سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی:

رسانه‌ها برای جلوگیری از شیوع مجدد کرونا آگاه‌سازی کنند

رسانه‌ها برای جلوگیری از شیوع مجدد کرونا آگاه‌سازی کنند

آراز آذربایجان،سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی گفت: رسانه‌ها برای جلوگیری از شیوع مجدد کرونا در استان باید آگاه‌سازی کرده و اطلاع رسانی های لازم را در این خصوص انجام دهند.
رضا ابراهیمی عصر چهارشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی آذربایجان غربی افزود: در بحث کرونا مقداری سهل انگاری شد و رعایت پروتکل‌ها به پایین آرین سطح رسید که با توجه به شیوع مجدد این بیماری باید دوباره جدی گرفته شود.
وی با تاکید بر آگاه سازی مردم برای بازگشت حجاج از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از رسانه‌ها خواست در این زمینه نسبت به آموزش و اطلاع رسانی موارد بهداشتی اقدام کنند.
ابراهیمی با بیان اینکه متاسفانه عادی انگاری در زمینه بیماری کرونا در سطح جامعه رواج پیدا کرده است، گفت: متاسفانه در شرف ورود به پیک جدید کرونا هستیم و در صورت جدی نگرفتن با مشکلات بزرگی روبرو خواهیم شد.
وی با تاکید بر اطلاع رسانی و آگاه سازی موارد مربوط به کرونا از رسانه ها خواست در این زمینه نسبت به اقناع سازی مردم برای استفاده از ماسک، رعایت پروتکل‌ها بهداشتی و تزریق واکسن بویژه دز یادآور توجه ویژه داشته باشند.
ابراهیمی همچنین با اشاره به فرارسیدن ایام محرم و پیاده روی اربعین نیز افزود: با توجه به محدودیت‌های دو سال گذشته، پیش بینی می‌شود امسال این ایام پرشورتر دنبال شود که ضروری‌ است مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از هرگونه خطری برای سلامت خود و اطرافیان آگاه سازی شوند که در این زمینه نیز انتظار داریم رسانه ها همچون سنوات گذشته همراهی لازم را داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها نیز گفت: کارهای بزرگی انجام شده و یا در حال انجام است که انتظار داریم رسانه‌ها در این زمینه نیز به اقدامات انجام شده در مدیریت فضای بازار بپردازند تا مردم نیز بهتر در جریان امور قرار گیرند.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی همچنین از مسوولان اقتصادی استان خواست نسبت به ارائه اطلاعات شفاف و دقیق به مردم کوشا باشند چرا که با انتقال اطلاعات درست اقناع سازی نیز روند بهتری خواهد داشت و مردم نیز همراهی خوبی از خود نشان خواهند داد.
ابراهیمی همچنین در خصوص صفوف نان نیز گفت: متاسفانه جو روانی در بین مردم عمده دلیل تشکیل این صفوف بوده، در صورتی که هیچ محدودیتی در خصوص سهمیه آرد نانوایی‌ها وجود نداشته و حتی سهمیه آنها نیز افزایش داشته است و قیمت نان نیز تا پایان سال هیچ گونه افزایشی نخواهد داشت.
وی به راهپیمایی اربعین هم اشاره کرد و گفت: اتفاق جهانی اربعین نیز یکی دیگر از مباحثی است که پروتکل‌های بهداشتی نیز در این زمینه باید رعایت شده و آگاه سازی و اطلاع رسانی لازم نیز صورت گیرد تا مشکلی برای کسانی که شرکت می‌کنند، پیش نیاید …
ابراهیمی در بخش دیگری به لزوم کنترل قیمت ها در بازار نیز از سوی متولیان امور تاکید کرد و افزود: در این حوزه، هم رسانه‌ها و هم دستگاه‌های مربوطه باید به صورت ویژه توچه داشته و اطلاع رسانی های لازم را انجام دهند.
وی با بیان اینکه اطلاع رسانی ویژه به مردم در خصوص راه اندازی کارتخوان در نانوایی ها باید بسیار جدی گرفته شود، تاکید کرد: ما باید اطلاعات درست، دقیق، ‌صاف و ساده به مردم بدهیم و ‌از دادن اطلاعات دوپهلو خودداری کنیم.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی هم در این جلسه گفت: در بخش آرد نان ذخایر افزایش یافته و ‌نه در قیمت و ‌نه در میزان اختصاص آرد تغییری صورت نگرفته و ‌تشکیل صف‌ مقابل نانوایی‌ها ناشی از جو روانی بوده بطوریکه مردم تصور می‌کنند نان گران یا کمیاب می‌شود در حالیکه چنین نیست.
اکبر کرامتی افزود: در زمینه کالاهای اساسی کمبودی در بازار استان وجود ندارد و در زمینه اقلامی چون برنج، شکر، گوشت قرمز و ‌مرغ هم هیچ کمبودی نداریم.
وی اضافه کرد: کالاهای اساسی با توجه به درپیش بودن بازگشت حجاج و ‌ایام محرم افزایش می یابد و ‌روزانه قیمت ها رصد می‌شود چنان که حدود ۷۹ هزار بازرسی از ابتدای سال در استان صورت گرفته است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی هم در این جلسه با هشدار و ‌تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از خیز مجدد کرونا گفت: با توجه به درپیش بودن بازگشت حجاج و ‌ایام محرم حتما باید برنامه. ریزی های لازم صورت بگیرد علاوه بر آن برای پیاده روی اربعین که حضور جمعیت عظیمی را در بر خواهد داشت و با توجه به اینکه عراق در تنور «وبا» می‌سوزد تدابیر و ‌برنامه‌های لازم برای واکسیناسیون مردم باید در دستور کار باشد.
دکتر احسان ریخته گر ادامه داد: نه تنها با کرونا و ‌وبا بلکه با گرمازدگی نیز مواجه هستیم که در پیاده روی اربعین و رفت وآمدها، پروتکل‌های بهداشتی در پایانه‌ها، فرودگاه‌ها و ‌تمام اماکنی که لازم است، باید محور قرار گرفته و ‌رعایت شود.
وی واکسیناسیون کودکان و ‌تقویت و ‌توجه به ترددها در مبادی مرزی را از دیگر مباحث و اولویت‌های مهمی عنوان کرد که باید مورد توجه متولیان امور قرار گیرند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۳ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۸ ب.ظ

دیدگاه


4 − = یک