رزمایش دفاع بیولوژیک در آذربایجان‌غربی ادامه دارد

رزمایش دفاع بیولوژیک در آذربایجان‌غربی ادامه دارد

گروه خبر:سی‌وسومین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی، با حضور »جمشید انصاری« معاون رییس‌جمهوری برگزار و گزارش‌های امیدبخشی در حضور نماینده معین دولت ارایه شد که نشان از گام‌های موثر برای سیر نزولی کرونا در این استان دارد. علاوه بر »جمشید انصاری« که در این جلسه به عنوان نماینده معین دولت حضور داشت، مدیران و مسوولان بلندپایه استانی و فرمانداران نیز از طریق ویدئو کنفرانس حضور داشتند و به علت محدودیت وقت، تنها بخشی از عملکرد ستاد استانی در این جلسه بیان شد.
گزارش‌ کار ستاد با سخنان رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی کلید خورد و همدلی و اتحاد به عنوان کلیدواژه موفقیت‌های ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا معرفی شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: از همان روزهای آغازین شیوع بیماری در کشور، ستاد استانی آذربایجان‌غربی شکل گرفت و با همدلی و همکاری مردم و با پشتوانه کادر درمانی توانستیم این وظیفه سنگین را به نحو احسن انجام دهیم.
* ما توانسته‌ایم بیماری را به گونه‌ای مدیریت کنیم تا دچار بحران نشویم
دکتر جواد آقازاده افزود: در تمامی شهرستان‌های استان نیز ستادهای شهرستانی شکل گرفته است و ما توانسته‌ایم بیماری را به گونه‌ای مدیریت کنیم تا دچار بحران نشویم.
وی در تشریح چگونگی ابتلای نخستین فرد در آذربایجان‌غربی به بیماری کووید ۱۹ گفت: اولین مورد ابتلا در این استان یک خانم ۵۰ساله بود که سابقه مسافرت به شهر قم را داشت که پس از بازگشت از قم، در بیمارستان بستری شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: شهرستان‌های دیگر استان نیز به دلیل مراودات با شهرستان‌های آلوده در استان‌های همسایه به بیماری مبتلا شدند و میزان ابتلا در شهرستان‌های جنوبی استان نسبت به شهرستان‌های شمالی بیشتر بود.
*قدردانی از اقدامات آذربایجان‌غربی در مقابله با بیماری کرونا
نماینده معین دولت در ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونای آذربایجان‌غربی با قدردانی از اقدامات صورت گرفته در این استان برای مهار ویروس، افزود: مدیران این استان توانستند با برنامه‌ریزی درست و اصولی وضعیت را به حالت قابل قبول در بیاورند تا روند کاهشی را در ابتلا و تلفات بیماری در استان شاهد باشیم.
»جمشید انصاری« همچنین از کادر تلاشگر و دلسوز بهداشت و درمان استان که در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا قرار دارند نیز قدردانی کرد و گفت: طبق گزارشی که از سوی »دکتر حریرچی« در خصوص وضعیت آذربایجان‌غربی در کمیسیون اجتماعی دولت ارائه شد، مسوولان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان به دلیل تجربه پیشین، بهتر از بسیاری استان‌های دیگر از عهده کار برآمده‌اند.
معاون رییس جمهوری عنوان کرد: آذربایجان‌غربی جزء استان‌هایی با کمترین نگرانی در خصوص موارد مدیریتی بود و شیوع این بیماری به خوبی در این خطه از کشور مهار شد.
*همسویی ستاد استانی
معاون رییس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهتمام جدی دولت در زمینه پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا، اظهار داشت: مهمترین دستور کار دولت در این مدت موضوع مقابله با شیوع بیماری کووید ۱۹ بوده به طوری که بیش از دو سوم وقت جلسات دولت به این امر اختصاص می‌یابد و این همان همسویی مشهودی است که در جلسات آذربایجان‌غربی نیز به چشم می‌خورد و استاندار آذربایجان‌غربی همواره به آن توجه داشته است و در ادامه نیز فرمانده سپاه شهدا به این موضوع اشاره می‌کند.
*سیر نزولی بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی
استاندار آذربایجان‌غربی هم در این جلسه گفت: هم‌اکنون روند بیماری کرونا در این استان سیر نزولی دارد و بیماری تا حدودی کنترل شده است.
محمدمهدی شهریاری اظهار داشت: در ایام عید و قبل از اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، ۲۰۰ هزار مسافر خروجی و ورودی به استان را داشتیم که پس از پایان مسافرت‌ها متاسفانه به تدریج شیوع بیماری کرونا در این استان روند صعودی را به خود گرفت.وی ادامه داد: خوشبختانه با تلاش کادر درمانی، ادارات، سازمان‌ها، دستگاه‌ها، نهادهای نظامی و انتظامی طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به خوبی در استان اجرایی شد و با تجهیز آزمایشگاه دوم تعداد نمونه‌گیری کرونای استان از ۸۰ مورد در روز به ۴۰۰ مورد افزایش یافت.
*کمک ۳۰ میلیارد تومانی خیران برای خرید تجهیزات
»شهریاری« در ادامه به کمک قابل توجه خیران استان برای خرید تجهیزات پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا اشاره و عنوان کرد: آذریابجان‌غربی پس از شهر قم، مقام دوم کشوری کمک‌های خیران را به خود اختصاص داد و این کمک‌ها به ۳۰ میلیارد تومان می‌رسد.
استاندار آذربایجان‌غربی به ساماندهی کمک‌های معیشتی نیز اشاره و اعلام کرد: با تشکیل یک ستاد در این زمینه به شناسایی افراد نیازمند واقعی اقدام کردیم و این کمک‌ها به صورت ساماندهی و در سه مرحله که هر مرحله بالغ بر ۱۰۰ هزار مورد است، توزیع خواهد شد.
*مادر بارداری بر اثر کرونا در آذربایجان‌غربی فوت نکرد
رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با اشاره به مراقبت‌های بهداشتی مادران باردار استان به ویژه پس از شیوع بیماری کووید – ۱۹ گفت: در سایه این مراقبت‌ها تاکنون هیچ مادر بارداری بر اثر کرونا در این استان فوت نکرده است.
دکتر جواد آقازاده افزود: ۲۶ هزار و ۵۰۰ مادر باردار در آذربایجان‌غربی غربالگری شده‌اند که ۲۵۰ نفر شامل ۱۰٫۰۶ درصد از این تعداد مبتلا شدند. وی با اشاره به ارجاع ۷۶ نفر از این مادران به پزشک، اضافه کرد: همه بارداران استان همچنان تحت مراقبت کادر بهداشتی قرار دارند تا از فوت احتمالی آنان بر اثر کرونا جلوگیری شود.
*پلمب ۲۲۲۴ واحد صنفی متخلف در آذربایجان‌غربی
جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی هم در سی‌وسومین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی، اعلام کرد: از زمان آغاز طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تاکنون ۲ هزار و ۲۲۴ واحد صنفی متخلف در سطح استان پلمب شده‌است.
سرهنگ علی ابراهیمی افزود: عمده واحدهای پملب‌شده مربوط به قلیان‌سراها بوده و در این مدت ۹۴۷ واحد قلیان‌سرا با هدف پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در سطح شهر و روستاهای این استان پلمب شده‌است.
وی ادامه داد: در این مدت در راستای مقابله با احتکار اقلام بهداشتی نیز بیش از ۱۳۵ هزار و ۷۷۰ هزار ماسک، یک میلیون و ۶۴۸ هزار جفت دستکش، ۲۶۶ هزار و ۷۷۲ لیتر الکل و ۱۲۸ هزار و ۴۶۱ لیتر محلول ضدعفونی کننده کشف و ضبط شده است.
وی در خصوص کنترل فضای مجازی در رابطه با موضوع کرونا نیز اضافه کرد: از ابتدای شیوع این بیماری ۳۴۸ مورد خبر جعلی به همراه ۹۳ نفر از عوامل انتشار این اخبار شناسایی و از این تعداد ۳۸ عامل نیز در داخل و داخل از استان دستگیر شده‌اند.
*رزمایش دفاع بیولوژیک در آذربایجان‌غربی ادامه دارد
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی هم در این جلسه گفت: برگزاری رزمایش دفاع بیولوژیک در استان که از ششم فروردین ماه آغاز شده است تا زمان ریشه‌کنی کامل ویروس کرونا ادامه می‌یابد.
سردار سرتیب دوم پاسدار حبیب شهسواری افزود: در این رزمایش ۹۵ هزار و ۶۰۰ نفر بسیجی برای گندزدایی معابر و مساجد و سایر نقاط در استان همکاری کردند و بیش از ۱۰ میلیون لیتر مواد ضدعفونی در این رزمایش استفاده شد.
وی با بیان اینکه سپاه و بسیج استان تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار عدد ماسک تولید کرده ‌است گفت: مجتمع فرهنگی ورزشی شهید کاظمی سپاه در ارومیه برای خدمت به بخش سلامت استان فعال شده‌ است به گونه‌ای که علاوه بر راه‌اندازی نقاهتگاه در این مجتمع، کارگاه خیاطی هم که وجود داشت تبدیل به کارگاه تولید ماسک شد و با خرید دستگاه‌های جدید اتوماتیک در هفته آینده میزان تولید به ۳۰۰هزار ماسک خواهد رسید.
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: به همت سپاه اولین بیمارستان سیار نیز با ۲ اتاق عمل، آزمایشگاه و ۲۰۰ تخت درمانگاهی در استان راه‌اندازی شد و نقاهتگاه‌هایی نیز در هفت شهرستان با یکهزار و ۳۰۲ تخت در کنار تلاش و یاری برادران ارتشی دایر شد.وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در استان در زمینه مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: از همان ابتدای شیوع ویروس و بعد از انتخابات مجلس جلسات اولیه در قالب شورای تامین به تعداد چهار جلسه در حضور استاندار آذربایجان‌غربی برگزار شد و بعد از آن جلسات ستاد مقابله تشکیل شدکه نشانگر اهمیت موضوع و توجه مسوولان به مهار ویروس است.به گزارش آراز آذربایجان به نقل از ایرنا، سردار شهسواری در ادامه با قدردانی از ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان، گفت: با وحدت و مدیریت واحد مسوولان استان توانستیم از یک معبر و معرکه سخت عبور کنیم و آنچه که محقق شد، مدیریت یک مشکل سخت و برای برخی‌ها وحشتناک و یک ترس و خطر بسیار بزرگی بود که جامعه ما را تهدید می‌کرد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۴ ق.ظ

دیدگاه


+ 8 = سیزده