جاده‌های نامناسب میراث جهانی تخت سلیمان تکاب را ناشناخته کرده است

جاده‌های نامناسب میراث جهانی تخت سلیمان تکاب را ناشناخته کرده است

آرازآذربایجان-مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: جاده‌های ارتباطی شاهین‌دژ به تکاب و سه‌راه پهلوان به سمت تخت سلیمان نامناسب بوده و سبب ناشناخته ماندن این میراث جهانی شده است.
جلیل جباری ، با اشاره به وضعیت جاده‌های ارتباطی جنوب استان و تبعات آن در کاهش توریست و گردشگر اظهار داشت: جاده‌های ارتباطی شاهین‌دژ به تکاب و سه راه پهلوان به سمت تخت سلیمان و ادامه این مسیر تا زنجان نامناسب بوده و بارها مکاتبات لازم با اداره راه و شهرسازی بخاطر نبود راه ارتباطی مناسب به تخت سلیمان به عنوان یک محوطه باستانی و میراث جهانی انجام‌گرفته است.
وی افزود: بازسازی، مرمت‌های اضطراری و حفاظت از بناهای تاریخی بالغ‌بر۱۲۰ مکان از سال۱۳۹۶ شروع‌شده و نسبت به سال ۱۳۹۵ سه برابر شده است.
جباری گفت: در هر شهرستان مرمت ۲ الی ۳ بنای تاریخی در حال اجرا است و از شمال تا جنوب استان در حال انجام کارهای عملیاتی هستیم اما از لحاظ عملیاتی هنوز به پروژه‌های سال ۱۳۹۷ ورود پیدا نکرده‌ایم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: از جمله کارهایی که برای افزایش گردشگر در تکاب انجام خواهد شد احداث کافی‌شاپ، سرویس‌های بهداشتی و عرضه غرفه‌های صنایع‌دستی است و یکی از مهم‌ترین بازسازی‌های که انجام خواهد شد بازسازی مجتمع آب گرم درمانی احمدآباد تخت سلیمان در تکاب است.
جباری گفت: از جمله مهم‌ترین کارهایی که در تکاب با مشارکت اداره میراث فرهنگی انجام خواهد شد احداث هتل برای افزایش ظرفیت گردشگری است و مجوز فعالیت برای ۵ بوم گردی داده‌شده است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۹:۱۱ ق.ظ

دیدگاه


8 − دو =