استاندار آذربايجان غربي:

رسانه‌های همسو انتظار مساعدت غیرقانونی نداشته باشند

رسانه‌های همسو انتظار مساعدت غیرقانونی  نداشته باشند

گروه خبر: استاندار آذربایجان غربی گفت: رسانه‌های همسو با دولت بنا به تفکر خود منتشر می‌شوند و انتظار مساعدت غیرقانونی نداشته باشند.
به گزارش آراز آذربایجان قربانعلی سعادت در دیدار با اصحاب رسانه آذربایجان غربی که این دیدار در سالن کنفرانس استانداری برگزار شد، اظهار داشت: با وجود نگرش‌های خاص و متفاوتی که هر یک از رسانه‌ها دارند ما به اصحاب رسانه و مطبوعات به عنوان همکار نگاه می‌کنیم.
سعادت با بیان اینکه امروزه رسانه‌ها برای مطرح کردن نقایص، مسئولیت خطیری به عهده دارند، خاطرنشان کرد: هر چند مطبوعات استان با مشکلات مالی متعددی روبرو هستند ولی نباید این مشکلات مالی سد راه مسئولیت آن‌ها در زمینه اطلاع‌رسانی باشد.
استاندار آذربایجان غربی گفت: امروزه باید از مطبوعات حمایت شود ولی این حمایت صرفا به حمایت مالی معطوف نمی‌شود.
سعادت با بیان اینکه شایعاتی در جامعه مطبوعاتی استان مطرح است، اظهار داشت: در آذربایجان غربی رویکرد طوری است که مطبوعات همسو و غیرهمسو می‌توانند در کنار هم به انعکاس مسائل و مشکلات استان بپردازند.
وی در ادامه با اشاره به عزل و نصب‌ها در استان، تصریح کرد: صرفا برای عزل و نصب نیامده‌ایم و برای مطالعه مدیران و نظرسنجی از نحوه مدیریت آن‌ها احتیاج به زمان داشتیم.
استاندار آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به بدهی یک‌هزار و ۷۰۰ میلیون تومانی دستگاه‌های اجرایی به پیمانکاران، افزود: این بدهی به پیمانکاران بخش خصوصی است که این امر منجر به کندی برخی پروژه‌ها شده که امیدواریم در بودجه تخصیصی سال آینده این امر مرتفع شود.
سعادت با ارائه آمار بیکاری در استان، خاطرنشان کرد: ۱۱۷ هزار بیکار در آذربایجان غربی وجود دارد که برای ایجاد اشتغال برای این افراد باید از توان بخش خصوصی بهره گرفت.
امنیت کامل در آذربایجان غربی برقرار است
وی ادامه داد: آذربایجان غربی استانی امن است به طوری که در تمام شهرهای آذربایجان غربی از جمله مناطق کردنشین امنیت کامل وجود دارد و مردم برای حفظ امنیت در جامعه انگیزه کافی برای مشارکت دارند.
سعادت آذربایجان غربی را رنگین کمان اقوام و ادیان عنوان کرد و افزود: این امر می‌تواند در راستای اجرای هر چه بهتر اجرای اصل ۱۵ قانون اساسی به کار گرفته شود.
استاندار آذربایجان غربی در ادامه آماری در خصوص میزان صادرات استان ارائه داد و اعلام کرد: بیشترین میزان صادرات استان به کشور عراق انجام گرفته است. سعادت اضافه کرد: ۷۰ درصد صادرات استان به اربیل عراق انجام گرفته است.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به این که امنیت کامل در استان فراهم است و انگیزه مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی و عمرانی در تمام مردم وجود دارد، تصریح کرد: انگیزه سازندگی و مشارکت جویی در تمام مردم وجود دارد و ما باید از این فرصت به نحو احسن استفاده کنیم که در این بین نقش رسانه‌های گروهی قابل توجه است.
سعادت تجارت، صنعت و گردشگری را محور فعالیت‌های مجموعه مدیریتی آذربایجان غربی در حال حاضر دانست و با بیان اینکه بودجه‌ها را به سوی پروژه‌هایی سوق می‌دهیم که زیر بناهای اقتصادی استان را تقویت کند و این روند همچنان ادامه خواهد داشت، افزود: ۲ هزار میلیارد ریال بودجه برای تزریق در پروژه‌های مختلف گازرسانی نیاز بوده تا سطح بهره مندی مردم استان از گاز شهری به متوسط کشوری برسد که در این حوزه نیازمند مشارکت بخش خصوصی هستیم. استاندار آذربایجان غربی با اشاره به توافق نامه مابین قرار گاه حمزه سید الشهدا و استانداری آذربایجان غربی مبنی بر احداث بزرگراه مابین شهر پیرانشهر و گمرک تمرچین ادامه داد: مطالعات و بررسی‌های مختلف این پروژه صورت گرفته و به زودی کار های عملیاتی آن نیز آغاز می‌شود، به طوری که طی سال گذشته ۷۰ درصد از صادرات استان به کشور عراق و استان اربیل انجام شده است.
استاندار آذربایجان غربی یادآور شد: روان سازی گمرکی برای تسهیل صادرات مختلف به کشور های همسایه در دستور کار قرار داشته و امیدواریم در آینده صادرات ما از استان به کشور های همسایه افزایش یابد.
فعال بودن ۹۰ نشریه مجوزدار در آذربایجان غربی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی هم در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت مطبوعات در آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۹۰ نشریه مجوز دار در استان وجود دارد که از این تعداد ۷۵ عنوان نشریه منتشر شده که از این تعداد نیز ۱۱ نشریه دولتی و مابقی به صورت خصوصی اداره می‌شوند.
حجت الاسلام محمد باقر کریمی با اشاره به اینکه آراز آذربایجان و آبشار نیز دو روزنامه آذربایجان غربی هستند، اظهار داشت: همچنین در استان آذربایجان غربی، ۲۵ دفتر روزنامه سراسری و ۲۲ دفتر نمایندگی خبرگزاری‌های رسمی در حال فعالیت هستند.
وی با اشاره به تشکل‌های مطبوعاتی استان نیز گفت: خانه مطبوعات، انجمن خبرنگاران مرکز استان، انجمن خبرنگاران جنوب استان، انجمن خبرنگاران شمال استان و انجمن دکه داران استان، پنج تشکل مطبوعاتی استان آذربایجان غربی هستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: مسائل و مشکلات مالی و ضعف بنیه اقتصادی، عدم رعایت عدالت در سفارش آگهی به نشریات توسط برخی دستگاه‌های دولتی، محدود بودن یارانه‌های دولتی و بالا بودن هزینه‌های خرید کاغذ و هزینه چاپ از جمله مشکلات این حوزه است. حجت الاسلام کریمی نبود سعه‌صدر در میان برخی مدیران و مسئولان در برابر انتقادات مطبوعات، مشکلات موجود در بحث مسکن خبرنگاران و مشکلات بیمه خبرنگاران و مسئولان دکه‌های مطبوعاتی در استان را از دیگر مسائل و مشکلات موجود در این بخش عنوان کرد.
مدیران مسئول روزنامه، هفته نامه‌های محلی و مدیران خبرگزاری‌های رسمی آذربایجان غربی در جریان دیدار با استاندار خواستار افزایش سطح نقد پذیری مدیران دستگاه‌های اجرایی استان شدند.
مسئولان خبرگزاری، روزنامه و هفته نامه‌های محلی آذربایجان غربی شامگاه دوشنبه در جریان دیدار با استاندار خواستار تلاش همراه با اتحاد و همدلی در جهت رشد و توسعه پایدار، افزایش فضای نقد پذیری در بین مدیران، مساعدت در رفع مشکلات مربوط به مسکن خبرنگاران، توزیع عادلانه آگهی‌های دولتی، بالا بودن هزینه‌های خرید کاغذ و چاپ، بالا بودن هزینه اجاره دکه‌های مطبوعاتی و رفع مشکلات مربوطه به بیمه خبرنگاران شدند.
ارتقای وضعیت تجهیزات و امکانات در دفاتر نشریات، نظارت دقیق و فنی بر محتوای نشریات، برگزاری تورها و بازدیدهای علمی، درخواست تسهیلات بانکی کم بهره برای خبرنگاران، استفاده رایگان از برخی امکانات رفاهی دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌های دولتی توسط خبرنگاران، تلاش برای تحقق توسعه اقتصادی و توجه به مسائل دینی و فرهنگی و همچنین تعمیق ارزش‌ها و باورهای اسلامی در جامعه از دیگر موارد مطرح شده توسط اصحاب مطبوعات در این نشست بود.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۴:۴۳ ق.ظ

دیدگاه


چهار + = 8