نماينده مردم ماکو در مجلس:

رفع مشکلات معیشت مرزنشینان نیازمند تدبیر ویژه دولت است

رفع مشکلات معیشت مرزنشینان نیازمند تدبیر ویژه دولت است

گروه خبر: نماینده مردم ماکو شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی گفت:‌مردم در نقاط مرزی ماکو دچار مشکل معیشتی هستند و برای رفع مشکلات آنان باید چاره و تدبیری ویژه اندیشید.
به گزارش آرازآذربایجان ،عین اله شریف پور نماینده مردم ماکو شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی در نشست وزیر اقتصاد و دارایی با مدیران منطقه آزاد ماکو افزود: بیکاری و نبود بستر مناسب برای اشتغال در مناطق مرزنشین موجب رشد فزاینده تعداد کولبران شده است. نماینده مردم ماکو شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی از وزیر اقتصاد و دارایی خواست تا با حمایت از مرزنشینان در راستای کاهش فشار مضاعف نقش ایفا کند.شریف پور افزایش عوارض خروج از کشور را مقوله مهم در کاهش سطح درآمد مرزنشینان یاد کرد و افزود: نتیجه این اقدام در مرز‌ها و مخصوصا در منطقه آزاد ماکو به تعطیلی یا نیمه تعطیلی کشاندن بازارچه‌های مرزی است که در وهله اول اشتغال مردم را مورد ضربه قرار داده است.
فرماندار شهرستان ماکو نیز در این نشست خواستار رفع مشکلات موجود در مرز بازرگان شد و گفت: گمرک برای تامین امنیت در داخل گمرک و کنترل قاچاق سوخت تصمیمات جدی‌تر اتخاذ کند. حسین عباسی تصریح کرد:‌بی نظمی و برخی سو استفاده سودجویان در گمرک مشکلاتی برای رانندگان ایجاد کرده که نیاز به رسیدگی بیش از پیش است. همچنین نایب رئیس کمسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه سال ۹۹ بدون پول نفت بسته خواهد شد. جهانبخش محبی نیا نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی در آیین بهره برداری از گازرسانی به ۴ روستای بخش مرکزی میاندوآب گفت: عملکرد دولت در زمینه گازرسانی در روستا‌های کشور چشمگیر بوده است. ا
و با اشاره به اینکه ۹۳ درصد مردم میاندوآب از نعمت گاز شهری بهره‌مند هستند گفت: دولت تدبیر و امید کار‌هایی را که در زمینه گازرسانی متوقف شده بود دوباره به چرخه اجرا برگردانده است. نایب رئیس کمسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نباید چشم امیدی به پول نفت داشت گفت: بودجه سال ۹۹ بودجه‌ای خواهد بود که اثری از پول نفت در آن دیده نخواهد شد.محبی نیا با اشاره به وضعیت نامناسب محصولات کشاورزی گفت:سیاست‌های غلط موجب شده است برخی محصولات روی دست کشاورزان بماند ،که حتماباید مورد توجه قرار بگیرد.در چهارمین روز هفته دولت با حضور نماینده مجلس و مسئولان شهرستان ۵ طرح آبیاری نوین به صورت همزمان در روستا‌های گوگجلو، حسن کندی، ابراهیم آباد، گل سلیمان آباد، اوچ تپه، قره قوزلو و قره سقال به بهره برداری رسید و ۲ سایت گلخانه‌ای در روستا‌های فیروز آباد و چلیک افتتاح شد. پروژه گاز رسانی به روستا‌های تپه رش، حیران، قلعه بزرگ و کوچک و همچنین شبکه گذاری و ساخت ایستگگاه تقلیل فشار گاز در روستا‌های سوغانچی، جعفر آباد، آغبلاغ، خانکندی و گاومیش گلی به طور همزمان به بهره برداری رسید.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۶ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۲ ق.ظ

دیدگاه


هفت + 6 =