مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی:

رسانه‌ها یاری گر حفاظت زیست محیطی باشند

رسانه‌ها یاری گر حفاظت زیست محیطی باشند

آراز آذربایجان ، رییس سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: اصحاب رسانه با حساسیت در موضوعات زیست محیطی، در حفاظت محیط زیست چشم و گوش ما و یاری‌گر متولیان باشند.
سعید شهند با بیان اینکه سامان حفاظت از محیط زیست یکی از دستگاه‌های مطالبه گر در حفاظت از محیط زیست است، اظهار کرد: در همین راستا تقویت سمن‌های حافظ محیط زیست می‌تواند کمک شایانی به پیشبرد اهداف سازمانی داشته باشد.
وی خشکسالی رخ داده در منطقه و بروز ریزگردها را یکی از مشکلات اصللی زیست محیطی عنوان کرد و افزود: خشکسالی در منطقه سبب شده تا تراز و وسعت دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته باشد که تداوم این وضعیت نگران کننده خواهد بود.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی با بیان اینکه کاهش ارتفاع آب دریاچه ارومیه سبب بروز مشکل در تردد محیط بانان بین جزایر دریاچه شده است، گفت: وضعیت به گونه‌ای شده که مسیر ۹۰ دقیقه‌ای بین جزایر دریاچه ارومیه در ۶ ساعت طی می‌شود.
وی ادامه داد: خوشبختانه با تلاش شبانه روزی محیط بانان منابع علوفه و آبی جزایر دریاچه ارومیه برای انواع جانداران تامین است و هیچ مشکلی در این رابطه وجود ندارد.
شهند از جذب ۱۸ محیط بان جدید در سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی خبرداد و اضافه کرد: از این تعداد ۶ محیط بان مختص دریاچه ارومیه هستند.
وی همچنین به سفر قریب الوقوع سفیر ژاپن برای بازدید از دریاچه ارومیه اشاره کرد و یادآور شد: طرح‌های احیای دریاچه ارومیه در این بازدید مورد آنالیز قرار خواهند گرفت.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی و هیات همراه به مناسبت سالگرد جانباختن دو خبرنگار حادثه رانندگی واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران حوزه محیط زیست در نقده در ایرنا مرکز ارومیه حضور یافت و با نثار دسته گل و قرائت فاتحه، یاد و خاطره خبرنگار فقید ایرنا در این حادثه «ریحانه یاسینی» را گرامی داشتند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۰۲ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۲:۳۹ ب.ظ

دیدگاه


+ چهار = 7