اختصاصی سازی و انحصار می‌شود و دلیل آن تقلیل‌گرایی است.
وی یادآور شد: در کنار اقدامات ارزشمند دولت مانند کنترل نقدینگی و تثبیت نرخ ارز، شاهد بی توجهی نظام بانکی به سپرده گذاری قرض‌الحسنه و کاهش شدید آن هستیم که این موضوع باعث شده نقدینگی مردم به سمت بهره خواری هدایت شود و حمایت از اقشار آسیب پذیر و تهیه منابع مالی وام ازدواج، تولید و کارآفرینی با مشکل روبرو شده است.
فرهنگی با بیان اینکه تقلیل گرایی زمینه ساز تعادل ناقص بین سازمان‌ها و نهادهای مختلف است، گفت: باید به موضوعاتی مانند رانت خواری، پول‌شویی در اقتصاد و انتصابات نادرست رسیدگی شود. نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: در حوزه امنیت ملی محدود کردن تهدیدها و عمده کردن موضوعاتی مانند تفکیک جنسیتی یکی از مؤلفه های تهاجم خاموش و از مصادیق جنگ نرم است. دشمن آگاهانه و عامدانه و برخی مسئولان کشور بر اساس منش تقلیل‌گرایی با آنان هم‌نوایی می‌کنند.
وی با بیان اینکه باید حقوق ملت ایران در برابر سیاست‌های منطقه ای و جهانی و تنش زدایی باید محور و اصل قرار گیرد، گفت:
امام خمینی (ره) فرمودند که مردم در رأس امور هستند؛ آیا عملا چنین است؟ آیا مسوولان خدمت‌گزار مردم اند یا خادمان دهک‌های بالای جمعیتی که ۷۰ درصد دارایی‌های کشور در اختیار آن‌ها است.
فرهنگی یادآور شد: امام خمینی (ره) فرمودند باید به محرومان، کوخ نشینان، عشایر، بی سرپرستان و طبقات متوسط جامعه توجه شود؛ آیا اطلاع دارید افزایش آمار خانواده های ناقص یعنی خانواده‌هایی که یکی از والدین به دلیل کار، تحصیل، طلاق، آسیب اجتماعی و گرفتاری در ندامتگاه در خانواده حضور ندارند چه آسیب‌هایی به امنیت روانی و اقتصاد مردم زده است؟ به طور کلی غفلت از اولویت‌های جامعه از آثار تقلیل گرایی می‌باشد.
وی در ادامه گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارتخانه های تولیدی دیگر باید اجرای کامل تبصره ۲۱ قانون بودجه امسال را پیگیری کنند، حمایت از تولید و بیکاران متقاضی کار دو رکن اساسی بودجه سال ۹۳ در این تبصره است.
نماینده مردم تبریز در مجلس افزود: دولت محترم به جای اجرای قانون ادامه روش ناکارآمد توزیع سبد کالا از همان منبع و محل را دنبال می‌کند. چرا به تامین درآمد پیش بینی شده در این تبصره اقدام نمی‌شود و اگر حاصل می‌گردد چرا قانون اجرا نمی‌شود. آیا قانون برای اجرا کردن نیست؟
فرهنگی گفت: قانون به صراحت تکلیف استخدام کارگزاران مخابراتی را روشن کرده، بنابراین دولت و وزارت ارتباطات اجازه تعلل بیش از این در اجرای این مهم را ندهند.
وی ادامه داد: دستگاه های اجرایی و صندوق‌های بازنشستگی از یک طرف و بنیاد شهید و ایثارگران از طرف دیگر با تفسیرهای اشتباه از قانون برای درمان ایثارگران مشکل ایجاد کرده‌اند که دولت باید به این موضوع رسیدگی کند.این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مانع از اقدامات تفرقه‌افکنانه توسط گروه های مرتبط با وزارتخانه شود. اخیراً نمایش موهونی در تهران به اجرا درآمده که امیدوارم تاکنون متوقف شده باشد. نباید فراموش کرد تمامی توفیقات کشور مرهون تمامی اقوام این کشور است. بنابراین گروه های ذکر شده بروند خودشان را مسخره کنند.نماینده مردم تبریز در مجلس یادآور شد: در موضوع دریاچه ارومیه فعالیت تبلیغاتی کافی است بنابراین باید به درخواست نمایندگان مبنی بر استفاده از ظرفیت اصل ۱۳۷ قانون اساسی توجه شود و کارها برای احیای دریاچه آغاز و کارهای اجرایی با زمان بندی مشخص اعلام شود.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۵:۰۹ ق.ظ

دیدگاه


1 × دو =